haladó tipp 2024.12.03., kedd
3 perc

Valószínűleg te is azok közé tartozol, akik olyan kreatív tartalmakat használnak a hirdetéseikhez, amelyek nem felelnek meg a Meta által ajánlott képarányoknak. Ne aggódj, ez nem feltétlenül a te hibád, mivel a hirdetési platform képfeltöltési folyamata könnyen vezethet ehhez a problémához. Az alábbi cikkben igyekeztünk tisztázni a helyes képarányokat, és felhívni a figyelmedet arra, hogy mely esetekben érdemes elkerülni a rendszer alapértelmezett útmutatásait.


Feltöltési elvárások vs Meta ajánlások

A Meta által kért képarányok technikai elvárások alapján működnek, de gyakran megkérdőjelezhető módon. Érdemes alaposan átgondolnod a kreatívok felbontását, hogy a legjobb vizuális megjelenést biztosítsd minden elhelyezésnél.

Köntörfalazás nélkül kijelenthetjük, hogy a kifogástalan méretű képek és videók biztosítása a hirdetéseidhez plusz munkát igényelnek. Az optimalizálás bármilyen egyszerűnek is tűnhet, mégsem az, hiszen a Meta által ajánlott méretek gyakran attól függnek, hogy videót vagy statikus képet használsz. Éppen ezért itt az ideje tisztázni a félreértéseket, hogy a jövőben mindig ideális vizuális anyagokat használhass.

Ebben a táblázatban tű pontosan szemügyre veheted, hogy mikor-mi az ideális arány. 

Képarányok röviden

Az elhelyezések a Hirdetéskezelőben történő kreatív feltöltéskor létrehozott „elhelyezési csoportokban” vannak felsorolva. A jobb oldalon pedig a Meta által ajánlott képarányok láthatók az adott elhelyezésekhez, videókhoz és statikus képekhez. Ezek az ajánlások gyakran ellentmondanak a Meta által az elhelyezési csoportokhoz megadott képarányoknak.

Zavar a kreatív feltöltésekor

Amikor egy hirdetést hozol létre, a Meta egyszerűsíteni próbálja a kreatív feltöltését azáltal, hogy három különböző variációban kéri a fotót tőled:

  • 1:1
  • 9:16
  • 1,91:1

 

Ezeket a Meta automatikusan különböző elhelyezési csoportokhoz rendeli:

  • 1:1 – Hírcsatornák, videók és Reels in-stream hirdetései, keresési találatok
  • 9:16 – Történetek és Reels, alkalmazások és webhelyek
  • 1,91:1 – Jobb oldali oszlop, keresési találatok

Remek is lenne, ha ezek az elhelyezési csoportok következetesen illeszkednének a Meta saját javallataihoz, de sajnos a gyakorlat nem ezt igazolja. 

Ajánlások forrásai

A képarány rács elkészítésekor több forrásra támaszkodhatsz:

1. Meta Ads Manager által támogatott képarányok elhelyezésekként
Ez a táblázat részletesen bemutatja az egyes elhelyezésekhez elfogadott és ajánlott képarányokat. Íme egy példa, hogyan néz ki:

2. Elhelyezési előnézetek
Érdekes, hogy a fent említett táblázat ajánlásai nagyrészt összhangban vannak a Meta elhelyezési előnézeteivel. Példa: a Facebook hírfolyam esetében.á

Meta ajánlások a Facebook Feedhez: 4:5 képarány képekhez és videókhoz

Bár a hirdetőknek a hirdetés létrehozás során 1:1 arányú kreatívokat kell feltölteniük, a Meta a Facebook Feedhez mind képek, mind videók esetében 4:5 arányt javasol.

További képarány problémák

A különbségek a fenti táblázatban is láthatóak, de itt egy összefoglaló a teljesség igénye nélkül.

