2023-ban szeretnéd elérni az igazi áttörést TikTokon? Azaz célod, hogy tartalmaid felkapottak legyenek, megjelenjenek a foryou-ban, és így felfigyeljenek rád a potenciális ügyfelek vagy az áhított márkák. Ahhoz, hogy ezt megvalósítsd, a platform algoritmusát a lehető legjobban meg kell ismerned. Ebben leszünk a segítségedre! A következőkben beavatunk a TikTok rejtelmeibe, hogy versenybe szállhass a profi tartalomgyártókkal!
A TikTok algoritmusáról
Az algoritmus célja, hogy olyan videókat dobáljon be a ForYou oldalon, amelyek az aktuális ízlésükhöz a leginkább passzolnak. Sokan már szinte ijesztőnek találják az algoritmus működését, hiszen gyorsan beszippant a felület, így időnként sokan a TikTok detox mellett döntenek.
A platform így nyilatkozott: "A rendszer videók rangsorolásával ajánl tartalmakat, amelyeket egy kombinációja alapján határoz meg - figyelembe veszi az érdeklődési köröket, és azt is, hogy milyen tartalmak nem érdeklik a felhasználót.”
Az algoritmus szem előtt tartja a már megtekintett videókat, a követett profilokat & hashtageket, a tartózkodási helyeidet, a nyelvi preferenciáidat és persze az általad készített videókat is. Tehát a rendszer elemzi a felsorolt alkotórészeket és azok alapján készíti el az egyedi ForYou oldaladat.
Hogyan működik az algoritmus 2023-ban?
Mint már tudjuk nagyon összetett a rendszer ami alapján bedobálja nekünk a TikTok videókat. Viszont a fő tényező a felhasználói aktivitás, a helyszín, a nyelv, a zene és a “Nem érdekel” visszajelzések. Vizsgáljuk meg ezeket közelebbről!
1) Felhasználói aktivitás
Minél többen megtekintenek egy videót és elköteleződést mutatnak felé, annál valószínűbb, hogy eljut a nagyszínpadra, azaz a ForYou-ba!
Szóval a cél, ha valaki megnézi a videódat, akkor a következő lépéseken menjen végig - vagyis legalább néhányon:
- Lájk
- Komment
- Megosztás
- Újra megtekintés
- Profilod bekövetése
2) A videó kategorizálása
Mivel a TikTok szuperül megállapítja, hogy egy-egy felhasználó érdeklődési körébe milyen videók tartoznak, így tartalomgyártóként érdemes minél jobban bekategorizálni tartalmaidat. A következők megadásával teheted meg:
- Kulcsszavak a feliratban
- Hangok / zene
- Hashtagek
- Effektek
3) Helyszín és nyelv
Az algoritmus felismeri a felhasználó eszközének a beállításait, beleértve a helyszínt és a nyelvet is, így ezek is nagyban befolyásolják a ForYou felépítését. Ezekre lát rá az app:
- Helyszín beállítások
- Nyelvi beállítások
- Készülék típusa
4) Hang használata
Amikor egy videó tartalmaz egy trendi hangot vagy dalt, akkor az algoritmus ezt használja a tartalom kategorizálására. Szóval a trendi hangok használata szuper megoldás arra, hogy bekerülj a ForYou-ba - főként ha az elsők között csatlakozol a trendhez.
+ Csekkold rendszeresen a Later TikTok trend forrást, így elsőként értesülhetsz a népszerű tartalmakról.
5) Nem érdekel visszajelzés
A TikTok algoritmusának a fő célja, hogy a felhasználóknak magas érdeklődést kiváltó videókat mutasson. Ehhez a következő visszacsatolások nagy segítségek:
- “Nem érdekel”-nek jelzett videók
- Az elrejtett felhasználók
- Az átugrott videók
+ Így tudod jelezni egy TikTok videónál, hogy nem tetszik egy tartalom: Kattints a megosztás ikonra, majd a “Nem érdekel” opcióra.
A felsorolt tényezőket persze mérlegeli a felület, ugyanis az első például sokkal nagyobb jelentőséggel bír.
Dolgok, amelyek nem befolyásolják az algoritmust
A tartalom rangsorolásnál egyértelműen nem befolyásolja az algoritmust, hogy kinek mennyi követője van és az sem, hogy volt-e már annak a profilnak előtte magas teljesítményű videója. Ez azt jelenti, hogy akkor is van lehetőséged a tartalmak élére törni, ha kevés követőd van és a videóidnak alacsony a megtekintési száma.
Ezeket a témaötleteket kerüld
Vannak olyan témák, amelyeket nem tilt le a TikTok, viszont garantáltan nem fogja megjeleníteni a ForYou-ban, ugyanis szembe mennek a platform elveivel. Szóval érdemes betartani az alkalmazás közösségi irányelveit!
Kerüld az alábbi témákat:
- Kiskorúak biztonságát veszélyeztető videók
- Veszélyes sportok és mutatványok
- Nyíltan szexualizált tartalmak
- Dohány- és alkoholtermékek
- Erőszakos és grafikus tartalmak
- Levélszemét, hamis és félrevezető tartalmak
- Alacsony minőségű és QR-kódot tartalmazó videók
Így érd el a legnagyobb növekedést és nézettséget a platformon!
