haladó tipp 2024.08.26., hétfő
19 perc

Megéri hirdetni a LinkedIn-en? Mennyibe kerül? Hogyan működik? Milyen lehetőségeim vannak a platformon? Ezek a kérdések sok marketingest foglalkoztatnak, de ritkán kapunk rájuk kielégítő válaszokat. Ez csak eddig volt így, mivel egy átfogó ismertetőt hoztunk nektek a LinkedIn-es hirdetésekről! Essetek neki nyugodtan!

A hirdetés az egyik legjobb mód arra, hogy kihasználd a LinkedIn-t a vállalkozásod növelésére. A célod érdekében fontos meghatározni a hirdetésed típusát, lássuk a kínálatot:

Szponzorált tartalom

A gyakran natív hirdetésnek nevezett szponzorált tartalmak megjelennek a közönséged LinkedIn feedjében, attól függetlenül, hogy mobilon vagy asztali gépen görgetik. A LinkedIn “promoted” jelölést alkalmaz ezeknél a tartalmaknál, hogy megkülönböztethetővé váljanak az általános tartalmaktól.

Amikor a szponzorált tartalomtípust választod, akkor az alábbi hirdetés formátumok közül válogathatsz:

  • Egy képes hirdetések
  • Videó hirdetések
  • Carousel hirdetések
  • Esemény hirdetések
  • Dokumentum-típusú hirdetések
  • Thought leader ads / Véleményvezér hirdetések 

Itt egy példa az egy képes hirdetésekre, ahogy megjelenne egy a feedben:

Szponzorált üzenetküldés

A szponzorált üzenetküldés (régebben Szponzorált InMail) által közvetlenül a LinkedIn felhasználó postafiókjába tudsz hirdetéseket küldeni.

Két fajtája van: üzenet hirdetések és konverziós hirdetések

  • Az üzenet hirdetések úgy néznek ki mint az átlagos privát üzenetek, de tartalmazhatnak CTA gombokat vagy külső oldalhoz tartozó linkeket is.

  • A konverziós hirdetések pedig egy vonzó, chat-szerű élményt nyújtanak a LinkedIn felhasználóknak. Úgy vannak kialakítva, hogy az éppen aktív felhasználó olvassa őket, hogy ne tűnjenek el a feedben. Nem csoda, hogy olyan magas az elköteleződési arányuk.

Dinamikus hirdetések

A dinamikus hirdetések segítségével személyre szabott és automatizált kampányokat állíthatsz össze széles körben. A kampányt testre szabhatod annak érdekében, hogy növeld a márka ismertségét, konvertálhasd az érdeklődőket vagy, hogy forgalmat generálj, épp úgy, mint másik hirdetés fajtáknál.

A dinamikus LinkedIn követői hirdetések vagy Spotlight hirdetések részét képezi a cél neve és képe, hogy jelentős benyomást tudjon gyakorolni.

Szöveges hirdetések

Ezek olyan pay-per-click (PPC) vagy cost-per-impression (CPM) hirdetések, amelyek világosak és tömörek: csak egy egyszerű főcím, leírás és egy opcionális kis kép.

Bár a szöveges hirdetések talán nem olyan elbűvölőek, mint a szponzorált posztok, de rendkívül költséghatékonyak, és kiemelkedő helyen jelennek meg a LinkedIn oldalain.

A LinkedIn célkitűzésen alapuló hirdetéseket használ, amely segít a hirdetőknek konkrét üzleti célok köré építeni a hirdetési kampányokat.

A vállalkozások az értékesítési tölcsér mindhárom szakaszában elhelyezhetnek hirdetéseket, a figyelemtől a konverzióig.

Mutatjuk a célok három fő típusát:

Tudatosság / Awareness

Szeretnéd a nevedet megismertetni anélkül, hogy feltétlenül közvetlen eladást végeznél? Kezdd egy márkaismertségi hirdetéssel, hogy minél népszerűbbé váljon. Ezek a top-of-funnel kampányok segítenek, hogy mindenki rólad, a termékedről, a márkádról beszéljen.

