Megéri hirdetni a LinkedIn-en? Mennyibe kerül? Hogyan működik? Milyen lehetőségeim vannak a platformon? Ezek a kérdések sok marketingest foglalkoztatnak, de ritkán kapunk rájuk kielégítő válaszokat. Ez csak eddig volt így, mivel egy átfogó ismertetőt hoztunk nektek a LinkedIn-es hirdetésekről! Essetek neki nyugodtan!
LinkedIn hirdetések típusai
A hirdetés az egyik legjobb mód arra, hogy kihasználd a LinkedIn-t a vállalkozásod növelésére. A célod érdekében fontos meghatározni a hirdetésed típusát, lássuk a kínálatot:
Szponzorált tartalom
A gyakran natív hirdetésnek nevezett szponzorált tartalmak megjelennek a közönséged LinkedIn feedjében, attól függetlenül, hogy mobilon vagy asztali gépen görgetik. A LinkedIn “promoted” jelölést alkalmaz ezeknél a tartalmaknál, hogy megkülönböztethetővé váljanak az általános tartalmaktól.
Amikor a szponzorált tartalomtípust választod, akkor az alábbi hirdetés formátumok közül válogathatsz:
- Egy képes hirdetések
- Videó hirdetések
- Carousel hirdetések
- Esemény hirdetések
- Dokumentum-típusú hirdetések
- Thought leader ads / Véleményvezér hirdetések
Itt egy példa az egy képes hirdetésekre, ahogy megjelenne egy a feedben:
Szponzorált üzenetküldés
A szponzorált üzenetküldés (régebben Szponzorált InMail) által közvetlenül a LinkedIn felhasználó postafiókjába tudsz hirdetéseket küldeni.
Két fajtája van: üzenet hirdetések és konverziós hirdetések
- Az üzenet hirdetések úgy néznek ki mint az átlagos privát üzenetek, de tartalmazhatnak CTA gombokat vagy külső oldalhoz tartozó linkeket is.
- A konverziós hirdetések pedig egy vonzó, chat-szerű élményt nyújtanak a LinkedIn felhasználóknak. Úgy vannak kialakítva, hogy az éppen aktív felhasználó olvassa őket, hogy ne tűnjenek el a feedben. Nem csoda, hogy olyan magas az elköteleződési arányuk.
Dinamikus hirdetések
A dinamikus hirdetések segítségével személyre szabott és automatizált kampányokat állíthatsz össze széles körben. A kampányt testre szabhatod annak érdekében, hogy növeld a márka ismertségét, konvertálhasd az érdeklődőket vagy, hogy forgalmat generálj, épp úgy, mint másik hirdetés fajtáknál.
A dinamikus LinkedIn követői hirdetések vagy Spotlight hirdetések részét képezi a cél neve és képe, hogy jelentős benyomást tudjon gyakorolni.
Szöveges hirdetések
Ezek olyan pay-per-click (PPC) vagy cost-per-impression (CPM) hirdetések, amelyek világosak és tömörek: csak egy egyszerű főcím, leírás és egy opcionális kis kép.
Bár a szöveges hirdetések talán nem olyan elbűvölőek, mint a szponzorált posztok, de rendkívül költséghatékonyak, és kiemelkedő helyen jelennek meg a LinkedIn oldalain.
LinkedIn hirdetési célkitűzések
A LinkedIn célkitűzésen alapuló hirdetéseket használ, amely segít a hirdetőknek konkrét üzleti célok köré építeni a hirdetési kampányokat.
A vállalkozások az értékesítési tölcsér mindhárom szakaszában elhelyezhetnek hirdetéseket, a figyelemtől a konverzióig.
Mutatjuk a célok három fő típusát:
Tudatosság / Awareness
Szeretnéd a nevedet megismertetni anélkül, hogy feltétlenül közvetlen eladást végeznél? Kezdd egy márkaismertségi hirdetéssel, hogy minél népszerűbbé váljon. Ezek a top-of-funnel kampányok segítenek, hogy mindenki rólad, a termékedről, a márkádról beszéljen.
