info tipp 2023.01.31., kedd
3 perc

Folyamatos újítások és fejlesztések. Az Instagram most egy új “Lead Form” - magyarul “Érdeklődőkeresési űrlap megadása” - opcióval rukkolt elő, amely érdekes kiegészítés lehet a profil tulajdonosok számára.

Mit jelent a “Lead Form” kifejezés? 

A leadgeneráló űrlap lényegében egy webes űrlap, amely a potenciális ügyfelek e-mail címeinek és egyéb adatainak begyűjtésére szolgál. A lead form űrlapok leggyakoribb típusai közé tartoznak a kapcsolatfelvételi,- a regisztrációs,- és az egyszerű hírlevél feliratkozási űrlapok is.

Mire szolgál ez a funkció?

Az “érdeklődőkeresési űrlap hozzáadásával” elérhetőségeket és további adatokat tudsz gyűjteni a potenciális ügyfelektől.

Hogyan hozz létre érdeklődőkeresési űrlapot?

Első lépésként a gomb kiválasztása alatti opciók közül válaszd az “érdeklődőkeresési űrlap hozzáadása” opciót.

A következő lépésben pedig az Instagram két további lehetőséget kínál fel neked. Választhatod a normál,- vagy akár az egyéni érdeklődőkeresési űrlapot is.

Miután befejezted a kérdőív szerkesztését mentsd el és már kész is!

Mi a különbség a két űrlap között?

Normál érdeklődőkeresési űrlap: Ez egy előre kitöltött kérdőív, mely a név, telefonszám, e-mail cím és egyéb kért adatok összegyűjtésére szolgál. 

Egyéni érdeklődőkeresési űrlap: Ezt a kérdőívet személyre szabhatod, tehát kedved szerint adhatod meg a kérdéseket. 

Az űrlapon legfeljebb 3 egyéni kérdést adhatsz meg. Ha a kérdés megadására kattintasz akkor ki tudod választani a kérdéstípust (feleletválasztós vagy rövid válasz).

Ezen belül kiválaszthatod azt is, hogy mely ügyféladatokat szeretnéd begyűjteni a felhasználóktól (pl.: név, irányítószám). Az egyéni kérdőív létrehozásánál még az űrlap nevét is tudod alakíthatod, így később könnyen visszakeresheted. Fontos, hogy ezt csak te látod.

Mire tudod ezeket használni?

Az adatokat például felhasználhatod a jobb szegmentálásra, rangsorolásra vagy egész egyszerűen arra, hogy jobban kifejezd márkád személyiségét

Lépj kapcsolatba az Insta felhasználókkal a lead űrlap segítségével! Ez azért is nagyon fontos, hiszen tőlük kaphatod a legkézenfekvőbb információkat. Például megtudod kérdezni őket arról, hogy hol hallottak a vállalkozásodról először.

Az új funkcióval kapcsolatban nem egyértelmű még, hogy ez csak egy teszt vagy egy már bevezetett opció. Bár egyre több felhasználónál jelenik meg ez a lehetőség, az Instagram hivatalos áttekintésében még nem szerepel az akciógombok között.

Zárógondolat

Mi már teszteltük az új matricát, viszont nem úgy működik ahogyan elképzeltük. Sajnos nincs lehetőség a begyűjtött adatok rendszerezésére és egyéni adatkezelési tájékoztatót sem tudunk hozzácsatolni az űrlaphoz. Másrészt amikor a matricát elhelyezzük a történetünkbe, közzététel után jóval nagyobb méretben jelenik meg.

Ha nálad még nem jelent meg az említett matrica, akkor érdemes figyelemmel követned, hiszen sosem lehet tudni mikor bukkan fel. Már most kezdj el gondolkodni, hogy hogyan tudnád beépíteni marketingstratégiádba, így nem érhet meglepetés!

Neked működik már a “Lead Form” az Instagramon? Az általunk kezelt Instagram profiloknál jelenleg kb 10-ből 2-nél az arány.

 

Forrás: Instagram Adds Lead Forms as CTA Button Option on Business Profiles 

Utolsó módosítás2024. 09. 19.