Az AI napról napra nagyobb szerepet kap, tehát jogos a kérdés - ami lehet hogy benned is megfordult - el fog tűnni a munkám? Megnyugodhatsz, hiszen a rövid válasz erre: nem.
Látszólag egy éjszaka alatt, a mesterséges intelligencia tízszeresére növelte a marketingesek tartalom gyártó képességét. Azonban, ahogy az AI egyre jobban reflektorfénybe kerül, a szövegírók és szakemberek a marketing minden területéről aggódnak, és kérdések merülnek fel bennük:
- Vajon el fog tűnni a SEO-val kapcsolatos munkám, vagy romba fog dőlni a tartalommarketing karrierem az AI térnyerése miatt?
- Hogyan fogja az AI megkönnyíteni a munkám a digitális marketing területén?
- Hogyan tudják beépíteni az AI-t a folyamatokba a PPC, a fizetett hirdetés és a SEO szakemberek?
Nézzük meg, milyen választ kapunk ezekre a felvetésekre!
Vajon el fog tűnni a SEO-val kapcsolatos munkám, vagy romba fog dőlni a tartalommarketing karrierem az AI térnyerése miatt?
A rövid válasz: Semmi okod aggodalomra, mivel az AI nem fogja elvenni a munkádat a marketing területén.
A hosszú válasz: Az AI megsokszorozza az elvégezhető feladatok számát és a meggyorsítja a tesztelés folyamatát, és szélesíti a személyes hatáskörödet.
Jó híreink vannak a mesterséges intelligenciával kapcsolatban: az AI nem fog "mindent átvenni az emberektől". Csak egy a digitális iparban mindenki által használt eszköz lesz, hogy mindenki a lehető leghatékonyabban tudja végezni a munkáját.
Hogyan fogja az AI megkönnyíteni a munkám a digitális marketing területén?
Az AI eszközök, mint például a ChatGPT:
- Felvérteznek olyan technikákkal, amelyek a kreatív írást egyszerűbbé teszik.
- Lehetővé teszik, hogy gyorsabban és pontosabban ossz meg információt kollégáiddal.
- Jobb kapcsolatokat teremtenek vállalaton belül és kívül is.
- Olyan technológiai újdonságokat fedeznek fel, amelyek megkérdőjelezhetetlen versenyelőnyt biztosítanak.
- Csökkentik az elemzésre és az ötletelésre fordított időt.
- Több kreatív és marketing koncepciót tesztelhetsz.
- Lehetővé teszik, hogy több terméket és kampányt indítsanak el rövidebb idő alatt.
- A kisvállalkozásoknak könnyebben hozzáférhetővé teszik a szövegírást és leegyszerűsítik a design folyamatát.
Hogyan tudják beépíteni az AI-t a folyamatokba a PPC, a fizetett hirdetés és a SEO szakemberek?
Azoknak az hirdetési és SEO szakembereknek, akik integrálják az AI-t, lehetőségük lesz arra, hogy átfogóbb kreatív tesztelést végezzenek, és gyakrabban frissítsék a tartalmaikat a kezdeti idő-, erőforrás- és költségvetés töredékéért.
Javíthatod a hatékonyságod, ha automatizálod az alábbiakat:
- Kulcsszóötlet generálást.
- Videó hirdetési szövegek és forgatókönyvek írását.
- Címek, leírások és kiterjesztések készítését a Google Responsive Search Ads és a Performance Max számára.
- Címek, leírások gyártását a Facebook hirdetések és posztok számára.
- TikTok hirdetések és bejegyzések posztolását.
- Tárgysorok, alcím ötletek és szövegtörzsek készítését az e-mail kampányokhoz.
- Termékleírások írását a Shopifyhoz.
- Kereskőoptimalizált cikkek és landing oldalak előállítását.
Az AI-nak köszönhetően az eredeti és minőségi tartalmak sokkal jobban kihasználhatóak lesznek, hiszen több platformon, több formátumban és rekordidő alatt publikálhatod őket. Így a színvonalas tartalom készítése még jövedelmezőbbé válik, mint valaha. Például képes leszel:
- Videókat összefoglalni blogbejegyzésekké és lapozós posztokká.
- Blogbejegyzések videókká alakítására.
- AI-hangokkal ellátott videók készítésére egyszerű szövegből.
- A tartalmakat hozzáférhetővé teheted a vizuálisan vagy hallássérült fogyasztóid számára a szöveg-hang generálásával, vagy a hang-szöveg-átírással. Ezzel új lehetőségeket teremtve a vásárló szerzéshez.
A lista végtelen hosszú, azonban a lényeg az, hogy az AI nem egy szörnyeteg, aminek sokan gondolják. Ez az eszköz lehetőséget ad arra, hogy megszabadulj a fárasztó mindennapi munkában felmerülő akadályoktól, korlátoktól és hibáktól. Próbáld ki a ChatGPT-t, a Writesonict, a Jasper-t vagy a Copy.ai-t és meglátod, hogy az AI csak segíti a munkádat. Némi gyakorlással kreatívabbá, fókuszáltabbá és alkalmazkodóbbá válsz, mint valaha.
A valóság az, hogy az AI képes gyorsan feldolgozni az adatokat és tartalmat létrehozni, és így egy végtelen lehetőségek teli világába léptünk be a marketing területén. Olyan helyre, ahol már nem az idővel való verseny zajlik, hanem a márkád üzenetének és a piac befogadóképessége közti heves játszma folyik. Tehát, ha az AI-ról van szó, nem a mikor, hanem a hogyan és milyen sebességgel lesz a kérdés.