Felhasználhatod ezeket az elérés-alapú kampányokat, hogy több követőre tegyél szert, nézettséget növelj, és hogy nagyobb arányú elköteleződési arányt válthass ki a közönségedből.
A LinkedIn legtöbb jelenlegi hirdetési formája megfelelő arra a célra, hogy tudatosságot generáljon, de az alábbiak a legjobbak:
- Kép hirdetések
- Carousel hirdetések
- Követői hirdetések
- Esemény hirdetések
- Spotlight hirdetések
Megfontolás / Consideration
Ha a közönséged valamennyire már ismeri a márkádat, akkor a megfontolás típusú hirdetések a következő lépés.
A megfontolási hirdetések arra vannak optimalizálva, hogy a hirdetők következő céljait tudják elérni:
- Weboldal látogatások: A landing oldalra irányított érdeklődők számának növelése
- Elköteleződés: A lájkok, kommentek és megosztások számának ösztönzése, valamint a más platformokon lévő fiókok látogatása.
- Videó megtekintések: Oszd meg a vállalkozás történetét, a legutóbbi terméked bemutatóját vagy csak egy átlagos napodat.
- Üzenetek: Szeretnél kapcsolatba lépni a követőiddel? Tedd meg üzeneteken keresztül!
Hogy fenntartsd a középső csatornában lévő érdeklődőket, fontold meg az alábbi hirdetési típusok használatát:
- Videó hirdetések
- Carousel hirdetések
- Konverziós hirdetések
- Szöveges hirdetések
Konverzió / Conversion
Ha már jól ismeri a közönséged a márkádat és készen állnak a döntéshozatalra is, akkor ideje elővenni a nagyágyút. Ha érdeklődőket akarsz szerezni, egy eladást akarsz nyélbe ütni vagy állásra jelentkezőket akarsz elérni, akkor a konverzió típusú hirdetéseket kell alkalmaznod.
Segítenek ezen célok elérésében:
- Érdeklődő gyűjtés: Szerezz érdeklődőket űrlapokkal amik előre ki vannak töltve a LinkedIn-es profiluk adataival
- Weboldal konverziók: Ösztönözz minél több weboldal látogatót, hogy white paper-t töltsenek le, feliratkozzanak hírlevélre, terméket vagy szolgáltatást vásároljanak
- Állásra jelentkezők: Terjeszd a híreket a céged újonnan felszabadult pozíciójáról egy álláshirdetéssel - a LinkedIn egy tökéletes platform lehet erre a célra.
A legjobb hirdetési formák ezen célok eléréséhez:
- Konverziós hirdetés
- Érdeklődő gyűjtő hirdetés
- Carousel hirdetés
- Álláshirdetés
- Szöveges hirdetés
11 LinkedIn hirdetés formátum
A blog ezen része lebontja ezt a 11 hirdetési formátumot és azt, hogy hogyan tudnak segíteni a különböző céljaidban. Ezen kívül, minden hirdetési formátumra hozunk példákat, valamint tippeket, hogy a legjobb eredményeket hozhasd ki belőlük.
- Egy képes hirdetések
- Carousel hirdetések
- Konverziós hirdetések
- Dokumentum-típusú hirdetések
- Videó hirdetések
- Esemény hirdetések
- Követői hirdetések
- Érdeklődő gyűjtési hirdetések
- Spotlight hirdetések
- Álláshirdetések
- Thought leader ads /Véleményvezér hirdetések
Egy képes hirdetések
Talán a legközvetlenebb módja a hirdetéseknek, viszont ne becsüld alá a képek erejét!
Egy olyan kampány amiben erős vizuális elemek vannak, növelni tudja a márka ismertségét és ösztönözheti a közönséget a CTA követésére.