Felhasználhatod ezeket az elérés-alapú kampányokat, hogy több követőre tegyél szert, nézettséget növelj, és hogy nagyobb arányú elköteleződési arányt válthass ki a közönségedből.

A LinkedIn legtöbb jelenlegi hirdetési formája megfelelő arra a célra, hogy tudatosságot generáljon, de az alábbiak a legjobbak:

  • Kép hirdetések
  • Carousel hirdetések
  • Követői hirdetések
  • Esemény hirdetések
  • Spotlight hirdetések

Megfontolás / Consideration

Ha a közönséged valamennyire már ismeri a márkádat, akkor a megfontolás típusú hirdetések a következő lépés.

A megfontolási hirdetések arra vannak optimalizálva, hogy a hirdetők következő céljait tudják elérni:

  • Weboldal látogatások: A landing oldalra irányított érdeklődők számának növelése
  • Elköteleződés: A lájkok, kommentek és megosztások számának ösztönzése, valamint a más platformokon lévő fiókok látogatása.
  • Videó megtekintések: Oszd meg a vállalkozás történetét, a legutóbbi terméked bemutatóját vagy csak egy átlagos napodat.
  • Üzenetek: Szeretnél kapcsolatba lépni a követőiddel? Tedd meg üzeneteken keresztül!

Hogy fenntartsd a középső csatornában lévő érdeklődőket, fontold meg az alábbi hirdetési típusok használatát:

  • Videó hirdetések
  • Carousel hirdetések
  • Konverziós hirdetések
  • Szöveges hirdetések

Konverzió / Conversion

Ha már jól ismeri a közönséged a márkádat és készen állnak a döntéshozatalra is, akkor ideje elővenni a nagyágyút. Ha érdeklődőket akarsz szerezni, egy eladást akarsz nyélbe ütni vagy állásra jelentkezőket akarsz elérni, akkor a konverzió típusú hirdetéseket kell alkalmaznod.

Segítenek ezen célok elérésében:

  • Érdeklődő gyűjtés: Szerezz érdeklődőket űrlapokkal amik előre ki vannak töltve a LinkedIn-es profiluk adataival
  • Weboldal konverziók: Ösztönözz minél több weboldal látogatót, hogy white paper-t töltsenek le, feliratkozzanak hírlevélre, terméket vagy szolgáltatást vásároljanak
  • Állásra jelentkezők: Terjeszd a híreket a céged újonnan felszabadult pozíciójáról egy álláshirdetéssel - a LinkedIn egy tökéletes platform lehet erre a célra.

A legjobb hirdetési formák ezen célok eléréséhez:

  • Konverziós hirdetés
  • Érdeklődő gyűjtő hirdetés
  • Carousel hirdetés
  • Álláshirdetés
  • Szöveges hirdetés

A blog ezen része lebontja ezt a 11 hirdetési formátumot és azt, hogy hogyan tudnak segíteni a különböző céljaidban. Ezen kívül, minden hirdetési formátumra hozunk példákat, valamint tippeket, hogy a legjobb eredményeket hozhasd ki belőlük.

  • Egy képes hirdetések
  • Carousel hirdetések
  • Konverziós hirdetések
  • Dokumentum-típusú hirdetések
  • Videó hirdetések
  • Esemény hirdetések
  • Követői hirdetések
  • Érdeklődő gyűjtési hirdetések
  • Spotlight hirdetések
  • Álláshirdetések
  • Thought leader ads /Véleményvezér hirdetések

Egy képes hirdetések

Talán a legközvetlenebb módja a hirdetéseknek, viszont ne becsüld alá a képek erejét!

Egy olyan kampány amiben erős vizuális elemek vannak, növelni tudja a márka ismertségét és ösztönözheti a közönséget a CTA követésére.

