Néhány hete már Magyarországon is elérhető a Facebook új funkciója, a Facebook Jobs, mellyel a vállalkozások oldalainak adminisztrátorai álláshirdetéseket is közzé tudnak tenni a közösségi oldalon, illetve az álláskeresők könnyedén jelentkezhetnek a kiszemelt állásra.
Szóval, ha eddig rettegtél attól, hogy egy HR-es átnézi a Facebook profilodat, most biztos lehetsz benne.
Ezért sem mindegy, hogy mit posztolsz és mit osztasz meg magadról nyilvánosan, de ezt majd inkább egy másik blogbejegyzésben részletesebben kifejtjük.
Az álláshirdetések a hírfolyamban, az állás könyvjelzőben, a Marketplace “Állások” lapján, illetve a vállalkozások idővonalán jelenik meg.
Így adhatsz fel álláshirdetést
Egy oldal adminisztrátoraként a bejegyzés létrehozása felületen az “Álláshirdetési bejegyzés létrehozása” kategóriát kiválasztva tudsz álláshirdetést készíteni.
Az álláshirdetésnél kiválaszthatod az adott állás megnevezését, jellegét (teljes munkaidős, részmunkaidős, gyakornoki pozíció), a fizetési ajánlatot, írhatsz bevezetést, megadhatsz külön ehhez a pozícióhoz készült képet, feltüntetheted a beosztást, és tehetsz fel szabad szöveges, eldöntendő vagy feleletválasztós kérdést is. A jelentkezésekről Facebook üzenet formájában kapsz értesítést.
Minden más bejegyzéshez hasonlóan az álláshirdetések is ingyenesek, viszont ugyanúgy kiemelhetőek, mellyel nagyobb vagy relevánsabb célközönséget tudsz elérni.
Milyen előnyei vannak egy Facebookon feladott álláshirdetésnek?
- Szakképzett embereket találhatsz ott, ahol már jelenleg is sok időt töltenek: a Facebookon.
- A potenciális munkatársak a jelentkezés előtt közelebbről is megismerhetik a vállalkozásodat és az álláslehetőségeket, így tájékozott jelentkezőkkel találkozhatsz.
- Az álláshirdetés feladása után áttekintheted a jelentkezéseket, és a Messengeren bárhol és bármikor felveheted a kapcsolatot a pályázókkal.
Hogy is néz ki ez a folyamat az álláskereső oldaláról?
Ha nem hirdették meg a posztot, te, mint felhasználó akkor is könnyen rábukkanhatsz álmaid állására, ha a www.facebook.com/jobs oldalra vagy a Marketplace “Állások” lapjára kattintasz. Itt konkrét állásra is kereshetsz, de szűrhetsz helyre, ágazatra és az állás típusára is. A posztban szereplő “Jelentkezés most” gombra kattintva pedig a cég űrlapjára érsz, ahol megadhatod neved, címed, telefonszámod, email címed, írhatsz egy 500 karakteres motivációs üzenetet, valamint korábbi tapasztalataidat, tanulmányaidat is felsorolhatod. Utóbbiakat amúgy a Facebook automatikusan feltölti ide a profilod névjegyében megadottak alapján, de természetesen ezt módosíthatod is, ha szeretnéd. Ha úgy gondolod, hogy minden szükséges adatot megadtál és jól összeraktad a motivációs üzenetedet is, akkor nyomj a “Küldés” gombra, és már meg is érkezett a jelentkezésed.
Innentől akár már Messengeren keresztül is megvalósulhat az interjú.
Használjátok bátran!
Forrás: Facebook Business