- Célok: Márkaismertség, weboldal látogatások, elköteleződés, weboldal konverziók, érdeklődő gyűjtés, álláshirdetésre jelentkezők
LinkedIn egy képes hirdetés specifikációk:
- Képméretek: 1200 x 627 képpont (ajánlott)
- Fájl mérete: 5 MB
- Fájltípus: .jpg, .png., .gif.
- Szövegkorlátozás: 150 karakter ajánlott a bevezetőhöz (de akár 600 is lehet), 70 karakter a főcímhez (max. 200).
- Képarány: 1,91:1
Carousel hirdetések
A carousel hirdetések összetett információt vagy akár egy egész történetet tudnak magukban foglalni, ami csak azért lehetséges, mert lapozhatóak.
- Célok: Márkaismertség, weboldal látogatók számának növelése, elköteleződés, weboldal konverziók és érdeklődő gyűjtés növelése.
LinkedIn Carousel hirdetések specifikációk:
- Képméret: 1080 x 1080 pixel
- Fájltípus: .jpg vagy .png
- Fájlméret: Max 10MB
- Lapok száma: 2-10 db lap
- Szövegkorlátozás: 45 karakter laponként a főcímhez, 255 karakter a bevezető szöveghez.
Konverziós hirdetések
Nincs is jobb módja annak, hogy közelebb kerülj a célközönségedhez, minthogy közvetlenül privát üzenetben írj nekik. A beszélgetős hirdetések egyszerre intimebbek és nehezen figyelmen kívül hagyhatók a címzettek számára.
- Célok: Márkaismertség, weboldal látogatások, elköteleződés, weboldal konverziók és érdeklődők számának a növekedése
LinkedIn konverziós hirdetés specifikációk:
- Tárgy szövege: Legfeljebb 60 karakter
- Választható banner mérete: 300 x 250 pixel, max. 2 MB
- Intro üzenet: Legfeljebb 8 000 karakter; maximum 10 emoji
- Választható kép: 250 x 250; 5 MB
- CTA gomb korlátok: Legfeljebb 25 karakter; 5 gomb üzenetenként; 50 gomb beszélgetésenként
Dokumentum típusú hirdetések
Ossz meg dokumentumokat a hírfolyamban, hogy érdeklődőket gyűjts vagy, hogy ösztönözd az elköteleződést. (Vagy akár mindkettő, ha van valami igazán lenyűgöző megosztani való tartalmad.)
Az így megosztható dokumentumok közé tartoznak az alábbiak:
- white paper,
- jelentések,
- how-to-guide-ok,
- stb.
- Célok: Márkaismertség, weboldal látogatások, elköteleződés, weboldal konverziók és az érdeklődők számának növelése.
LinkedIn dokumentum típusú hirdetés specifikáció:
- Fájltípus: doc, .docx, .ppt, .pptx
- Fájl mérete: 100 MB
- Oldalak száma: 10 oldal alatt ajánlott
- Hirdetés szövege: 70 karakter a főcímhez, 150 karakter a bevezető szöveghez.
Videó hirdetések
Lehet, hogy a YouTube és a TikTok uralja a közösségi videók világát, de ez nem jelenti azt, hogy nem hozhatnál létre velük szórakozási lehetőséget a LinkedIn-en is. (A LinkedIn is mondja, hogy a videó a leggyorsabban növekvő tartalmi formátumuk.)
A videohirdetések segíthetnek a márka történetmesélésének fokozásában és a figyelem felkeltésében.
LinkedIn videós hirdetés specifikáció:
- Képarány: 16:9, 1:1, 9:16
- Fájlméret: méret: Legfeljebb 200MB
- Fájltípus: MP4
- Hosszúság: Minimum 3 másodperc, legfeljebb 30 perc
- Felbontás: 480p és 1080p között
- Méretek: 1920×1080 max.
- Szövegkorlátozás: 150 karakter ajánlott az introhoz (de akár 600 is lehet), 70 karakter a főcímhez (max. 200).
Esemény hirdetések
Akár személyes eseményről, akár virtuálisról van szó, az emberek meghívása a cselekvésre egy eseményhirdetéssel hihetetlenül praktikus ötlet, amely segíthet javítani az elérést és kiküszöbölni a regisztrációs súrlódásokat.