  • Célok: Márkaismertség, weboldal látogatások, elköteleződés, weboldal konverziók, érdeklődő gyűjtés, álláshirdetésre jelentkezők

LinkedIn egy képes hirdetés specifikációk:

  • Képméretek: 1200 x 627 képpont (ajánlott)
  • Fájl mérete: 5 MB
  • Fájltípus: .jpg, .png., .gif.
  • Szövegkorlátozás: 150 karakter ajánlott a bevezetőhöz (de akár 600 is lehet), 70 karakter a főcímhez (max. 200).
  • Képarány: 1,91:1

Carousel hirdetések

A carousel hirdetések összetett információt vagy akár egy egész történetet tudnak magukban foglalni, ami csak azért lehetséges, mert lapozhatóak.

  • Célok: Márkaismertség, weboldal látogatók számának növelése, elköteleződés, weboldal konverziók és érdeklődő gyűjtés növelése.

LinkedIn Carousel hirdetések specifikációk:

  • Képméret: 1080 x 1080 pixel
  • Fájltípus: .jpg vagy .png
  • Fájlméret: Max 10MB
  • Lapok száma: 2-10 db lap
  • Szövegkorlátozás: 45 karakter laponként a főcímhez, 255 karakter a bevezető szöveghez.

Konverziós hirdetések

Nincs is jobb módja annak, hogy közelebb kerülj a célközönségedhez, minthogy közvetlenül privát üzenetben írj nekik. A beszélgetős hirdetések egyszerre intimebbek és nehezen figyelmen kívül hagyhatók a címzettek számára.

  • Célok: Márkaismertség, weboldal látogatások, elköteleződés, weboldal konverziók és érdeklődők számának a növekedése

LinkedIn konverziós hirdetés specifikációk:

  • Tárgy szövege: Legfeljebb 60 karakter
  • Választható banner mérete: 300 x 250 pixel, max. 2 MB
  • Intro üzenet: Legfeljebb 8 000 karakter; maximum 10 emoji
  • Választható kép: 250 x 250; 5 MB
  • CTA gomb korlátok: Legfeljebb 25 karakter; 5 gomb üzenetenként; 50 gomb beszélgetésenként

Dokumentum típusú hirdetések

Ossz meg dokumentumokat a hírfolyamban, hogy érdeklődőket gyűjts vagy, hogy ösztönözd az elköteleződést. (Vagy akár mindkettő, ha van valami igazán lenyűgöző megosztani való tartalmad.)

Az így megosztható dokumentumok közé tartoznak az alábbiak:

  • white paper,
  • jelentések,
  • how-to-guide-ok,
  • stb.

  • Célok: Márkaismertség, weboldal látogatások, elköteleződés, weboldal konverziók és az érdeklődők számának növelése.

LinkedIn dokumentum típusú hirdetés specifikáció:

  • Fájltípus: doc, .docx, .ppt, .pptx
  • Fájl mérete: 100 MB
  • Oldalak száma: 10 oldal alatt ajánlott
  • Hirdetés szövege: 70 karakter a főcímhez, 150 karakter a bevezető szöveghez.

Videó hirdetések

Lehet, hogy a YouTube és a TikTok uralja a közösségi videók világát, de ez nem jelenti azt, hogy nem hozhatnál létre velük szórakozási lehetőséget a LinkedIn-en is. (A LinkedIn is mondja, hogy a videó a leggyorsabban növekvő tartalmi formátumuk.)

A videohirdetések segíthetnek a márka történetmesélésének fokozásában és a figyelem felkeltésében.

LinkedIn videós hirdetés specifikáció:

  • Képarány: 16:9, 1:1, 9:16
  • Fájlméret: méret: Legfeljebb 200MB
  • Fájltípus: MP4
  • Hosszúság: Minimum 3 másodperc, legfeljebb 30 perc
  • Felbontás: 480p és 1080p között
  • Méretek: 1920×1080 max.
  • Szövegkorlátozás: 150 karakter ajánlott az introhoz (de akár 600 is lehet), 70 karakter a főcímhez (max. 200).

