A vendéglátással foglalkozó vállalkozásoknak (is) gyakorlatilag kötelező a közösségi médiás profil, de a Facebook, és az Instagram mellett van egy oldal, amivel megkoronázhatják az online jelenlétüket: ez a TripAdvisor.
Nézzük csak, miről is szól az turisztikában mára megkerülhetetlenné vált portál, melyet az emberek nagy része valószínűleg elsők között csekkol, ha a nyaralását, soron következő kiruccanását tervezi.
Mi az a TripAdvisor?
Az oldalon elsősorban utazással kapcsolatos tartalmakat böngészhetünk, melyekhez leginkább más utazók értékelései adják az alapot: szállásokkal, éttermekkel, akár különböző látványosságokkal kapcsolatos infókat, kritikákat oszthatunk meg egymással a platformon keresztül.
A TripAdvisor az utóbbi időben számos kritikát kapott. Főként azért, mert a “World must trusted travel advice”, azaz a világ legmegbízhatóbb utazási tanácsadója szlogen ellenére az értékelések, visszajelzések egy része kamuprofilok, “felbérelt” véleményezők billentyűzetéből származik, illetve ott van még az ízlés kérdése is: azaz ami nekem nem tetszett, miért ne lehetne jó másnak? Szóval nem egyszerű a helyzet (mint ahogyan más értékelésekre “szakosodott” oldal esetében is célszerű némileg fenntartásokkal kezelni a hozzászólásokat), viszont tény és való, hogy a TripAdvisor ennek ellenére uralja a piacot, és az utazók egyik legkedveltebb utazási portálja napjainkban.
Szolgáltatóként számos előnye van, ha regisztrálod vállalkozásod a TripAdvisor rendszerébe:
- Visszajelzést kaphatsz a vendégektől, ügyfelektől (ha “tisztán” játszol, akkor hamis véleményekre elég kevés az esély, és általában azt is biztosan tudod, ki az, aki értékelőként valóban a vendéged lehetett).
- A TripAdvisor rangsorában a korábban leírtak ellenére is sokan megbíznak, és amennyiben sikerül előkelő helyre kerülni, egy alaposan felszerelt marketingeszköz lesz a kezedben.
- A részletes profil létrehozása mellett - erősen ajánlott a kulcsszavakban gazdag leírás, és jó minőségű képek feltöltése - lehetőség van foglalási linkeket is integrálni, ezzel is könnyítve a potenciális ügyfelek dolgát.
- A legjobb értékeléseket kapó, és a profiljukat legjobban menedzselő vállalkozások kitüntetéseket kapnak az oldaltól, például rendszeresen előkerül a “Utazók választása”, vagy a “Kitűnő szolgáltatás díj”. Ha ilyennel jutalmaznak, feltétlenül oszd meg a közönséggel, hiszen egy TripAdvisor elismerésnek ereje van.
Amennyiben már van profilod az oldalon, a lassan induló főszezon előtt ajánlott csekkolni az alábbiakat:
1. Mindenképp jelentkezz be, és frissítsd a profilod (például adj meg egy új elsődleges képet), aktualizáld, amit szükséges, ellenőrizd a kapcsolati adatokat és a webhelyed címét.
2. Ha eddig még nem használtad, esetleg gondolkodj el a Szponzorált megjelenések funkció használatán, mert itt automatikus vagy személyre szabott célzás alkalmazásával a legmegfelelőbb közönséghez juttathatod el az üzeneted.
3. Készülj fel arra, hogy hogyan ösztönzöd majd a vendégeidet értékelések írására: például távozáskor adj a kezükbe egy ilyen emlékeztetőkártyát.
4. Csekkold a korábbi értékeléseket, illetve készülj fel az újabbak megválaszolására például itt.
5. Nézz be az Üzleti Előnyök menübe, ahol sok újdonságot építhetsz be vállalkozásod profiljába.
6. Ellenőrizd, hogy van-e a honlapodon TripAdvisor widget, mely kattintásra átviszi a látogatót az ott létrehozott profilodra. Ha még nincs ilyened, itt érdemes körülnézned, mert több típusa van.
7. Tartsd szemmel a konkurenciát, hozz létre versenytárs listát az Elemzési Központ segítségével.
A turizmus dübörgött az utóbbi években, és az elkövetkezendőkben sem jósolnak visszaesést, ezért a legjobb, ha mindent megteszel azért, hogy a vendégeket magadhoz csábítsd - a TripAdvisor pedig egy remek eszköz erre, használd ki!