Ahhoz, hogy eseményhirdetést készíthess a LinkedIn-en, először létre kell hoznod egy LinkedIn eseményt az oldaladon.
LinkedIn esemény hirdetés specifikáció:
- Képarány: 4:1 (az esemény oldaláról származik)
- Szövegkorlátozás: 255 karakteres eseménynév; 600 karakteres bevezető szöveg
- Követői hirdetések
- A követői hirdetések a dinamikus hirdetések egy olyan típusa, amelyek a közönségedre szabottak. Ezek a hirdetések az LinkedIn oldaladat népszerűsítik mások számára, arra ösztönözve őket, hogy megnyomják a követés gombot.
- LinkedIn követői hirdetés specifikáció:
- Hirdetés leírása: Legfeljebb 70 karakter
- Hirdetés főcím: Válaszd ki az előre beállított opciót, vagy írj legfeljebb 50 karaktert.
- Cégnév: Legfeljebb 25 karakter
- Hirdetés képe: Céglogó; 100 x 100px JPG vagy PNG esetén
Érdeklődő gyűjtési űrlapok
Az érdeklődő gyűjtő űrlapok, az üzenethirdetésekhez és a szponzorált tartalmakhoz állnak rendelkezésre. Ezek a hirdetések segíthetnek abban, hogy több minőségi érdeklődőt fedezzen fel.
Ha például webináriumot szervezel, a CTA-hez csatlakoztathatsz egy ilyen űrlapot, amely automatikusan beviszi a célközönség profiladatait.
Ezt követően letöltheted az érdeklődőidet a LinkedIn hirdetések kezelőjéből, vagy integrálhatod a LinkedInt, hogy használja a saját CRM-et.
LinkedIn érdeklődő gyűjtési hirdetés specifikációk:
- Az űrlap neve: legfeljebb 256 karakter
- Címsor: Legfeljebb 60 karakter
- Részletek: Összesen legfeljebb 160 karakter
- Adatvédelmi szabályzat szövege (nem kötelező): Legfeljebb 2000 karakter
- CTA: 20 karakter
- Megerősítő üzenet: 300 karakter
Spotlight hirdetések
A Spotlight hirdetések kiemelik a termékeidet, szolgáltatásaidat, tartalmaidat és még sok mást. Amikor a tagok a spotlight hirdetésre kattintanak, azonnal az landing oldaladra vagy weboldaladra irányítja őket.
Csak úgy, mint a követői hirdetések, ezen dinamikus hirdetések személyre szabást alkalmaznak, hogy jobban kapcsolódjanak a közönséggel.
LinkedIn spotlight hirdetések specifikáció:
- Hirdetés leírása: Legfeljebb 70 karakter
- Hirdetés főcím: Legfeljebb 50 karakter
- Cégnév: Legfeljebb 25 karakter
- Kép: JPG vagy PNG esetén 100 x 100px a preferált méret.
- CTA: Legfeljebb 18 karakter
- Egyedi háttér (opcionális): Pontosan 300 x 250px méretűnek és legfeljebb 2MB méretűnek kell lennie.
Álláshirdetések
Az egyedi álláshirdetések közvetlenül a közönség hírfolyamában népszerűsítik a lehetőségeket. Ha nehezen találod meg a tökéletes jelöltet, vagy úgy tűnik, hogy mindig felvételi üzemmódban vagy, akkor ez a hirdetés típus a legjobb választás.
Az sem árt megjegyezni, hogy a LinkedIn belső adatai szerint ezek a hirdetések 25%-kal növelik az átlagos kattintási arányt.
- Célok: Álláspályázatok
LinkedIn álláshirdetés specifikáció:
- Hirdetés címe: Legfeljebb 255 karakter
- Bevezető szöveg: Legfeljebb 150 karakter, hogy elkerüljük a szöveg rövidítését (az asztali gépen max. 600 karakter); a jogszabályban előírt nyelvezetnek ide kell kerülnie.
