kezdő tipp 2021.09.06., hétfő
3 perc

A Te Instagram stratégiád is a képfeltöltésre fókuszál? Folyton azon gondolkozol milyen képet tudnál posztolni termékedről? Esetleg, úgy érzed, hogy a Te vállalkozásodnak nincs is helye egy képmegosztó közösségi oldalon? Ha ezekben a kérdésekben érintettnek érzed magad, akkor van egy jó hírünk számodra: az Instagram mára már nemcsak a négyzet alakú képek feltöltéséről szól, hanem számos további lehetőséget kínál a követőkkel és a potenciális vásárlóinkkal való kapcsolatteremtésre. Idénre az Instagram első számú célja a szórakoztatás lett, ehhez pedig jó pár hasznos eszköz áll rendelkezésünkre. Blogukból most kiderül melyik az a 10 módszer, amellyel könnyen feldobhatod profilodat.

#1 feed poszt

2010 óta a megosztott képek alkotják az Instagram alapját. Habár, azóta sok minden változott a képek továbbra is a nélkülözhetetlenek maradtak. A profilodban megjelenő 9 utolsó feltöltésnek egy egységes képet kell adni arról, hogy vállalkozásod mivel is foglalkozik, termékeid vagy szolgáltatásod kinek szól. Fontos még, hogy elsődleges célod ne az legyen, hogy minél bonyolultabb kreatívokat vagy nagyon harsány képeket tölts fel, hanem az, hogy tartalmaiddal kapcsolatot teremts vásárlóiddal! 

Bónusz tipp: Hozz létre lapozós (carousel post) posztot. Ezek a típusú posztok elköteleződés szempontjából jelenleg felülmúlják az egyesével közzétett képeket, videókat. Pillants bele blogunkba, hogy magabiztosan használd ezeket a típusú posztokat!

Milyen gyakran posztolj? A cél a heti 3 poszt lenne, viszont ha több jó minőségű, releváns  tartalommal rendelkezel, abban az esetben néhány képpel nyugodtan túllépheted ezt. 

Tartalom ötletek: termékfotók gyűjteménye, tippek és trükkök, előtte-utána képek, “hogyan?”-posztok


#2 Instagram sztorik

Az Instagram szerint több, mint 500 millió felhasználó posztol rendszeresen, ebből a leggyakrabban megtekintett sztorik harmada vállalkozások által közzétett sztori. A 15 másodperc hosszú 24 óra után eltűnő sztorik a feed felett jelennek meg követőid számára, tehát ez az első dolog, amit követőid látnak, amikor megnyitják az appot. 

Milyen gyakran posztolj? Akár 8-10 sztorit is futtathatsz egyidőben. 

Tartalom ötletek: szavazás, kvíz, kérdések, kérdezz-felelek, feed poszthoz hasonlóan termékfotók, hogyan videók, előtte-utána képek,  a kulisszák mögötti képek, mások által megosztott képek továbbosztása

Ha pedig kíváncsi vagyok, hogyan szerepelnek storyjaid, olvasd el blogunkat, amelyben számtalan módszert találsz a posztok teljesítményének mérésére.

#3 Instagram highlightok

A highlightok alkalmasak arra, hogy a korábban közzétett insta sztorijainkat albumokba mentsük. Ezek használatával a sztorikat 24 óra eltelte után is megőrizhetjük, ráadásul ez egy remek lehetőség arra, hogy sztorijainkat kategorizáljuk. A jól szerkesztett és csoportosított highlightok erős vásárlói elköteleződést alakíthatnak ki. Ha kíváncsi vagy, hogyan hozhatsz létre egyedi highlightot, pillats bele egy korábbi blogunkba! Ehhez egy céltudatosan kialakított sztori stratégia még inkább hozzájárulhat. Az elnevezésnél gondolj arra, mi az amit potenciális vásárlóid látni akarnak cégedről, majd a highlightot töltsd fel releváns tartalommal. Mindig frissítsd őket, a már nem aktuális tartalmakat távolítsd el. Tartalmaidat próbáld 5-7 hightlightba csoportosítani, mert mobil appon 5, asztali gépen 7 album látszik egyszerre.


#4 Instagram Guides/ Instagram Kalauz

A highlightokhoz hasonlóan az Instagram kalauz szuper lehetőség arra, hogy a hasonló témájú, de különböző időben közzétett posztokat egyesítsd. A kalauzok létrehozása 3 vagy annál több poszt összegyűjtése esetén indokolt. Amint, összejön több olyan poszt, amelyek között van releváns kapcsolódási pont, ne habozz közzétenni Instagram kalauzként.  

Bónusz tipp: Kollaborációk! Úgy is létrehozhatsz kalauzokat, hogy abban nemcsak saját posztjaidat jeleníted meg, hanem mások tartalmait is. Ez szuper alkalom arra, hogy kalauzodat és ezáltal profilodat megismerjék mások is. 

Tartalom ötletek: tippek, “hogyan” posztok, recept gyűjtemények, általad kedvelt termékek/márkák listája, top10 posztok, gyakran ismételt kérdések, szolgáltatások listája


#5 IGTV videó

A funkció segítségével előre felvett maximum 60 perces videós tartalmakat tehetünk közzé. Ennek segítségével több epizódos sorozatot vagy rendszeres videós bejelentkezéseket hozhatunk létre. Sőt, az ilyen típusú rövidebb, de rendszeresen közzétett videókkal okot adhatunk nézőinknek a visszatérésre. Ha megterhelőnek érzel fél-egy órás videókat forgatni és közzétenni, kezdd rövidebbekkel, akár 1 percesekkel. Ha stratégiád részeként alkalmazod biztosan pozitívan fogja befolyásolni az eléréseidet.