Főbb ellentmondások:

  • Facebook-hírfolyam: 4:5 képekhez és videókhoz ajánlott (1:1-et kér a feltöltésnél).
  • Facebook-beágyazott videóhirdetések: 16:9 vagy 4:5 ajánlott (1:1-et kér a feltöltésnél).
  • Facebook-Reels: 9:16 videók ajánlottak (1:1-et kér a feltöltésnél).
  • Facebook-Marketplace: 4:5 videók ajánlottak (1:1-et kér a feltöltésnél).
  • Facebook-profilhírfolyam: 4:5 videók ajánlottak (1:1-et kér a feltöltésnél).
  • Facebook-videófolyamok: 4:5 videók ajánlottak (1:1-et kér a feltöltésnél).
  • Instagram-képfolyam: 4:5 videók ajánlottak (1:1-et kér a feltöltésnél).
  • Instagram-felfedezés: 4:5 videók ajánlottak (1:1-et kér a feltöltésnél).
  • Instagram-felfedezés kezdőlapja: 4:5 vagy 9:16 videók ajánlottak (1:1-et kér a feltöltésnél).
  • Instagram-profilképfolyam: 4:5 videók ajánlottak (1:1-et kér a feltöltésnél).
  • Facebook-Business Explore: 4:5 videók ajánlottak (1:1-et kér a feltöltésnél).
  • Facebook keresési találatok: 1:1 videók ajánlottak (1,91:1-et kér a feltöltésnél).
  • Facebook jobb oldali oszlopa: 1:1 képekhez és videókhoz ajánlott (1,91:1-et kér a feltöltésnél).

Érzékelhető, hogy főként a videók esetében fordulnak elő érdekességek, különösen azon elhelyezési csoportokban, ahol a Meta 1:1 arányt kér.

Vágd meg, szabd testre! 

Most, hogy megvannak a képarányokra vonatkozó fix ajánlások, nézzük meg, hogyan tudod ezeket a feltöltés során megvalósítani.

1. Kreatív feltöltése az elején

A kezdeti feltöltési folyamat eltér attól függően, hogy videókat vagy képeket használsz:

Videók esetén: tölts fel 4:5, 9:16 és 1:1 arányú változatokat a kezdeti elhelyezési csoportokhoz.

Képek esetén: tölts fel 1:1, 9:16 és 1:1 arányú darabokat.

2. Kreatív módosítása elhelyezésenként

Ha képet használsz, és egy 1:1 arányú verziót töltöttél fel a platformra, akkor az megfelel a legtöbb hírcsatorna elhelyezésre vonatkozó ajánlásnak, kivéve a Facebook Feedet.

Modifikálás lépései:

  1. Nyisd meg a Média szekciót, majd bontsd ki a Hírcsatorna csoportot.
  2. Vidd az egeret a Facebook Feed fölé, majd kattints a Szerkesztés ikonra.
  3. A bal oldalon válaszd ki a média módosításának lehetőségét az adott elhelyezéshez.
  4. Tölts fel és válassz ki egy új képet. Amint ez megtörtént, megjelenik egy ikon, amely jelzi, hogy testreszabást végeztél az adott elhelyezésnél.

Ha több elhelyezésnél tapasztalsz képarány-eltérést, ismételd meg a fenti lépéseket. Plusz infó, hogy akár képeket és videókat is kombinálhatsz egyetlen hirdetésen belül, az adott elhelyezés sajátosságaihoz igazodva. Bár ez több időráfordítást igényel, a teljesítmény javulása miatt mindenképpen érdemes megfontolni.

Természetesen minden, amit ebben a bejegyzésben említettünk, könnyen változhat. Reméljük, hogy a Meta módosítani fogja a kezdeti feltöltési folyamatot, hogy a kért képarányok összhangban legyenek az ajánlásaikkal. Addig azonban némi manuális beállításra is szükséged lesz.

Van esetleg olyan ellentmondás, amit kihagytunk? Jelezd nyugodtan!