- Ragadd meg egy “horoggal” az embereket
- Koncentrálj egy célközönségre
- Használj trendi TikTok zenéket
- Kísérletezz az új funkciókkal
- Használj releváns hashtageket
- Lépj kapcsolatba hasonló alkotókkal
- Készíts könnyen befogadható tartalmakat
- Találd meg a legjobb időt a posztoláshoz
- Kísérletezz a videók hosszúságával
- Ne töröld a régi tartalmakat
Algoritmus trükkök
#1 Az a bizonyos első 3 másodperc
A TikTok azokat videókat részesíti előnyben, amelyek könnyedek és rövid időn belül felkeltik a felhasználó figyelmét. Ezáltal nagyobb a valószínűsége, hogy végignézi a tartalmat és továbbküldi barátainak.
Szóval a videód első 3 másodperce már váltson ki valamilyen érzelmet az emberekből, ha nem így lesz akkor azonnal tovább pörgetnek.
#2 Fókuszálj egy adott témakörre
Ha egy bizonyos témában sok tartalmat gyártasz (Pl.: utazás, nyelvoktatás, gasztronómia), akkor az algoritmus felismeri a szakértelmedet, és az adott téma iránt érdeklődőknek fogja megmutatni videódat.
Tudod már milyen témát szeretnél a fókuszba helyezni? Akkor használj ehhez passzoló hashtageket és kulcsszavakat!
#3 Használd a legtrendibb hangokat
Az egyik kulcs egy sikeres tartalomnál a megfelelő hangválasztás. Érdemes a népszerű hangokat kipróbálni, addig ameddig a trend nem hűl ki.
Így találod meg a felkapott hangokat:
1) Pörgesd egyszerűen a FY-t és amelyik zenét többször hallod, ott kattints rá az audió ikonra és csekkold le hányan használták már.
2) Kattints a hanganyagoknál a TikTok Viral szekcióra, majd válogass innen.
#4 Kísérletezz az új funkciókkal
A TikTok egyenlő a nyitottsággal és azzal, hogy bátran próbáljunk ki új dolgokat. Teszteljük a platform új eszközeit, például az effekteket. A videók alatt megjelenik, hogy milyen funkciókat használtál a szerkesztéskor.
Tartsd szemmel az újdonságokat és próbáld ki minél hamarabb! Hidd el, a platform értékelni fogja!
#5 Használj releváns hashtageket
Az Instához hasonlóan, a TikTok-on is a hashtagek segítenek a tartalmak kategorizálásban. Sőt megkönnyítik a keresést a felhasználók számára. A #-ek kiválasztásnál gondold át logikusan, hogy milyen kulcsszavakat jellemzik a legjobban tartalmadat.
+ Ha pedig valamelyik trendbe szálltál be, akkor ne felejtsd el az ehhez kapcsolódó hashtaget használni.
#6 Vedd fel a kapcsolatot más tartalomgyártókkal
A közösségi média vitathatatlanul a kapcsolatokra épül. Ezért fontos, hogy válaszolj a kommentekre, kezdeményezz beszélgetést és készíts közös tartalmakat más TikTok gyártókkal a szakterületeden belül. A lényeg, hogy fokozd az interakciók számát a profilodon!
#7 Találd meg a legjobb időpontot a posztoláshoz
Azt már tudjuk, hogy a TikTok tartalmak rangsorolása több tényezőn alapul. Fontos, hogy akkor posztolj, amikor a legtöbb embert elérheted. Neked kell rájönnöd, hogy mikor aktív a célközönséged.
#8 Kísérletezz a videó hosszával
Az elmúlt években a TikTok fokozatosan növelte a videó korlátokat. Ma már akár 10 perces videót is készíthetünk a platformra. Először érdemes 15-30 másodperces videóval kezdeni, aztán tovább kísérletezni a hosszabb videókkal. A cél az legyen, hogy végignézzék videódat, ugyanis ilyenkor a TikTok algortimus értékesnek pecsételi a tartalmat.
#9 Ne törölj régi videót
Egy TikTok videó, akár hónapokkal később is virálissá válhat. Ezért fontos, hogy folyamatosan posztolj és a régi tartalmaidat semmiképp ne töröld ki. Dolgozz azon, hogy friss és érdekes tartalmakat készíts TikTok könyvtáradba. Így ha az egyik videód felkapott lesz, akkor garantáltan örülni fognak a felhasználók annak, hogy elmerülhetnek tartalmaidban.
Összefoglalva nincsen biztos módszer, amivel a TikTok élére törhetsz. Azonban a fent leírt ötletekkel és tippekkel nagyobb eséllyel leszel látható a platformon 2023-ban. A következetesség és az állandó jelenléttel az algoritmussal megbarátkozhatsz. Tervezz előre és legyél mindig naprakész! Sok sikert kívánunk!
Forrás: How Does The TikTok Algorithm Work? (+10 Hacks to Go Viral)