info tipp 2020.07.09., csütörtök
3 perc

Egyre több vállalat veszi fontolóra, hogy regisztráljon a TikTokra és kihasználja az app által nyújtott marketing lehetőségeket. Felismerve ezt a tendenciát a vállalat létrehozta a “TikTok for Business” platformot.

Korábbi blogbejegyzésünkben már megvizsgáltuk  a TikTok legfőbb jellemzőit.  Most pedig szemügyre vettük a  “TikTok for Business” honlap menüpontjait!  Tulajdonképpen az oldal az app jelenlegi és jövőbeli marketing megoldásainak otthona, melynek segítségével a vállalatok jobban megismerhetik az alkalmazást. A honlap számos megoldást, tippet és hasznos linkeket ajánl a marketing szakembereknek, melyeket könnyen hasznosíthatnak hirdetési kampányaikban. Igaz, az oldal még erősen a fejlődő fázisban van, így a linkek és néhány információ elérése korlátozott. Nézzük, azonban az egyes opciókat!

forrás: TikTokforBusiness

Apps

Az “Apps” menüpontban néhány applikáció ajánló található, amely szorosan kapcsolódik a TikTokhoz. Ezek az appok főként az amerikai és az ázsiai piacnak szólnak. Azonban a napokban írtunk arról, hogy India betiltotta az app használatát, illetve Amerikában is rezeg a léc.

Az alábbi alkalmazásokkal találkozhatsz a menüpontban:
  • TopBuzz: Az alkalmazás egy mindent egyben kínáló tartalom felfedező platform, amely híreket, helyi eseményeket és szórakoztató tartalmat kínál, a cikkektől kezdve a videókig.
  • BuzzVideo: Egy videó felfedező platform, mely megmutatja, a legtrendibb és legkedveltebb felvételeket.
  • A News Republic egy olyan hír- és videógyűjtő felület, amely több mint 3000 megbízható hírforrásból származó újdonságokat szállít a felhasználóknak.
  • BaBe: amely Indonéziában vezető hírportálnak számít. 
  • Helo: az indiaiak egyik vezető social media platformja

Inspiration

Az “Inspiration” menüpontban például különböző esettanulmányokat olvashatsz, melyek egy-egy márka TikTokon történő promóciós kampányát mutatják be. A történetek segítségével a vállalatok jobban megérthetik, miért is lehet előnyös számukra az app használata, illetve hogyan hozhatnak létre hatékony hirdetéseket. 

Néhány nagy márka TikTok történetét itt olvashatod:

forrás: TikTokforBusiness

Resources 

Ebben a menüpontban található például egy Blog almenü, melyben a legfrissebb fejlesztésekről, elemzésekről és tippekről olvashatsz az applikációval kapcsolatban. Néhány további inspirációs történet közül is szemezgethetsz, melyek az app mellett szólnak.

A TikTok Creator Marketplace egy olyan platform, ahol a márkák és a tartalomgyártók pillanatok alatt egymásra találhatnak. Amennyiben az influencer regisztrál az oldalra, a márkák marketing szakemberei máris kapcsolatba léphetnek velük. Számos ajánlás és elemzés (például demográfiai és bejegyzés teljesítmény) segítségével a vállalatok könnyen kideríthetik, hogy melyik TikTok felhasználó lenne a legalkalmasabb a brand képviselésére. Ez lenne az influencer marketing új fellegvára?

forrás: TikTok Creator Marketplace

További fejlesztések

A TikTok folyamatosan újabb és újabb funkciók kifejlesztésén dolgozik. A “Business Data Hub” segítségével a vállalatok még mélyebb elemzéseket láthatnak majd a piacról és a felhasználók tevékenységéről. A folyamatos elemzések, igény felmérések és visszajelzések a fejlődés fontos alappillérei, így ennek a fejlesztésnek a jelentősége semmiképp sem elhanyagolható.

A másik bejelentett jövőbeli újdonság szerint - 2D & 3D AR effekteknek köszönhetően - lehetőség lesz arra, hogy a márkák logói és termékei vizuálisan megjelenjenek a TikTokon közzétett videókon. Ezzel a megoldással még könnyebb lehet egy-egy brand népszerűsítése, illetve a márkaépítés. 

Záró gondolat

Igaz, Magyaroszágon a Facebook és az Instagram hirdetések népszerűsége továbbra is töretlen, érdemes nyomon követni a TikTok fejlesztéseit, főleg amennyiben a célközönséged tagjai túlnyomórészt fiatalok. A TikTok for Business szlogenje: Ne reklámot készíts, hanem TikTokozz! (Don’t make ads, make TikToks), egyetértesz?

 

Forrás: TikTok Launches 'TikTok for Business' Platform for Marketers