Ezen a héten az ABOUT YOU kampányra esett a választásunk, hiszen néhány napja a semmiből bukkant elő minden létező felületen a brand, mely már az induláskor hatalmas tömegeket mozgatott meg. Az új webshop pár nap leforgása alatt 23 ezres követőtábort gyűjtött magának Instagramon, ráadásként pedig egy verified badge-et is. A fejleményeket mi is feszülten figyeltük, a tapasztalatainkat és megfigyeléseinket pedig ebbe a blogba sűrítettük nektek.
Rebeka
Múlt hétvégén arra lettem figyelmes, hogy nem tudtam úgy végignézni az Instát, hogy ne futottam volna bele fekete egyenpólót viselő magyar influencerekbe és celebekbe, akik kivétel nélkül “valami nagyon izgalmas” dolgot ígértek, mely “rólunk fog szólni”. A kampánynak nem szabott határt a közösségi média, láttam tv reklámokat, hallottam róluk a rádióban és az óriásplakátok sem maradtak el.
A kíváncsiságra/sejtelmességre építve nagy port kavart a kampány, és mivel az influencer marketing tág fókuszú volt, aki számára az ABOUT YOU eddig nem mondott semmit, a tartalomgyártók posztjai segítségével sem került közelebb az igazsághoz. Láttuk többek között divatbloggereknél, műsorvezetőknél, zenészeknél, celebeknél és beauty bloggereknél is, tehát az egyetlen árulkodó tényező a posztok megkomponálása lehetett a cég kilétét illetően.
Több helyen olvastam, hogy “Hungary will be about you”, ami szintén egy elég ködös megfogalmazás, tekintve, hogy német székhelyű cégről van szó, pedig elég erősen sejteti ez a szlogen a magyar érdekeltséget, vagy hogy ezentúl a magyar fogyasztók(?) lesznek a középpontban.
Mindent összevetve, marketing szempontból nagyon érdekes jelenség volt ez a kampány. Fogyasztóként elismerhető, hogy hatásosan használták a kíváncsiságra alapozást, de szinte biztos vagyok abban is, hogy influencerként már kevésbé volt előnyös ez az együttműködés, látva a követők reakcióit a posztok alatt. Ez betudható a túl szigorú briefnek is, vagy annak, hogy nem tájékoztatták eléggé a feleket (pl. a résztvevők számáról és arról, hogy mindenkinek ugyanazt a szöveget kell a posztba írni), ezáltal rombolva a hitelüket (szerintem), mert szinte biztos, hogy az influencerek közül voltak olyanok, akik ha tudták volna, hogy ebben ennyien részt vesznek és ilyen egysíkúan kommunikálják a webshop megnyitását, nem vállalták volna el.
Barbi
Vajon van olyan instázó, facebookozó, aki ne találkozott volna az ABOUT YOU kampányával az utóbbi pár hétben? Európa leggyorsabban növekvő divat webshopjaként emlegetik az online divat desztinációt. Számomra az utolsó pillanatig egy ködös Notinora emlékeztető reklámdömping volt. Kénytelen voltam feliratkozni a hírlevelükre is, mert annyira foglalkoztatott, hogy vajon mi fog történni szombaton?! Azt hittem meg tudok belőle valamit, de igazából csak ez esemény előtt 3 órával tudtam meg, hogy egy webshop lesz telis-tele márkás termékekkel. Viszont pozitívum, hogy kaptam egy 33%-os kupont is, szóval rám összességében hatott a marketing stratégiájuk, mindamellett, hogy marhára bosszantott már, hogy mindenhol az ABOUT YOU kampányába futottam, bármilyen platformon is voltam éppen. Tv, rádió, egy békés esti Insta vagy Facebook görgetés, teljesen mindegy, mert nem minden rólam, hanem inkább minden róluk szólt. :D Ami nem baj, az ő szempontjukból legalábbis. Az influencereket illetően kicsit olyan érzésem van, mintha ők sem tudnák miről szól ez a kampány, vagy mintha mindenkinek ugyanannyi információja lenne róla. Semmi kreativitás nem volt a népszerűsítő posztokban, mert annyira egy sémára épültek.
Elég nagy büdzsével vághattak bele a kampányba, hogy ennyi platformon tudtak szerepelni. Jelenleg is 20 aktív hirdetésük fut a Facebook oldalukon, többségben Ördög Nóra szereplésével, akinek a honoráriuma szintén nem lehetett túl olcsó mulatság.
Summázva
Elsörpő divatviharnak voltunk szemtanúi. Egy olyan marketing csapat állt mögöttük, akik minden követ megmozgatva, az emberek kíváncsiságára alapozva építették fel a magyar ABOUT YOU közösséget. Az mindig nyerő, ha biztosra építed a stratégiád, és ami itt biztos volt, hogy az emberek rettenetesen kíváncsiak.
500+ márka - sok olyan is, akik eddig nem voltak elérhetők hazánkban - fogadja az oldal látogatóit. Mindent ingyenes kiszállítással rendelhetünk, a fizetés pedig többféle módon is lehetséges. A megvásárolt darabokat 90 napig ingyenesen vissza is küldhetjük, így teljesen kockázatmentesen vásárolhatunk. Az indulás után kedvezményes vásárlási kóddal várnak mindenkit az oldalon, ezzel is buzdítva a magyar vásárlókat arra, hogy próbálják ki ezt az új vásárlási élményt ígérő webshopot.
Továbbra is követni fogjuk az ABOUT YOU kommunikációját! (Lehet nemcsak marketing szempontból.)