Valószínűleg te is azok közé tartozol, akik olyan kreatív tartalmakat használnak a hirdetéseikhez, amelyek nem felelnek meg a Meta által ajánlott képarányoknak. Ne aggódj, ez nem feltétlenül a te hibád, mivel a hirdetési platform képfeltöltési folyamata könnyen vezethet ehhez a problémához. Az alábbi cikkben igyekeztünk tisztázni a helyes képarányokat, és felhívni a figyelmedet arra, hogy mely esetekben érdemes elkerülni a rendszer alapértelmezett útmutatásait.
Feltöltési elvárások vs Meta ajánlások
A Meta által kért képarányok technikai elvárások alapján működnek, de gyakran megkérdőjelezhető módon. Érdemes alaposan átgondolnod a kreatívok felbontását, hogy a legjobb vizuális megjelenést biztosítsd minden elhelyezésnél.
Köntörfalazás nélkül kijelenthetjük, hogy a kifogástalan méretű képek és videók biztosítása a hirdetéseidhez plusz munkát igényelnek. Az optimalizálás bármilyen egyszerűnek is tűnhet, mégsem az, hiszen a Meta által ajánlott méretek gyakran attól függnek, hogy videót vagy statikus képet használsz. Éppen ezért itt az ideje tisztázni a félreértéseket, hogy a jövőben mindig ideális vizuális anyagokat használhass.
Ebben a táblázatban tű pontosan szemügyre veheted, hogy mikor-mi az ideális arány.
Képarányok röviden
Az elhelyezések a Hirdetéskezelőben történő kreatív feltöltéskor létrehozott „elhelyezési csoportokban” vannak felsorolva. A jobb oldalon pedig a Meta által ajánlott képarányok láthatók az adott elhelyezésekhez, videókhoz és statikus képekhez. Ezek az ajánlások gyakran ellentmondanak a Meta által az elhelyezési csoportokhoz megadott képarányoknak.
Zavar a kreatív feltöltésekor
Amikor egy hirdetést hozol létre, a Meta egyszerűsíteni próbálja a kreatív feltöltését azáltal, hogy három különböző variációban kéri a fotót tőled:
- 1:1
- 9:16
- 1,91:1
Ezeket a Meta automatikusan különböző elhelyezési csoportokhoz rendeli:
- 1:1 – Hírcsatornák, videók és Reels in-stream hirdetései, keresési találatok
- 9:16 – Történetek és Reels, alkalmazások és webhelyek
- 1,91:1 – Jobb oldali oszlop, keresési találatok
Remek is lenne, ha ezek az elhelyezési csoportok következetesen illeszkednének a Meta saját javallataihoz, de sajnos a gyakorlat nem ezt igazolja.
Ajánlások forrásai
A képarány rács elkészítésekor több forrásra támaszkodhatsz:
1. Meta Ads Manager által támogatott képarányok elhelyezésekként
Ez a táblázat részletesen bemutatja az egyes elhelyezésekhez elfogadott és ajánlott képarányokat. Íme egy példa, hogyan néz ki:
2. Elhelyezési előnézetek
Érdekes, hogy a fent említett táblázat ajánlásai nagyrészt összhangban vannak a Meta elhelyezési előnézeteivel. Példa: a Facebook hírfolyam esetében.á
Meta ajánlások a Facebook Feedhez: 4:5 képarány képekhez és videókhoz
Bár a hirdetőknek a hirdetés létrehozás során 1:1 arányú kreatívokat kell feltölteniük, a Meta a Facebook Feedhez mind képek, mind videók esetében 4:5 arányt javasol.
További képarány problémák
A különbségek a fenti táblázatban is láthatóak, de itt egy összefoglaló a teljesség igénye nélkül.
Főbb ellentmondások:
- Facebook-hírfolyam: 4:5 képekhez és videókhoz ajánlott (1:1-et kér a feltöltésnél).
- Facebook-beágyazott videóhirdetések: 16:9 vagy 4:5 ajánlott (1:1-et kér a feltöltésnél).
- Facebook-Reels: 9:16 videók ajánlottak (1:1-et kér a feltöltésnél).
- Facebook-Marketplace: 4:5 videók ajánlottak (1:1-et kér a feltöltésnél).
- Facebook-profilhírfolyam: 4:5 videók ajánlottak (1:1-et kér a feltöltésnél).
- Facebook-videófolyamok: 4:5 videók ajánlottak (1:1-et kér a feltöltésnél).
- Instagram-képfolyam: 4:5 videók ajánlottak (1:1-et kér a feltöltésnél).
- Instagram-felfedezés: 4:5 videók ajánlottak (1:1-et kér a feltöltésnél).
- Instagram-felfedezés kezdőlapja: 4:5 vagy 9:16 videók ajánlottak (1:1-et kér a feltöltésnél).
- Instagram-profilképfolyam: 4:5 videók ajánlottak (1:1-et kér a feltöltésnél).
- Facebook-Business Explore: 4:5 videók ajánlottak (1:1-et kér a feltöltésnél).
- Facebook keresési találatok: 1:1 videók ajánlottak (1,91:1-et kér a feltöltésnél).
- Facebook jobb oldali oszlopa: 1:1 képekhez és videókhoz ajánlott (1,91:1-et kér a feltöltésnél).
Érzékelhető, hogy főként a videók esetében fordulnak elő érdekességek, különösen azon elhelyezési csoportokban, ahol a Meta 1:1 arányt kér.
Vágd meg, szabd testre!
Most, hogy megvannak a képarányokra vonatkozó fix ajánlások, nézzük meg, hogyan tudod ezeket a feltöltés során megvalósítani.
1. Kreatív feltöltése az elején
A kezdeti feltöltési folyamat eltér attól függően, hogy videókat vagy képeket használsz:
Videók esetén: tölts fel 4:5, 9:16 és 1:1 arányú változatokat a kezdeti elhelyezési csoportokhoz.
Képek esetén: tölts fel 1:1, 9:16 és 1:1 arányú darabokat.
2. Kreatív módosítása elhelyezésenként
Ha képet használsz, és egy 1:1 arányú verziót töltöttél fel a platformra, akkor az megfelel a legtöbb hírcsatorna elhelyezésre vonatkozó ajánlásnak, kivéve a Facebook Feedet.
Modifikálás lépései:
- Nyisd meg a Média szekciót, majd bontsd ki a Hírcsatorna csoportot.
- Vidd az egeret a Facebook Feed fölé, majd kattints a Szerkesztés ikonra.
- A bal oldalon válaszd ki a média módosításának lehetőségét az adott elhelyezéshez.
- Tölts fel és válassz ki egy új képet. Amint ez megtörtént, megjelenik egy ikon, amely jelzi, hogy testreszabást végeztél az adott elhelyezésnél.
Ha több elhelyezésnél tapasztalsz képarány-eltérést, ismételd meg a fenti lépéseket. Plusz infó, hogy akár képeket és videókat is kombinálhatsz egyetlen hirdetésen belül, az adott elhelyezés sajátosságaihoz igazodva. Bár ez több időráfordítást igényel, a teljesítmény javulása miatt mindenképpen érdemes megfontolni.
Természetesen minden, amit ebben a bejegyzésben említettünk, könnyen változhat. Reméljük, hogy a Meta módosítani fogja a kezdeti feltöltési folyamatot, hogy a kért képarányok összhangban legyenek az ajánlásaikkal. Addig azonban némi manuális beállításra is szükséged lesz.