info tipp 2024.05.30., csütörtök
5 perc

A közösségi média platformok egyre inkább a szórakoztatás irányába mozdulnak el és csökkentik a hangsúlyt a közösségépítésben. A platformok azonban tisztában vannak azzal, hogy az elköteleződés továbbra is kulcsfontosságú ahhoz, hogy a felhasználók számára minél vonzóbbá tegyék a különböző alkalmazásokat.

A közösségi média platformok egyre inkább a szórakoztatás irányába mozdulnak el és csökkentik a hangsúlyt a közösségépítésben. A platformok azonban tisztában vannak azzal, hogy az elköteleződés továbbra is kulcsfontosságú ahhoz, hogy a felhasználók számára minél vonzóbbá tegyék a különböző alkalmazásokat.

Éppen ezért az Instagram továbbra is új módszereket fejleszt azoknál a funkcióknál, ahol még mindig erős felhasználói aktivitást tapasztal, legyen szó DM-ekről, reels-ekről vagy történetekről.

Itt jön képbe a legújabb frissítés.

Ahogy ezen a példán is látható, amelyet Hammod Oh alkalmazáskutató tett közzé (és Matt Navarra osztott meg), az Instagram jelenleg teszteli a Stories új „Lately” funkcióját, amely egy új, automatikusan generált kiemelt feedet ad a profilodhoz, amely bemutatja a legfrissebb story-aktivitásokat.

Lényegében a ,,Lately” Story meghosszabbítja a Stories élettartamát. Így a történetek nem csak 24 órán keresztül lehetnek elérhetőek, hanem annál jóval tovább. Az újítás ezáltal több kontextust ad a Stories feedbe posztolt tartalmak típusát illetően.

Ez azért is lehet fontos, mivel mint említettük az általános Instagram feed aktivitása csökkent az elmúlt időben és a felhasználók egyre kevesebbet posztolnak a fő profiljukra, mint korábban. A Stories elköteleződés erősebb, mivel az Insta felhasználók egyre inkább kedvelik a kevésbé állandó tartalmakat.

Ez már az elmúlt néhány évben is így volt: Adam Mosseri, az Instagram CEO-ja már 2022-ben megjegyezte, hogy:

„A barátok sokkal többet posztolnak a történetekbe és sokkal több DM-et küldenek, mint amennyit a feedbe”.

A jegyzetek és más, közeli barátoknak szóló kapcsolattartási lehetőségek hozzáadásával  az Instagram reméli, hogy fenn tudja tartani a mélyebb kapcsolatok szintjét, még akkor is, ha továbbra is a videós tartalmakra összpontosítanak majd.

A Meta nemrégiben megjegyezte, hogy az emberek által az Insta feedjeikben látott tartalmak 50%-át AI ajánlásokon keresztül mutatják meg nekik, és ez a rendszer elsősorban a Reels bemutatására összpontosít, ami jelenleg az Instagram legnépszerűbb opciója.

Ezért van szükség arra, hogy folyamatosan teszteljük a finomításokat és fejlesztéseket. Nagyon fontos az elköteleződés, azonban a felhasználók szórakoztatása sem maradhat el. A mai világban megtalálni az arany középutat pedig nem a legegyszerűbb feladat! 

Forrás: Instagram Tests Recent Stories Highlights on User Profiles