haladó tipp 2023.03.13., hétfő
5 perc

2023-ban szeretnéd elérni az igazi áttörést TikTokon? Azaz célod, hogy tartalmaid felkapottak legyenek, megjelenjenek a foryou-ban, és így felfigyeljenek rád a potenciális ügyfelek vagy az áhított márkák. Ahhoz, hogy ezt megvalósítsd, a platform algoritmusát a lehető legjobban meg kell ismerned. Ebben leszünk a segítségedre! A következőkben beavatunk a TikTok rejtelmeibe, hogy versenybe szállhass a profi tartalomgyártókkal!

A TikTok algoritmusáról

Az algoritmus célja, hogy olyan videókat dobáljon be a ForYou oldalon, amelyek az aktuális ízlésükhöz a leginkább passzolnak. Sokan már szinte ijesztőnek találják az algoritmus működését, hiszen gyorsan beszippant a felület, így időnként sokan a TikTok detox mellett döntenek.

A platform így nyilatkozott: "A rendszer videók rangsorolásával ajánl tartalmakat, amelyeket egy kombinációja alapján határoz meg - figyelembe veszi az érdeklődési köröket, és azt is, hogy milyen tartalmak nem érdeklik a felhasználót.”

Az algoritmus szem előtt tartja a már megtekintett videókat, a követett profilokat & hashtageket, a tartózkodási helyeidet, a nyelvi preferenciáidat és persze az általad készített videókat is. Tehát a rendszer elemzi a felsorolt alkotórészeket és azok alapján készíti el az egyedi ForYou oldaladat. 

Hogyan működik az algoritmus 2023-ban?

Mint már tudjuk nagyon összetett a rendszer ami alapján bedobálja nekünk a TikTok videókat. Viszont a fő tényező a felhasználói aktivitás, a helyszín, a nyelv, a zene és a “Nem érdekel” visszajelzések. Vizsgáljuk meg ezeket közelebbről!

1) Felhasználói aktivitás
Minél többen megtekintenek egy videót és elköteleződést mutatnak felé, annál valószínűbb, hogy eljut a nagyszínpadra, azaz a ForYou-ba!

Szóval a cél, ha valaki megnézi a videódat, akkor a következő lépéseken menjen végig - vagyis legalább néhányon:

  • Lájk
  • Komment
  • Megosztás
  • Újra megtekintés
  • Profilod bekövetése

2) A videó kategorizálása
Mivel a TikTok szuperül megállapítja, hogy egy-egy felhasználó érdeklődési körébe milyen videók tartoznak, így tartalomgyártóként érdemes minél jobban bekategorizálni tartalmaidat. A következők megadásával teheted meg: 

  • Kulcsszavak a feliratban
  • Hangok / zene
  • Hashtagek
  • Effektek

3) Helyszín és nyelv 
Az algoritmus felismeri a felhasználó eszközének a beállításait, beleértve a helyszínt és a nyelvet is, így ezek is nagyban befolyásolják a ForYou felépítését. Ezekre lát rá az app: 

  • Helyszín beállítások
  • Nyelvi beállítások
  • Készülék típusa

4) Hang használata
Amikor egy videó tartalmaz egy trendi hangot vagy dalt, akkor az algoritmus ezt használja a tartalom kategorizálására. Szóval a trendi hangok használata szuper megoldás arra, hogy bekerülj a ForYou-ba - főként ha az elsők között csatlakozol a trendhez.

+ Csekkold rendszeresen a Later TikTok trend forrást, így elsőként értesülhetsz a népszerű tartalmakról.

5) Nem érdekel visszajelzés
A TikTok algoritmusának a fő célja, hogy a felhasználóknak magas érdeklődést kiváltó videókat mutasson. Ehhez a következő visszacsatolások nagy segítségek:

  • “Nem érdekel”-nek jelzett videók
  • Az elrejtett felhasználók
  • Az átugrott videók

+ Így tudod jelezni egy TikTok videónál, hogy nem tetszik egy tartalom: Kattints a megosztás ikonra, majd a “Nem érdekel” opcióra.

A  felsorolt tényezőket persze mérlegeli a felület, ugyanis az első például sokkal nagyobb jelentőséggel bír.

Dolgok, amelyek nem befolyásolják az algoritmust
A tartalom rangsorolásnál egyértelműen nem befolyásolja az algoritmust, hogy kinek mennyi követője van és az sem, hogy volt-e már annak a profilnak előtte magas teljesítményű videója. Ez azt jelenti, hogy akkor is van lehetőséged a tartalmak élére törni, ha kevés követőd van és a videóidnak alacsony a megtekintési száma.

Ezeket a témaötleteket kerüld
Vannak olyan témák, amelyeket nem tilt le a TikTok, viszont garantáltan nem fogja megjeleníteni a ForYou-ban, ugyanis szembe mennek a platform elveivel. Szóval érdemes betartani az alkalmazás közösségi irányelveit!

Kerüld az alábbi témákat:

  • Kiskorúak biztonságát veszélyeztető videók
  • Veszélyes sportok és mutatványok
  • Nyíltan szexualizált tartalmak
  • Dohány- és alkoholtermékek
  • Erőszakos és grafikus tartalmak
  • Levélszemét, hamis és félrevezető tartalmak
  • Alacsony minőségű és QR-kódot tartalmazó videók

Így érd el a legnagyobb növekedést és nézettséget a platformon!

