haladó tipp 2022.11.16., szerda
5 perc

“Én nem építek listát, minek, hiszen túl sok időmet vinné el feleslegesen!” Gyakori felhördülést kelt a hírlevél léte az online marketing világában. Sokan ódivatú módszernek gondolják, ami már nem csak, hogy nem trendi, de nem is profitábilis. Valóban így lenne?
Mi az ellenkezőjét gondoljuk!

Egyszerűsítve azt mondhatnánk, hogy ami egy jó lista felépítéséhez szükségeltetik az a bizalom! Hiába a színvonalas, rendszeres tartalom, ha a kutya sem olvassa el. Bizalom kell ahhoz, hogy valaki vegye a fáradságot (hiába egy perc) és átnézze mit is küldtünk neki. A negatív visszhangot általában a feliratkozás elmaradása, vagy a küldött levél kukába repítése, majd az azonnali leiratkozás eredményezi.  

Lássuk reálisan a listaépítés nem egy rövidpályás gyorskorcsolya verseny. Inkább egy maratoni futás, ami időt, kreativitást és még több időt igényel! 

Pontosan ezért, hoztunk Neked 12 olyan lépést, amivel kidolgozhatod a tuti stratégiádat. Ezek az alaplépések nem igényelnek semmiféle szakmai háttértudást, csak kitartást és figyelmet!

Mindehhez jó munkát kíván, az interword csapata!

 

I. FEJEZET:

Potenciális feliratkozók vonzása a webhelyre

Az első terület, amelyen érdemes csiszolni az maga a honlap. Az egyedisége mellett fontos, hogy a SEO szabályainak is eleget tegyen, különben csak egy selyembe bújtatott papírkutyát kapunk eredményül. 

1. Kulcsszókutatás

Korábban több blogunkban is kitértünk rá, de a kulcsszó kiválasztása képletesen élve is kulcsfontosságú. Ha nem a megfelelő kifejezéseket választjuk ki, nem fogunk tudni előkelő helyeken szerepelni a keresési találatok között. Ebből kifolyólag senki sem fogja olvasni a tartalmainkat, látogatók nélkül pedig a hírlevelünk érdekcsoportja sem növelhető.  

2. Tartalomírás

Ideális esetben az érdeklődők felkeresik a webhelyünket, elolvassák és begyűjtik a számukra fontos infókat, és ha egy kis pluszt is adtunk nekik, akkor könnyen lehet, hogy boldogan adják meg nekünk az email címüket.

Ennek előszobája a minőségi content, vagyis a copy-t érdemes elfelejteni. Sőt az egész piacra sem kell fókuszálni, mert úgysem tudunk minden a téma iránt érdeklődőt megszerezni magunknak. Elég egy kisebb szegmens először, de ott határozott célok szükségeltetnek. Természetesen ide tartozik, hogy nyelvtanilag is helyes és érthető okfejtésekkel öregbítsük a márka hírnevét. Végül, helyes SEO beállításokkal párosítva, hamar az elsők között találhatjuk magunkat! 

3. Optimalizálás

Ha már van a honlapodon közzétett blog vagy bejegyzés, érdemes átfutni mindet. A frissítéssel javítjuk a kulcsszavak helyezéseit, és ennek eredményeként több kattintást is kaphatunk az oldalra az adott kifejezést kereső célközönség részéről.

4. Kreatív blog anyagok

Minden ember más, így az aktív figyelmüket is más határozza meg. Vannak, akik inkább a vizualitást helyezik előtérbe, másoknak a csupasz felületekkel szabdalt tömbösített információk jelentik az élménybeli tudást. 

Az első csoport előnyben részesíti a szemet gyönyörködtető infografikákat és az oktatóvideókat. Érdemes mindkét táborra felkészülni és változatos anyagokat készíteni. 

5. Pillér oldalak

A pillér oldal egy olyan magas szintű tartalom, amely nagy vonalakban áttekint egy alapvető témát, és konkrét altémákról szóló részletes cikkekre mutat hivatkozásokat. A pillér-klaszter modell jó a keresőoptimalizálás számára, mert bemutatja szakértelmét és tekintélyét, miközben kontextust ad, és javítja a PageRank áramlását a belső linkeken keresztül.

II. FEJEZET:

 A on-site hírlevél-konverzió (CRO) javítása

A CRO (conversion rate optimisation) lényege, hogy megtalálja a módját annak, hogy a webhely látogatóit rávegye arra, hogy a böngészőben olvassa el a blogját, majd végső célként, feliratkozás útján, közvetlenül a beérkező levelek mappájába kapja meg a tartalmat. 

