A Twitter az egész platformra kiterjedő tilalmat vezet be az éghajlatváltozással kapcsolatos tudományos konszenzust tagadó hirdetésekkel kapcsolatban.
A félrevezető promóciók ezentúl a közösségi médiaplatform nem megfelelő tartalmakra vonatkozó irányelvei alá tartoznak. Ez a lépés a Google, Facebook és az Instagram anyavállalatának, a Metának a tudományellenes promóciókra tett lépését követi.
A Twitter a felhasználók hírfolyamának tetején elhelyezett üzeneteket, úgynevezett pre-bunkokat használ majd, amelynek célja, hogy a hamis információk megelőző cáfolata. Ezeket az üzeneteket a platform, olyan hiteles forrásokból szerzi majd be, mint az ENSZ Éghajlatváltozási Kormányközi Testülete.
A közösségi média a klímaváltozásról és a szólásszabadságról szóló viták csataterévé válhat, amelyet a tilalommal és a felhívó üzetenekkel próbál a Twitter megakadályozni. Nem beszélve arról, hogy a klímaváltozással kapcsolatos nézeteltérések különböző politikai kérdéseket is feszegethetnek, ezáltal konfliktust okozhatnak a felhasználók között.
Nem csupán a félreinformálások tiltásával kívánja felvenni a harcot a Twitter a klímaváltozás ellen. 2019-ben bemutatta célkitűzését miszerint 2022-re az amerikai és a kanadai adatközpontjai szén-dioxid semlegesek lesznek. Emellett az év elején csatlakozott az EU Éghajlatváltozási Paktumához is, amely a Párizsi Megállapodással összhangban kötelezettséget vállal arra, hogy az Európai Unión belüli helyszíneken teljes mértékben áttér a megújuló energiára.
2022 minden bizonnyal izgalmas év lesz a Twitter számára, nemcsak a klímaváltozással kapcsolatos állásfoglalása miatt. Nemrég ugyanis megjelentette a platform, hogy beleegyezett Elon Musk felvásárlási ajánlatába. Az amerikai multimilliárdos mérnök-feltaláló úgy jellemezte a Twitter felvásárlását, hogy "rendkívül fontos a civilizáció jövője szempontjából". Az, hogy a Musk vezette Twitter tartja-e a kezében a civilizáció kulcsát vitatható, de egy biztos: a digitális marketinggel foglalkozó szakemberek számára megváltoztatná a platformot. Egy nyitottabb, kevésbé moderált Twitter nagyobb kockázatot jelenthet a márkák számára, amelyek megpróbálnak eligazodni a kétirányú ügyfélkommunikáció és reklámozás csatornáján.
A Twitterhez hasonlóan a Pinterest is kiáll a klímaváltozás mellett és új tartalmi politikát vezetett be az éghajlatváltozással kapcsolatos félretájékoztatás elleni küzdelem érdekében.
A Pinterest az egyetlen platform, amely külön iránymutatással rendelkezik az éghajlatváltozással kapcsolatos tévhitek és hamis információk terjesztésének témakörében. A platform megkezdi azon tartalmak eltávolítását, amelyekről úgy véli, hogy potenciálisan árthatnak a nyilvánosság biztonságának, bizalmának vagy jólétének.
Ebbe beletartozik:
- az éghajlatváltozás létezésének vagy hatásainak tagadása,
- a félrevezető információk terjesztése az éghajlatváltozás elleni küzdelem módjáról,
- a tudományos adatok megtévesztő ábrázolása az éghajlati szakértőkbe vetett bizalom megingatása érdekében, vagy
- valótlan tartalom létrehozása a közbiztonsági vészhelyzetekkel, például természeti katasztrófákkal kapcsolatban.
A Pinterest új irányelve hatással lesz a hirdetésekre, hiszen már ennek a szempontnak is meg kell felelniük. Azon promóciók, amelyek összeesküvés-elméleteket vagy félretájékoztatást, dezinformációt tartalmaznak törlésre kerülnek a platformról.
A Pinterest egy új tartalomsorozatot is elindít a zöldebb életmód megteremtése körül. Ezeket Idea Pins-nek fogják nevezni és inspirációt adnak tippekhez és trükkökhöz a fogyasztók számára a takarékosság, az élelmiszer-pazarlás minimalizálása és a háztartási termékek környezetbarátabb termékekre történő cseréjével kapcsolatban.
A Pinterest és a Twitter arra ösztönzi a többi vállalatot, hogy vegyék tudomásul az éghajlatváltozással kapcsolatos álláspontjukat, és fogadjanak el hasonló iránymutatásokat a félretájékoztatás terjedésének megállítása érdekében.
Forrás: searchenginejournal.com