info tipp 2023.10.12., csütörtök
5 perc

Szeretnéd feljebb tornázni oldalaid elérését és követőid aktivitását? Ha egyszerre minden közösségi média platformra posztolsz, fennáll annak a kockázata, hogy idegesítőnek és spam-szerűnek tűnsz az emberek számára.

Kell-e minden közösségi média platformon posztolnod?

Talán már észrevetted, hogy minden közösségi média felületre posztolni nem jó stratégia. Érdemes egy kulcsfontosságú tényezőt figyelembe venned: ahhoz, hogy a befektetett munkád megtérüljön, a célközönséged által preferált felületeken kell aktívnak lenned, figyelembe véve az adott platform sajátosságait.

5 ok, amiért trükkös egyszerre több oldalra posztolni

Azzal valószínűleg tisztában vagy, hogy a különböző közösségi felületek felhasználóinak demográfiai adatai jelentősen eltérhetnek egymástól. Ezek a tényezők befolyásolják a közönség által elvárt tartalom típusát, valamint a kommunikációs formát is.

Fontos figyelembe venni, hogy a különböző közösségi platformokat milyen célokra használja a közönséged. A Facebook például a családdal és barátokkal való kapcsolattartásban jár élen, míg a TikTok felhasználói leginkább szórakozási céllal látogatják azt.

Fontos figyelembe venni azt is, hogy a különböző felületek között átfedés van, ugyanis egy embernek általában több oldalon is van profilja. Ha valaki több helyen is követ téged, bosszantó lehet számára ugyanazt a tartalmat többször is látni.

3. Különböző közönségek különböző időpontokban aktívak 

Bármennyire is jó ötletnek tűnik akkor posztolni, amikor neked kényelmes, nem feltételezheted, hogy követőid is abban az időben online vannak. Meg kell értened, ők mikor aktívak, és ezekhez az időpontokhoz alakítani posztjaidat. Így biztosítható a legnagyobb láthatóság és a legjobb esély az aktivitásra - utóbbi, mint tudjuk, az algoritmusnak fontos tényező.

Pro tipp: a Meta és a LinkedIn is lehetőséget biztosít a posztok időzítésére, sőt, előbbi még a legaktívabb időpontokat is a figyelmedbe ajánlja!

4. Minden platform algoritmusa különbözik 

Ha minden létező csatornán posztolsz anélkül, hogy az adott platform algoritmusához optimalizálnád bejegyzésed, jelentősen csökkented tartalmaid elérését és hatékonyságát.

A különböző algoritmusok akár egy felületen belül is eltérhetnek egymástól, és folyamatosan változnak.

5. A platformok egyedi képi specifikációkkal és karakterlimitekkel rendelkeznek 

A különböző közösségi média oldalak formai követelményei jelentősen eltérhetnek egymástól: mindegyik rendelkezik egyedi posztolási specifikációkkal, amik segítenek abban, hogy bejegyzéseid az általad tervezett módon jelenjenek meg.

Mutatunk néhány példát:

  • Kép / videó mérete
  • Kép / videó képaránya
  • Minimális és maximális pixel követelmények 
  • Szöveg hossza / karakterszám
  • Link beszúrása
  • Megjelölési lehetőségek
  • SEO: keresőmotor-optimalizálás (például alternatív szöveg, feliratok, leírások, hashtagek, helyszín megjelölése, kulcsszavak)

Ellenőrzőlista a tökéletes posztokhoz

Érdemes egy teljes körű ellenőrzést végezni a posztolás előtt. Mire figyelj? 

A különböző felületekre írt szövegek hossza eltér egymástól. Mutatjuk a maximálisan megengedett karakterszámokat, de ne feledd: a kevesebb néha több!

  • X (Twitter): 280 karakter 
  • Facebook bejegyzések: 63.206 karakter 
  • Instagram bejegyzések: 2.200 karakter 
  • LinkedIn bejegyzések: 3.000 karakter 
  • YouTube leírások: 5.000 karakter
  • TikTok feliratok: 2.200 karakter 
  • Pinterest leírások: 500 karakter 

Győződj meg arról, hogy a képeid és videóid mérete megfelel az adott közösségi platform ideális formátumának. Ez biztosítja, hogy a tartalmad professzionális és figyelemfelkeltő legyen.

Ehhez kapcsolódóan minden információt megtalálsz ebben az ingyenes anyagunkban.

Mint korábban említettük, különböző platformok különböző közösségekhez szólnak. Győződj meg arról, hogy a közösségi médiás bejegyzéseid megszólítják azt a közönséget, amelyhez szólsz. 

Néhány részlet, amiket érdemes ellenőrizni:

  • Hashtagek: győződj meg róla, hogy az adott platformhoz megfelelő hashtageket használsz, megfelelő mennyiségben. 
  • Nyelvezet: ismerd meg a platformok nyelvezetét a hatékony call-to-action és megfogalmazás érdekében. 
  • Linkek: ha rendelkezésedre áll egy, a kívánt oldalra mutató, közvetlen link, használd azt! Semmi értelme a Facebook felhasználókat az Instagram bio linkedre irányítani.

Nincs rosszabb annál, mint amikor elkészíted a tökéletes posztot, majd rossz partnert jelölsz meg a képen. Érdemes akár kétszer is ellenőrizni, hogy mindent úgy töltesz-e fel, hogy eltervezted.

Zárógondolat

Az oldalaid fellendítéséhez tartsd szem előtt a felsoroltakat, amikor posztolsz, garantáltan sikert fogsz aratni!

Készen állsz? Vágj bele még ma!

Forrás: Should You Post to All Social Media at Once? (TL;DR: Not Really)