  • Ragadd meg egy “horoggal” az embereket
  • Koncentrálj egy célközönségre
  • Használj trendi TikTok zenéket
  • Kísérletezz az új funkciókkal
  • Használj releváns hashtageket
  • Lépj kapcsolatba hasonló alkotókkal
  • Készíts könnyen befogadható tartalmakat
  • Találd meg a legjobb időt a posztoláshoz
  • Kísérletezz a videók hosszúságával
  • Ne töröld a régi tartalmakat

Algoritmus trükkök

#1 Az a bizonyos első 3 másodperc 
A TikTok azokat videókat részesíti előnyben, amelyek könnyedek és rövid időn belül felkeltik a felhasználó figyelmét. Ezáltal nagyobb a valószínűsége, hogy végignézi a tartalmat és továbbküldi barátainak.

Szóval a videód első 3 másodperce már váltson ki valamilyen érzelmet az emberekből, ha nem így lesz akkor azonnal tovább pörgetnek.

#2 Fókuszálj egy adott témakörre

Ha egy bizonyos témában sok tartalmat gyártasz (Pl.: utazás, nyelvoktatás, gasztronómia), akkor az algoritmus felismeri a szakértelmedet, és az adott téma iránt érdeklődőknek fogja megmutatni videódat.

Tudod már milyen témát szeretnél a fókuszba helyezni? Akkor használj ehhez passzoló hashtageket és kulcsszavakat!

#3 Használd a legtrendibb hangokat 

Az egyik kulcs egy sikeres tartalomnál a megfelelő hangválasztás. Érdemes a népszerű hangokat kipróbálni, addig ameddig a trend nem hűl ki.

Így találod meg a felkapott hangokat:

1) Pörgesd egyszerűen a FY-t és amelyik zenét többször hallod, ott kattints rá az audió ikonra és csekkold le hányan használták már.


2) Kattints a hanganyagoknál a TikTok Viral szekcióra, majd válogass innen. 

#4 Kísérletezz az új funkciókkal
A TikTok egyenlő a nyitottsággal és azzal, hogy bátran próbáljunk ki új dolgokat. Teszteljük a platform új eszközeit, például az effekteket. A videók alatt megjelenik, hogy milyen funkciókat használtál a szerkesztéskor. 

Tartsd szemmel az újdonságokat és próbáld ki minél hamarabb! Hidd el, a platform értékelni fogja! 

#5 Használj releváns hashtageket
Az Instához hasonlóan, a TikTok-on is a hashtagek segítenek a tartalmak kategorizálásban. Sőt megkönnyítik a keresést a felhasználók számára. A #-ek kiválasztásnál gondold át logikusan, hogy milyen kulcsszavakat jellemzik a legjobban tartalmadat.

+ Ha pedig valamelyik trendbe szálltál be, akkor ne felejtsd el az ehhez kapcsolódó hashtaget használni.

#6 Vedd fel a kapcsolatot más tartalomgyártókkal
A közösségi média vitathatatlanul a kapcsolatokra épül. Ezért fontos, hogy válaszolj a kommentekre, kezdeményezz beszélgetést és készíts közös tartalmakat más TikTok gyártókkal a szakterületeden belül. A lényeg, hogy fokozd az interakciók számát a profilodon!

#7 Találd meg a legjobb időpontot a posztoláshoz
Azt már tudjuk, hogy a TikTok tartalmak rangsorolása több tényezőn alapul. Fontos, hogy akkor posztolj, amikor a legtöbb embert elérheted. Neked kell rájönnöd, hogy mikor aktív a célközönséged.

#8 Kísérletezz a videó hosszával
Az elmúlt években a TikTok fokozatosan növelte a videó korlátokat. Ma már akár 10 perces videót is készíthetünk a platformra. Először érdemes 15-30 másodperces videóval kezdeni, aztán tovább kísérletezni a hosszabb videókkal. A cél az legyen, hogy végignézzék videódat, ugyanis ilyenkor a TikTok algortimus értékesnek pecsételi a tartalmat. 

#9 Ne törölj régi videót
Egy TikTok videó, akár hónapokkal később is virálissá válhat. Ezért fontos, hogy folyamatosan posztolj és a régi tartalmaidat semmiképp ne töröld ki. Dolgozz azon, hogy friss és érdekes tartalmakat készíts TikTok könyvtáradba. Így ha az egyik videód felkapott lesz, akkor garantáltan örülni fognak a felhasználók annak, hogy elmerülhetnek tartalmaidban. 

Összefoglalva nincsen biztos módszer, amivel a TikTok élére törhetsz. Azonban a fent leírt ötletekkel és tippekkel nagyobb eséllyel leszel látható a platformon 2023-ban. A következetesség és az állandó jelenléttel az algoritmussal megbarátkozhatsz. Tervezz előre és legyél mindig naprakész! Sok sikert kívánunk! 

 

Forrás: How Does The TikTok Algorithm Work? (+10 Hacks to Go Viral) 

 

Utolsó módosítás2024. 09. 17.