Egy kutatás szerint az Instagram átfogó elköteleződési aránya drasztikusan zuhan 2019 május eleje óta.
A Trust Insights, egy marketing adatokkal és konzultációval foglalkozó vállalat több, mint 1.4 millió Instagram posztot elemzett január elejétől egészen június közepéig. A kutatás az engagementet, azaz elköteleződési arányt a következőképp definiálja: az összes interakció száma egy poszton, osztva a fiók követőszámával a posztolás időpontjában.
A kutatás a következő adatokat tárta fel:
Április közepéig a kutatásban résztvevő fiókok engagementje 1.54% volt.
Ez a szám jelenleg 0.9% körül mozog, ami 1.1%-kal kevesebb mint az év elején. Sőt, az interakciók átlaga is csökkent 18%-kal az év eleje óta. A kutatás szerint, a márkák és az influencerek szenvedik meg a legjelentősebben az engagement csökkenést.
A divat influencerek február 17-i 4.3%-os maximum engagementje június 20-ra 2.4%-ra csökkent. Ez 44%-os csökkenést jelent, tehát az influencerek még rosszabbul jártak, mint a márkák.
A kutatás azonban nem nyújt betekintést abba, hogy mi okozza a csökkenést, jelezvén, hogy nem volt jelentős mértékű változás az Instagram API-jában sem.
Ha az üzletedet az Instagramon népszerűsíted, tudd, hogy nem vagy egyedül azzal, hogy az engagemented mélyponton van az utóbbi hónapokban.
A kutatás csak a feed posztokat érintette, a sztorikat nem vizsgálta.
Több infó az kutatásról ITT.
Forrás: Search Engine Journal