Már hozzászoktunk ahhoz, hogy a Google háza táján havonta bukkan fel egy újabb frissítés. Most a meta description-hez, vagyis a meta leírásokhoz nyúltak hozzá, célul kitűzve a korábban már létrehozott dokumentáció minőségi megújítását a jobb keresési eredmények érdekében.
De mi is az a meta description?
A meta description (meta leírás) egy olyan a szövegrész, amit a Google a találati oldalán (SERP) használ fel, és ennek segítségével teszi egyértelművé a felhasználó számára, hogy miről szól az adott tartalom. A meta leírás ideális hossza 155-160 karakter.
Meta description a keresési kivonatokban
A keresési kivonatok a Google által rangsorolt webhelyek keresési eredményei között megjelenő összefoglalókat és leírásokat foglalják magukba. A Google dokumentációja megosztja a keresési eredményekben megjelenő keresési kódrészletek szabályozását. A keresési kódrészlet generálásához használt adatok hagyományosan a meta leírásból és néha magából a tartalomból származnak.
Igen, egy kissé nyakatekert a Google bürokratikus hozzáállása, de egy-két példát látva, hamar érthetővé válnak a változások. Lássuk hát!
Rossz meta description kategória példák
1. Ha kulcsszó listából épül fel!
A Google általában olyan meta leírásokat emel ki, amelyek egyszerűen megjelennek a kulcsó listában, így nem veszi a fáradságot ahhoz, hogy összefoglaljon bármit is.
2. Ha minden hírbejegyzésnél ugyanaz a leírás szerepel!
A sablononos megoldás sohasem kifizetődő, főleg hírek vagy cikkek esetében.
3. Ha nem foglalja össze az oldalt!
Ez egy gyakori hiba a meta leírásoknál, mivel sokszor csak a kulcsszavakra koncentrálunk és kihagyjuk az oldalunk valódi bemutatását a leírásban.
4. Ha túl rövid!
Ezt talán nem kell magyarázni, de sajnos rendszeresen felmerülő probléma. Egy rövid és túlságosan tömör meta leírás kevésbé előnyös az optimalizálásra.
A kerülendő lehetőségek közül jöjjenek akkor a pozitív példák!
1. Ha bemutatja a vállalkozást!
Egy általános bemutatás arra vonatkozik, hogy a meta leírás ismerteti a szolgáltatás területét, célját, cég helyét és a nyitvatartást. Ez azért érdekes, mert nem azt írja le, hogy mi van a weboldalon, hanem azt, hogy miről szól a vállalkozás. Lényegében ez az információ a kulcs az érdeklődőkhöz.
2. Ha használja a weboldal tartalmát!
A jó meta leírás második példája egy olyan hírcikk, amely magából a cikkből vett részletet használ.
3. Ha összesít!
A harmadik legjobb gyakorlat szerint a Google azt mondja, hogy a teljes weboldal összegzése a legjobb módja a meta leírások megalkotásának.
4. Ha konkrét és részletes!
A részletesség leginkább egy termékoldal esetében elsődleges. Ilyenkor azt javasolja a Google, hogy az adott oldalon a meta leírás összpontosítson minden konkrét részletre a termékkel kapcsolatban.
A meta leírás legjobb gyakorlatai
A jó minőségű meta leírások példái hasznos kiegészítést jelentenek a keresési kódrészlet vezérléséről szóló dokumentációhoz. A meta leírásokról szóló frissített szakasz tartalmának nagy része összhangban van a Google által ugyanebben a témában megjelent korábbi cikkekkel, tehát a 2007 óta közzétett és már elfogadott minden meta leírással kapcsolatos szabállyal.
Összefoglalva és egyszerűsítve elmondható, hogy a meta leírások jellege mindig függ a honlap tartalmától és céljától. Vagyis, ha egy sima webshopról van szó, akkor célszerű a termékről írni a meta-ban, míg ha az oldal tájékoztató jellegű, jobb összefoglalni a vállalkozás szolgáltatását, használva a weboldalról származó tartalmakat.