haladó tipp 2022.04.01., péntek
3 perc

Nagy harc folyik a Google rangsorban az előbbre lépésért. A honlapok száma napról napra nő, ahogy a felhasználók igényei is változnak. Gyors, stabil, érzelmekre ható oldalakat szeretnének látni. De miért készítsünk responsive webhelyet szerkezetileg és vizuálisan? Ebben a blogban részletesen bemutatjuk, hogy milyen előnyei lehetnek ennek a honlap reagáló képességére nézve.

A responsive webdesign szükségessége felértékelődött, de miről is van szó? 

A responsive arculat rugalmasságot biztosít a honlapunknak, hogy bármely eszközön, kijelzőn a felhasználói élmény maximális lehessen. Így a webhely megjelenése, tartalma minőségromlás nélkül képes átadni az információt. Ennek hiánya könnyen drasztikus problémákhoz vezethet, ami elsősorban a látogatottság csökkenésében mutatkozik meg.

A statisztika azt mutatja, hogy a régebben piacon szereplő weboldalak többsége lassan reagál, nem fordít figyelmet a változásokra, ezzel elvesztve rengeteg usert. Az online térben a gyors reakció kulcskérdés, meg kell értenünk, hogy manapság az érdeklődök több mint 80%-a előszőr mobilon keresi fel a honlapokat. A problémát tetőzi, hogy a felhasználók 61%-a soha nem fog visszatérni olyan webhelyre, amely nem mobilbarát.

Összegyűjtöttünk nektek 7 SEO érvet, amik a reszponzivitás mellett szólnak


1) A Google a mobilt részesíti előnyben
A gigatech platform számos változáson esett át az elmúlt években. A legjelentősebb mind közül, hogy a felhasználót helyezték a középpontba és a megfelelően cizellált honlapokat részesítik előnyben. 
 
2) Továbbfejlesztett hatékonyság
Egy jól felépített oldal, könnyen fellelhető tartalommal képes a felhasználót hosszabb időre lekötni.
 
3) Jobb vásárlói tapasztalat
A Google számára prioritás a fogyasztók minőségi tartalmakkal való ellátása. A responsive webdesign hozzájárul a pozitív kép kialakításához. Egy boldog és elégedett fogyasztó előbb fog feliratkozni hírlevélre vagy igénybe venni a szolgáltatást. 
 
4) Kiemelkedő oldal sebesség
Az weboldal sebessége befolyásolja a felhasználók időtöltését, ugyanis senki sem szeret várni. A mobilra optimalizált weblapok betöltési ideje rövidebb, csökkentve a bezárás lehetőségét. 
 
5) Alacsony visszafordulási arány
Érdemes figyelni a látogatók mozgását a siteon. A mérőszámokból számos konkrét tanulságot vonhatunk le, ugyanis hiába fantasztikus a tartalmunk, a külső könnyen a használhatóság rovására mehet és lassíthatja a navigációt.
 
6) Duplikált tartalom elkerülése
Ügyeljünk rá, hogy kerüljük egy szöveg vagy téma többszöri megjelenítését. A felesleges információ újabb adatcsomagot jelent a betöltés számára, ahogy a felhasználó érdeklődésére is negatív hatással lehet.
 
7) További közösségi megosztások
Az elégedett user hajlamos megosztani az általa fellelt tartalmat. Egy responsive honlap, egyszerű linkekkel, betöltési idővel gyorsan továbbosztható és megjeleníthető a social media felületeken is. Az összekapcsolás növeli az elérés számot, ezért mindenképpen célszerű az alkalmazása. 
 

A fenti tippeket követve, az élményre építve egy sikeres stratégiát dolgozhatunk ki. A responsive kialakítás a látogatókat helyezi előtérbe, megkönnyíti számukra, hogy kapcsolatba lépjenek webhelyünkkel, így kiérdemelve a Google bizalmát. Már a kezdeti lépéseknél érdemes átgondolni, hogy miként tudunk valós élményt nyújtani a célközönségünk számára. Ahogy, egy háznál - itt is az első lépés a biztos alap letétele. 

 

Forrás: Top 7 SEO Benefits Of Responsive Web Design