Esemény hirdetések

Akár személyes eseményről, akár virtuálisról van szó, az emberek meghívása a cselekvésre egy eseményhirdetéssel hihetetlenül praktikus ötlet, amely segíthet javítani az elérést és kiküszöbölni a regisztrációs súrlódásokat.

Ahhoz, hogy eseményhirdetést készíthess a LinkedIn-en, először létre kell hoznod egy LinkedIn eseményt az oldaladon.

LinkedIn esemény hirdetés specifikáció:

  • Képarány: 4:1 (az esemény oldaláról származik)
  • Szövegkorlátozás: 255 karakteres eseménynév; 600 karakteres bevezető szöveg
  • Követői hirdetések
  • A követői hirdetések a dinamikus hirdetések egy olyan típusa, amelyek a közönségedre szabottak. Ezek a hirdetések az LinkedIn oldaladat népszerűsítik mások számára, arra ösztönözve őket, hogy megnyomják a követés gombot.
  • LinkedIn követői hirdetés specifikáció:
  • Hirdetés leírása: Legfeljebb 70 karakter
  • Hirdetés főcím: Válaszd ki az előre beállított opciót, vagy írj legfeljebb 50 karaktert.
  • Cégnév: Legfeljebb 25 karakter
  • Hirdetés képe: Céglogó; 100 x 100px JPG vagy PNG esetén

Érdeklődő gyűjtési űrlapok

Az érdeklődő gyűjtő űrlapok, az üzenethirdetésekhez és a szponzorált tartalmakhoz állnak rendelkezésre. Ezek a hirdetések segíthetnek abban, hogy több minőségi érdeklődőt fedezzen fel.

Ha például webináriumot szervezel, a CTA-hez csatlakoztathatsz egy ilyen űrlapot, amely automatikusan beviszi a célközönség profiladatait.

Ezt követően letöltheted az érdeklődőidet a LinkedIn hirdetések kezelőjéből, vagy integrálhatod a LinkedInt, hogy használja a saját CRM-et.

LinkedIn érdeklődő gyűjtési hirdetés specifikációk:

  • Az űrlap neve: legfeljebb 256 karakter
  • Címsor: Legfeljebb 60 karakter
  • Részletek: Összesen legfeljebb 160 karakter
  • Adatvédelmi szabályzat szövege (nem kötelező): Legfeljebb 2000 karakter
  • CTA: 20 karakter
  • Megerősítő üzenet: 300 karakter

Spotlight hirdetések

A Spotlight hirdetések kiemelik a termékeidet, szolgáltatásaidat, tartalmaidat és még sok mást. Amikor a tagok a spotlight hirdetésre kattintanak, azonnal az landing oldaladra vagy weboldaladra irányítja őket.

Csak úgy, mint a követői hirdetések, ezen dinamikus hirdetések személyre szabást alkalmaznak, hogy jobban kapcsolódjanak a közönséggel.

LinkedIn spotlight hirdetések specifikáció:

  • Hirdetés leírása: Legfeljebb 70 karakter
  • Hirdetés főcím: Legfeljebb 50 karakter
  • Cégnév: Legfeljebb 25 karakter
  • Kép: JPG vagy PNG esetén 100 x 100px a preferált méret.
  • CTA: Legfeljebb 18 karakter
  • Egyedi háttér (opcionális): Pontosan 300 x 250px méretűnek és legfeljebb 2MB méretűnek kell lennie.

Álláshirdetések

Az egyedi álláshirdetések közvetlenül a közönség hírfolyamában népszerűsítik a lehetőségeket. Ha nehezen találod meg a tökéletes jelöltet, vagy úgy tűnik, hogy mindig felvételi üzemmódban vagy, akkor ez a hirdetés típus a legjobb választás.

Az sem árt megjegyezni, hogy a LinkedIn belső adatai szerint ezek a hirdetések 25%-kal növelik az átlagos kattintási arányt.