Tartalom ötletek: “hogyan” videók, beszélgetések,  kulisszák mögött videók és minden, amit YouTube-ra is feltöltenél.

Bónusz tipp: Adj linket a videó leírásához. Használd ki a lehetőséget, és tereld a nézőket weboldaladra.


#6 Instagram live

Ne félj a live videóktól! Minél többször csinálod annál magabiztosabb leszel benne, a statisztikák pedig azt mutatják, hogy a live-ok sok új elköteleződő felhasználót eredményeznek. Álljatok össze másokkal (legfeljebb 3 másik profillal) és liveoljatok közösen. Ilyenkor minden résztvevő követői értesülni fognak az eseményről. 

Mikor és milyen gyakran liveolj? Először heti 1 alkalommal, majd az első hónap után a nézők számának függvényében növeld vagy csökkentsd az alkalmakat. Figyeld meg, hogy a live videó közben, hogyan alakul a nézőszám vagy kérdezd meg követőidet a nekik megfelelő időpontról és időzíts ennek megfelelően. Ha továbbra is Tőled távolinak érzed a liveokat, akkor nézz bele egy korábbi blogunkba és meglátod milyen egyszerű is ez!

Tartalom ötletek: Kérdezz tőlem, beszélgetés szakmai influenszerekkel, online előadások

#7 Instagram bolt 

A pandémia jelentősen felgyorsította az offline és az online vásárlás közötti átmeneti időszakot. Ebből a trendből az Instagram sem maradhatott ki, ők is megalkották saját felületüket, amelyen a cégek saját termékeiket értékesíthetik. Ha te is saját termékpalettával rendelkezel, akkor érdemes a stratégiád részeként beépíteni ezt a funkciót is. Minden alkalommal, amikor olyan posztot vagy sztorit teszel közzé, amelyen szerepel a terméked, jelöld meg azt. 

Poszt ötletek: Ossz meg olyan tartalmakat, amelyen a terméked használat közben szerepel, mutasd meg követőidnek miért élvezetes használni azt. Gyűjts össze termék kollekciókat, mutasd be szezonális vagy limitált termékeidet.


#8 Instagram hirdetések 

Ahhoz, hogy növeld eléréseidet érdemes a fizetett hirdetéseket is beépíteni Instagram stratégiádba. Természtesen organikus módon is van lehetőséged növekedni, azonban ez sokkal kockázatosabb és hosszabb folyamat lesz. Ha fizetett hirdetések mellett döntesz 2 lehetőséged lesz: kiemelhetsz egy már meglévő posztot vagy létrehozhatsz újat a Facebook Ads Manager segítségével. Egy évre előre tervezd meg a hirdetésekre szánt összegeket, majd az eladások függvényében változtass rajta időközben. Mielőtt elindítod a hirdetést bizonyosodj meg arról, hogy minden a helyén van: az általad hirdetett termékből van elegendő mennyiség készleten, a weboldalad jól működik, gyorsan elérhető, vásárlás esetén a fizetés zökkenőmentesen megy.

#9 Instagram üzenetek 

A direkt üzenetek építik és erősítik a vállalkozás és a vásárlók közötti kapcsolatot. Ez a funkció egy virtuális privát teret biztosít a vásárló kiszolgálására. Hozz létre olyan tartalmakat, amelyek privát üzeneteket generálnak. Egy sztori, live vagy poszt megosztás esetében is működik. Fontos, hogy mindig válaszold meg üzeneteidet. Direkt üzenetben lehetőség van hangüzenet küldésére is. Használd ezt bátran, éreztesd a vásárlóval, hogy online is meg van becsülve, növeled ezzel elégedettségét. A cégedet minősítő pozitív üzeneteket oszd meg sztoriban, de előbb bizonyosodj meg róla, hogy a küldő neve és profilképe nem látható a screeshoton, vagy kérj engedélyt tőle a megosztásra!

Bónusz tipp: használd a mentett válaszok opciót, és reagálj gyorsan!

#10 Instagram kommentek

A posztjaidra érkező rendszeres kommentek az Instagram algoritmusa számára jelet küldenek, hogy tartalmaid népszerűek és érdemes őket közzétenni egy szélesebb kör számára is. Ha a kommentekre alapozol fontos, hogy posztjaid az ideális vásárlói körhöz szóljanak, ezeknek valamilyen reakciót kell kiváltani követőidből. Legutóbbi posztunkból megtudhatod milyen cselekvésre való felhívásokkal lehetsz ezen a téren igazán sikeres. Ha ügyesen alkalmazod ezeket és követőid rendszeresen hozzászólnak tartalmaidhoz, figyelj arra, hogy te is reagálj az ő véleményükre. Ha sok komment érkezik a posztod alá, nem szükséges minden egyes smile vagy szív emojira reagálni, elég ha azokra reagálsz amelyeknél fel tudod dobni a beszélgetést, vagy hozzászólásoddal további értéket tudsz adni a poszthoz. Hogy ezt hogyan tudod gyorsan és időhatékonyan megtenni, megtudhatod egy korábbi blogunkból!

Záró gondolat

Habár az utóbbi időben elég sok minden változott az Instagram világában, egy valami biztos maradt, a közösséghez való kapcsolódás, és a közösség iránti elköteleződés jelentősége. Nincsen helyes vagy helytelen megoldás arra, hogy a Te céged ezt hogyan teremti meg, de az új lehetőségek kihasználásával újabb és újabb célközönségeket érhetsz el, akik aztán később hűséges vásárlóid lesznek. Tervezd meg tartalmadat, legyél céltudatos, de mellette rugalmas is. Adj esélyt minden Instagram funkciónak, lehet pont egy spontán poszt fogja a legnagyobb sikert aratni. 

Forrás: Instagram Marketing Beyond Images: What’s Working in 2021