kezdő tipp 2021.06.11., péntek
2 perc

Előfordult már veled is, hogy nem tudtad eldönteni, hogy archiválj vagy törölj egy - már nem aktuális - képet? Mutatunk egy jó módszert arra hogy kitakarítsd a feeded!

Kezdjük egy kis magyarázattal.

Mi történik archiváláskor, és mi törlésnél? 

Ha törölsz egy posztot, azzal minden fontos adatot és statisztikát elveszítesz. Ezt a későbbiekben nem fogod tudni visszaállítani. 

Ezzel ellentétben archiváláskor minden információd megmarad, eléréseit továbbra is látni fogod, valamint az oldalad összteljesítményében is szerepelni fog. Profilodon viszont nem fog megjelenni többé a tartalom. DE! ezen tudsz változtatni, hiszen egy kattintással újra láthatóvá teheted a posztot! 

3 pontban összeszedtünk mit és hogy archiválj

1. Milyen posztokat rejts el?

  • Elavult tartalom vagy véget ért nyereményjáték. Ezek megtévesztők lehetnek követőid számára! 
  • Olyan tartalmak, amik ex-alkalmazottakról szólnak
  • Szezonális kampányokról szóló információk

Archiváld az ilyen tartalmaid, hogy igazi értéket tudj közvetíteni! 

Azokat a posztokat, melyek az utad részét képezik, csak régebbiek tartsd meg nyugodtan! 

Pro tipp: Ha nem posztoltál egy ideje és új stílust szeretnél adni a feedednek, ne kezdj eszeveszett archiválásba! Készíts egy átalakulást bejelentő posztot! Ez lehet mondjuk: “Visszatértünk és új lendületet vettünk!” vagy “A vállalat a jövőben…..”, esetleg “Figyeljétek oldalunkat és tapasztaljátok meg ti a változást!”. Hatalmas sikered lehet egy ilyen tartalommal, hiszen ez személyessé teszi a brandet.

2. Hogyan archiválj?

Válaszd ki a kívánt bejegyzést, majd a jobb felső sarokban kattints a három pöttyre, ezután az archiválásra!

3. Hogy állíts vissza archivált bejegyzéseket? 

Menj a profilodra, majd a jobb felső sarokban kattints a 3 csíkra. Ezután az archiválás menüpontnál ki tudod választani, hogy az archív sztorijaid vagy bejegyzéseid szeretnéd látni. 


BÓNUSZ TIPP: Rendezd a képeid témák szerint! 

Az Instagram Kalauz szinte teljesen megegyezik a Highlightokkal! Lehetőséget ad arra, hogy saját posztjaid, vagy a mások oldaláról mentett tartalmakat témakörök szerint rendszerezd!  Ha valakinél egy kis újságpapír ikont veszel észre a feed felett, az azt jelenti, hogy létrehozott egy kalauzt.  Te is pillanatok alatt készíthetsz egyet!  A profilod jobb felső sarkában kattints a + ikonra, majd a kalauzra. 

Ajánljuk, hogy használd ki ezt a lehetőséget is! Követőid így hosszas keresgélés nélkül megtalálják, amit keresnek.

Milyen mappákat hozhatsz létre? 

  • Termékek szerinti rendezés
  • Album a csapatodról
  • Vásárlói visszajelzések
  • Esettanulmányok
  • Referenciák

Ne feledd, hogy ez a funkció viszonylag újnak mondható, azaz nagy eséllyel nem ismerik követőid! Hívd fel a kalauzokra a figyelmüket sztoriban és készíts róla posztot is! Majd emlékeztesd őket rendszeresen, hogy kattintsanak a kis újságpapír ikonra!

 

Menő vagy elavult?

Most, hogy tudod hogy archiválj és hogy rendszerezd oldalad, említsük meg a grideket. 

Az Instagram kultúra átalakult. Ezt bizonyára te is észrevetted. Manapság már nem cél a tökéletesen rendezett, egy sémát követő feed. Ezzel le is vettünk egy terhet a válladról, ugye? ;) A grid csak akkor fogja kiadni magát, ha valaki a profilodra látogat. Követőid hírfolyamában csak egy részlet fog megjelenni, amit nagy valószínűséggel továbbgörget! 

Ne csak azért készíts posztot, mert beleillik a profilodba, közvetíts értéket! 

 

Záró gondolat

Nézd át Insta oldalat, gondold át, hogy mit tudnál javítani rajta! Ezután szépen sorjában barátkozz meg minden általunk említett funkcióval és köszönj el a gridektől!

Hidd el látványos lesz az eredmény!

Forrás: Instagram Archive Posts: Marketing Strategy 

Utolsó módosítás2024. 09. 18.