6. Pop-up űrlap

A magyarosan felugró űrlapnak nevezett elem egy tökéletes megoldás a figyelem felkeltésre. Előre meghatározott akció után a pop-up üzenet megjelenik, ilyenkor azonnali cselekvést vár el a másik féltől. Gyakori megoldás, hogy különböző kedvezményekkel próbálják a honlap tulajdonosok gyorsítani a feliratkozási folyamatot. Általánosságban azonban elmondható, hogy ha túl hamar bukkan fel a pop-up, könnyen elutasításra és bezárásra kerül. Előbb kapni szeretünk, mint adni, ilyen az ember, tehát a látogató fejével gondolkodva célszerű valamilyen visszautasíthatatlan ajánlatot felkínálni, de csak bizonyos idő eltelte után! Ne rontsunk egyből rá! 

7. Sticky oldalsáv

Jobbnak láttuk a ragadós kiifejezés angol megfelelőjét meghagyni a címben, mert így ismertebb. A sticky elem annyit jelent, hogy bármilyen, a honlapon végzett görgetés esetén a felragasztott tartalom rezzenéstelenül kísérni fog bennünket. Akárcsak egy árnyék nem kerülhetjük ki, így egy örök suttogónak tudható be, akinek a feladata az adott üzenet folyamatos jelzése, skandálása. Jó kis opciónak számít ha feliratkozókat keresünk! Itt sem lehetsz sikeres, ha nincs valami a kezedben, amit nyújthatsz az email címért cserébe. 

8. CTA

Fontos, hogy minden blogbejegyzésedben és tartalmadban legyen egy nem erőltetett, de használható CTA! Kialakításának célja, hogy a felhasználó minél könnyebben nyerhessen további infókat ugrálva a tartalmak között. A problémát kifejtő content után a megoldás se maradjon, el, ami hírlevél formájában érkezhet majd a látogató postaládájába. Használj CTA-t és építs hosszú távú bizalmat a látogatóiddal!

9. Dedikált hírlevél feliratkozási oldal + navigációs hivatkozás

Tekinthetünk rá egyfajta landing page-ként. Mint minden jó konverziós célnál, itt is tömören és meggyőzően szükséges elmagyarázni, hogy mit is kap a kapcsolati adatait megadó személy. A bizalom növelésének érdekében adjunk mintákat is, a “termékünkből”. Jó tipp például a blog tartalmainkból beszúrni egy-kettőt, amik segíthetik a döntés pozitív kimenetelét. 

III. FEJEZET

Feliratkozói elkötelezettség fokozása

10. Letölthető tartalom és webinar

Ez a rész magáért beszél, mivel rendszeresen keressük az ingyenes dolgokat a mindennapjainkban. Olykor szinte elvárjuk a díjtalan hozzáférést a vágyunk tárgyához. Ilyenkor a legjobb valóban megadni ezt az élményt a felhasználónak és csali ajánlatokkal megjutalmazni. Jogosan merülhet fel az az álláspont is benned, hogy: “De hát még nem is tett érte semmit!” Csak ilyenkor ne felejtsd el, hogy már a honlapodon van, vagyis a te tartalmadat választotta és már az idejével fizetett! 

11. Kérdőív

Ha bizonytalan vagy abban, hogy a közönséged mit gondol a hírleveledről, egy felmérés vitathatatlanul a tisztázás legjobb forrása lesz. Itt nem kell egy összetett, több kérdésből álló felmérésre gondolni, akár elég ha csak egy kérdést teszel fel, de cserébe már kaptál is egy email címet!

Pl: Segíts nekünk, hogy a lehető legjobban szolgálhassunk téged! Mennyire vagy elégedett a jelenlegi tartalmainkkal?  

12. Új elrendezés a jobb felhasználói élmény érdekében

Az unalom az egyik legnagyobb ellensége a tartalom marketingesnek! Variáld a struktúrát és keress új trendeket, hogy még inkább izgalmasabb legyen az űrlapod és a leveled! 

Hiába a közelgő 2023-as dátum, a hírlevél marketing még jó darabig nem lesz az enyészeté! Van benne bőven potenciál, és egy örök bizonyítéka annak, hogy épp hol is tart a brand-ed. Fektess bele munkát és jönni fognak a számok, na meg a lelkes és pozitív köszönetek a minőségi tartalmakért! Ne csak higgy nekünk, teszteld Te is!


Napról napra újabb készségeket sajátítunk el, megoszthatjuk veled?

Forrás: Drive newsletter growth with seo