  • Célok: Álláspályázatok

LinkedIn álláshirdetés specifikáció:

  • Hirdetés címe: Legfeljebb 255 karakter
  • Bevezető szöveg: Legfeljebb 150 karakter, hogy elkerüljük a szöveg rövidítését (az asztali gépen max. 600 karakter); a jogszabályban előírt nyelvezetnek ide kell kerülnie.

Véleményvezér hirdetések

Ez inkább egy felturbózott poszt, mint egy hirdetés, így itt nincsenek megosztandó adatok.

Csak egy meglévő véleményvezér posztot kell népszerűsítened valakitől a szervezetedben... nincs szükség call-to-action gombokra vagy címsorokra.

LinkedIn véleményvezér hirdetés specifikáció:

  • Hirdetési formátum: A véleményvezér hirdetésnek egyetlen képhirdetésnek vagy videohirdetésnek kell lennie.
  • Címsor: Nem adhatsz hozzá címsort (a hirdetés az eredeti poszt alapján készül).
  • Bevezető szöveg: Nem adhatsz hozzá szöveget (a hirdetés az eredeti bejegyzésen alapul).
  • CTA: A véleményvezér hirdetéseken nincsenek cselekvésre hívó gombok.
  1. lépés: Hozd létre a LinkedIn oldaladat, ha még nincs! Ez szükséges a szponzorált tartalmak és hirdetések létrehozásához.
  2. lépés: Jelentkezz be a Kampánykezelőbe, vagy hozz létre egy fiókot a hirdetések és a költségvetés kezeléséhez!
  3. lépés: Válaszd ki a hirdetési célt!
  4. lépés: Állítsd be a kampány nevét és add meg mennyit terveztél költeni az egész kampányra!
  5. lépés: Válaszd ki célközönséget hely, munkakör, vállalat, iparág és érdeklődési körök szerint! 
  6. lépés: Válassz hirdetésformátumot a célod alapján, például szponzorált tartalom, eseményhirdetés, szöveges hirdetés vagy konverzió hirdetés!
  7. lépés: Állítsd be a budget-et és az ütemezést!
  8. lépés: Építsd fel hirdetésedet, és tekintsd meg előnézetben a Kampánykezelőben!
  9. lépés: Add meg a fizetési adatokat a hirdetés elindításához!
  10. lépés: Figyeld a hirdetés teljesítményét a Campaign Managerben!

Jöjj rá, ki a célközönséged!

A LinkedIn-en kötelező meghatározni, hogy a világ mely részén szeretnéd, hogy a hirdetéseidet lássák. A kívánt hely tulajdonképpen az egyetlen olyan mező, amely kötelező a hirdetési kampány beállításakor.

Lehet tágan, csak az ország, az állam vagy a tartomány megjelölésével, vagy lehet részletesen, és városok vagy kerületek szerint is célozható a célközönség.

A célközönséget tovább finomíthatod a cégadatokkal (pl. iparág vagy cégméret), demográfiai adatokkal, képzettséggel, munkatapasztalattal és érdeklődési körrel.

FIGYELEM: Fontos, hogy ne legyen túlságosan leszűkítve célközönség! Ha újonc hirdető vagy linkedIn-en, akkor érdemes nagyobb hálót vetni először és mindösszesen 3 célzási szempontot megadni, például egy ország/régió, egy korcsoport és egy végzettség megadása.

A/B tesztelheted a különböző kampányokat is, hogy kiderüljön, melyik kritérium megadásával éred el a jobb eredményeket!

A hirdetésedet szerkeszd egy kiemelkedően jó CTA köré, ne pedig fordítva

A LinkedIn hirdetéseknek szükségük van egy tömör főcímre, egy részletes leírásra és végezetül egy tisztán érthető CTA-ra egy szöveges gomb formájában.

A közönséged elfoglalt. Az ő érdekükben gondoskodj arról, hogy könnyen rájöjjenek, mi a következő lépés.

