info tipp 2022.09.21., szerda
5 perc

Már hozzászoktunk ahhoz, hogy a Google háza táján havonta bukkan fel egy újabb frissítés. Most a meta description-hez, vagyis a meta leírásokhoz nyúltak hozzá, célul kitűzve a korábban már létrehozott dokumentáció minőségi megújítását a jobb keresési eredmények érdekében.

De mi is az a meta description?

A meta description (meta leírás) egy olyan a szövegrész, amit a Google a találati oldalán (SERP) használ fel, és ennek segítségével teszi egyértelművé a felhasználó számára, hogy miről szól az adott tartalom. A meta leírás ideális hossza 155-160 karakter.

Meta description a keresési kivonatokban

A keresési kivonatok a Google által rangsorolt ​​webhelyek keresési eredményei között megjelenő összefoglalókat és leírásokat foglalják magukba. A Google dokumentációja megosztja a keresési eredményekben megjelenő keresési kódrészletek szabályozását. A keresési kódrészlet generálásához használt adatok hagyományosan a meta leírásból és néha magából a tartalomból származnak.

Igen, egy kissé nyakatekert a Google bürokratikus hozzáállása, de egy-két példát látva, hamar érthetővé válnak a változások. Lássuk hát! 

Rossz meta description kategória példák 

1. Ha kulcsszó listából épül fel!

A Google általában olyan meta leírásokat emel ki, amelyek egyszerűen megjelennek a kulcsó listában, így nem veszi a fáradságot ahhoz, hogy összefoglaljon bármit is.

2. Ha minden hírbejegyzésnél ugyanaz a leírás szerepel!

A sablononos megoldás sohasem kifizetődő, főleg hírek vagy cikkek esetében. 

3. Ha nem foglalja össze az oldalt!

Ez egy gyakori hiba a meta leírásoknál, mivel sokszor csak a kulcsszavakra koncentrálunk és kihagyjuk az oldalunk valódi bemutatását a leírásban. 

4. Ha túl rövid!

Ezt talán nem kell magyarázni, de sajnos rendszeresen felmerülő probléma. Egy rövid és túlságosan tömör meta leírás kevésbé előnyös az optimalizálásra.

A kerülendő lehetőségek közül jöjjenek akkor a pozitív példák! 

1. Ha bemutatja a vállalkozást!

Egy általános bemutatás arra vonatkozik, hogy a meta leírás ismerteti a szolgáltatás területét, célját, cég helyét és a nyitvatartást. Ez azért érdekes, mert nem azt írja le, hogy mi van a weboldalon, hanem azt, hogy miről szól a vállalkozás. Lényegében ez az információ a kulcs az érdeklődőkhöz.

2. Ha használja a weboldal tartalmát!

A jó meta leírás második példája egy olyan hírcikk, amely magából a cikkből vett részletet használ.

3. Ha összesít!

A harmadik legjobb gyakorlat szerint a Google azt mondja, hogy a teljes weboldal összegzése a legjobb módja a meta leírások megalkotásának. 

4. Ha konkrét és részletes!

A részletesség leginkább egy termékoldal esetében elsődleges. Ilyenkor azt javasolja a Google, hogy az adott oldalon a meta leírás összpontosítson minden konkrét részletre a termékkel kapcsolatban. 

A meta leírás legjobb gyakorlatai

A jó minőségű meta leírások példái hasznos kiegészítést jelentenek a keresési kódrészlet vezérléséről szóló dokumentációhoz. A meta leírásokról szóló frissített szakasz tartalmának nagy része összhangban van a Google által ugyanebben a témában megjelent korábbi cikkekkel, tehát a 2007 óta közzétett és már elfogadott minden meta leírással kapcsolatos szabállyal.

Összefoglalva és egyszerűsítve elmondható, hogy a meta leírások jellege mindig függ a honlap tartalmától és céljától. Vagyis, ha egy sima webshopról van szó, akkor célszerű a termékről írni a meta-ban, míg ha az oldal tájékoztató jellegű, jobb összefoglalni a vállalkozás szolgáltatását, használva a weboldalról származó tartalmakat.

Forrás: Google updates documentation on meta descriptions