Véleményvezér hirdetések
Ez inkább egy felturbózott poszt, mint egy hirdetés, így itt nincsenek megosztandó adatok.
Csak egy meglévő véleményvezér posztot kell népszerűsítened valakitől a szervezetedben... nincs szükség call-to-action gombokra vagy címsorokra.
LinkedIn véleményvezér hirdetés specifikáció:
- Hirdetési formátum: A véleményvezér hirdetésnek egyetlen képhirdetésnek vagy videohirdetésnek kell lennie.
- Címsor: Nem adhatsz hozzá címsort (a hirdetés az eredeti poszt alapján készül).
- Bevezető szöveg: Nem adhatsz hozzá szöveget (a hirdetés az eredeti bejegyzésen alapul).
- CTA: A véleményvezér hirdetéseken nincsenek cselekvésre hívó gombok.
Hogyan kezdd el a hirdetést LinkedIn-en?
- lépés: Hozd létre a LinkedIn oldaladat, ha még nincs! Ez szükséges a szponzorált tartalmak és hirdetések létrehozásához.
- lépés: Jelentkezz be a Kampánykezelőbe, vagy hozz létre egy fiókot a hirdetések és a költségvetés kezeléséhez!
- lépés: Válaszd ki a hirdetési célt!
- lépés: Állítsd be a kampány nevét és add meg mennyit terveztél költeni az egész kampányra!
- lépés: Válaszd ki célközönséget hely, munkakör, vállalat, iparág és érdeklődési körök szerint!
- lépés: Válassz hirdetésformátumot a célod alapján, például szponzorált tartalom, eseményhirdetés, szöveges hirdetés vagy konverzió hirdetés!
- lépés: Állítsd be a budget-et és az ütemezést!
- lépés: Építsd fel hirdetésedet, és tekintsd meg előnézetben a Kampánykezelőben!
- lépés: Add meg a fizetési adatokat a hirdetés elindításához!
- lépés: Figyeld a hirdetés teljesítményét a Campaign Managerben!
Legjobb LinkedIn hirdetési gyakorlatok
Jöjj rá, ki a célközönséged!
A LinkedIn-en kötelező meghatározni, hogy a világ mely részén szeretnéd, hogy a hirdetéseidet lássák. A kívánt hely tulajdonképpen az egyetlen olyan mező, amely kötelező a hirdetési kampány beállításakor.
Lehet tágan, csak az ország, az állam vagy a tartomány megjelölésével, vagy lehet részletesen, és városok vagy kerületek szerint is célozható a célközönség.
A célközönséget tovább finomíthatod a cégadatokkal (pl. iparág vagy cégméret), demográfiai adatokkal, képzettséggel, munkatapasztalattal és érdeklődési körrel.
FIGYELEM: Fontos, hogy ne legyen túlságosan leszűkítve célközönség! Ha újonc hirdető vagy linkedIn-en, akkor érdemes nagyobb hálót vetni először és mindösszesen 3 célzási szempontot megadni, például egy ország/régió, egy korcsoport és egy végzettség megadása.
A/B tesztelheted a különböző kampányokat is, hogy kiderüljön, melyik kritérium megadásával éred el a jobb eredményeket!
A hirdetésedet szerkeszd egy kiemelkedően jó CTA köré, ne pedig fordítva
A LinkedIn hirdetéseknek szükségük van egy tömör főcímre, egy részletes leírásra és végezetül egy tisztán érthető CTA-ra egy szöveges gomb formájában.
A közönséged elfoglalt. Az ő érdekükben gondoskodj arról, hogy könnyen rájöjjenek, mi a következő lépés.
A LinkedIn-hirdetéseknek tömör főcímmel és leíró szöveggel kell rendelkezniük, és egyértelmű CTA-val kell zárulniuk, gyakran egy szöveges gomb formájában.