A LinkedIn-hirdetéseknek tömör főcímmel és leíró szöveggel kell rendelkezniük, és egyértelmű CTA-val kell zárulniuk, gyakran egy szöveges gomb formájában.

Győződj meg róla, hogy a CTA megfelel az eredetileg kiválasztott célnak.

Válaszd ki a megfelelő tartalmat!

Próbáld ki az alábbi technikákat, hogy a közönség ne tudja levenni a szemét a hirdetésedről!

  • Hasznosítsd újra a tartalmaid blogokból, a weboldaladról és egyéb social media platformokról!
  • 4-5 hirdetést jeleníts meg minden kampányban!
  • Használj videós, hang alapú és más rich media elemet!
  • Alakíts ki érzelmi kötődést / kapcsolatot a közönségeddel azáltal, hogy személyes történeteket mesélsz el!
  • Adj többet a közönségednek, mint csak a trending! Hozz új meglátásokat, ötleteket és mindenek előtt professzionalizmust!
  • Ha a márkaismertség ösztönzése a cél, akkor ossz meg blogokat, webinarokat, iparági trendeket és elemzéseket!
  • Amikor már az érdeklődők gyűjtése és ügyfelekké konvertálása a cél, akkor demókat, tutorial videókat, és sikersztorikat népszerűsíts! 
  • A nevük ellenére, ne hagyd ki a vizuális elemeket. Lehet opcionálisak a képek, de jobbak az eredmények általuk.
  • Egy tárgy vagy egy logó helyett a profilképet használd, ha teheted!
  • A LinkedIn szerint a 30 másodperc alatti hosszúsággal rendelkező videók 200%-os végigjátszási arány emelkedést okoztak, tehát egy videó inkább legyen rövid és kedves!
  • Gondolj arra, hogy sokan hang nélkül nézik a videókat, így mindenképp adj hozzá feliratokat!
  • Egy jó horog kritikus eleme a videó sikerének, tehát erre is muszáj odafigyelni!
  • 3-5 lapot használj kezdésnek, később teszteld több lappal!
  • Olyan carousel tartalmat gyárts, ami egy nagyobb anyagot dolgoz fel vagy összefüggő témákról van szó benne!
  • A vizuális elemek nélkülözhetetlenek
  • Minden carousel lap tartalmazzon leírást és CTA-t, hogy egyértelmű legyen a közölt információ!
  • Legyél annyira részletes amennyire csak tudsz!
  • Tesztelj kép elhelyezési módokat a posztolás előtt! - készíts több verziót egyetlen lapból is
  • Alkalmazz egy tisztán érthető CTA-t minden hirdetésben!

Népszerűsítsd az organikus tartalmakat szponzorált tartalmakként!

Mennyibe kerül egy hirdetés LinkedIn-en?

  • Nincs egy szabatos összege egyetlen hirdetés elhelyezésének LinkedIn-en, ez változó. A LinkedIn-en egy online aukciós rendszer működik, ahol fogadnod kell mások hirdetései ellen, hogy jobb helyet tudj kiharcolni a sajátodnak.

Megéri hirdetni LinkedIn-en?

  • Megéri hirdetni LinkedIn-en, ha el szeretnél érni egy olyan szakemberekből álló közönséget, amely kész elköteleződni.

Milyen hirdetési lehetőségek léteznek LinkedIn-en?

  • Egy képes hirdetések
  • Carousel hirdetések
  • Konverziós hirdetések
  • Dokumentum hirdetések
  • Videó hirdetések
  • Esemény hirdetések
  • Követő hirdetések
  • Érdeklődő gyűjtő űrlapok
  • Spotlight hirdetések
  • Álláshirdetések
  • Véleményvezér hirdetések
  • Összekapcsolt TV hirdetések

Mennyi a minimum összeg amit egy hirdetésre kell költeni LinkedIn-en?

  • A LinkedIn 25$-t ajánl a minimum ráfordításnak és a gyakorlott hirdetők pedig egyetlen hirdetésre átlagosan minimum 50-100$-t is költhetnek.