Győződj meg róla, hogy a CTA megfelel az eredetileg kiválasztott célnak.
Válaszd ki a megfelelő tartalmat!
Próbáld ki az alábbi technikákat, hogy a közönség ne tudja levenni a szemét a hirdetésedről!
Szponzorált tartalom:
- Hasznosítsd újra a tartalmaid blogokból, a weboldaladról és egyéb social media platformokról!
- 4-5 hirdetést jeleníts meg minden kampányban!
- Használj videós, hang alapú és más rich media elemet!
- Alakíts ki érzelmi kötődést / kapcsolatot a közönségeddel azáltal, hogy személyes történeteket mesélsz el!
- Adj többet a közönségednek, mint csak a trending! Hozz új meglátásokat, ötleteket és mindenek előtt professzionalizmust!
Szponzorált Üzenetküldés:
- Ha a márkaismertség ösztönzése a cél, akkor ossz meg blogokat, webinarokat, iparági trendeket és elemzéseket!
- Amikor már az érdeklődők gyűjtése és ügyfelekké konvertálása a cél, akkor demókat, tutorial videókat, és sikersztorikat népszerűsíts!
Szöveges hirdetések:
- A nevük ellenére, ne hagyd ki a vizuális elemeket. Lehet opcionálisak a képek, de jobbak az eredmények általuk.
- Egy tárgy vagy egy logó helyett a profilképet használd, ha teheted!
Videós hirdetések:
- A LinkedIn szerint a 30 másodperc alatti hosszúsággal rendelkező videók 200%-os végigjátszási arány emelkedést okoztak, tehát egy videó inkább legyen rövid és kedves!
- Gondolj arra, hogy sokan hang nélkül nézik a videókat, így mindenképp adj hozzá feliratokat!
- Egy jó horog kritikus eleme a videó sikerének, tehát erre is muszáj odafigyelni!
Carousel hirdetések:
- 3-5 lapot használj kezdésnek, később teszteld több lappal!
- Olyan carousel tartalmat gyárts, ami egy nagyobb anyagot dolgoz fel vagy összefüggő témákról van szó benne!
- A vizuális elemek nélkülözhetetlenek
- Minden carousel lap tartalmazzon leírást és CTA-t, hogy egyértelmű legyen a közölt információ!
Dinamikus hirdetések:
- Legyél annyira részletes amennyire csak tudsz!
- Tesztelj kép elhelyezési módokat a posztolás előtt! - készíts több verziót egyetlen lapból is
- Alkalmazz egy tisztán érthető CTA-t minden hirdetésben!
Népszerűsítsd az organikus tartalmakat szponzorált tartalmakként!
Gyakori kérdések a LinkedIn hirdetésekkel kapcsolatban
Mennyibe kerül egy hirdetés LinkedIn-en?
- Nincs egy szabatos összege egyetlen hirdetés elhelyezésének LinkedIn-en, ez változó. A LinkedIn-en egy online aukciós rendszer működik, ahol fogadnod kell mások hirdetései ellen, hogy jobb helyet tudj kiharcolni a sajátodnak.
Megéri hirdetni LinkedIn-en?
- Megéri hirdetni LinkedIn-en, ha el szeretnél érni egy olyan szakemberekből álló közönséget, amely kész elköteleződni.
Milyen hirdetési lehetőségek léteznek LinkedIn-en?
- Egy képes hirdetések
- Carousel hirdetések
- Konverziós hirdetések
- Dokumentum hirdetések
- Videó hirdetések
- Esemény hirdetések
- Követő hirdetések
- Érdeklődő gyűjtő űrlapok
- Spotlight hirdetések
- Álláshirdetések
- Véleményvezér hirdetések
- Összekapcsolt TV hirdetések
Mennyi a minimum összeg amit egy hirdetésre kell költeni LinkedIn-en?
- A LinkedIn 25$-t ajánl a minimum ráfordításnak és a gyakorlott hirdetők pedig egyetlen hirdetésre átlagosan minimum 50-100$-t is költhetnek.