info tipp 2021.11.02., kedd
5 perc

Hagyományainkhoz híven idén is kutatásba kezdtünk - ezúttal a Veszprém megyei sportcsapatok social media kommunikációját elemeztük. Az elmúlt évekhez hasonlóan most is tanulságosan zárult a projekt, amelynek a legfontosabb aspektusait szeretnénk most bemutatni 2 részes blogsorozatban.

Mielőtt belevágnánk, fontos kiemelni: mind a 14 kiválasztott csapat esetében fókuszban van a Facebook kommunikáció. Nagy hangsúlyt fektetnek a szurkolókkal való kapcsolattartása, tájékoztatásra, a rendszeres és változatos tartalmak megosztására, a jó minőségű fotós és videós anyagok posztolására. Így a mércénk is igen magasra került, ami tanulságos lehet akár egy teljesen más tematikájú márka számára is! Mivel a 14 csapatból csak 9 van jelen az Instagramon - így ezek nem kerültek be a vizsgálat körébe. Az Facebook oldalak elemzése 2021. október 15-29. között történt.

  1. Adatok: Megnéztük, mennyire részletes a névjegy, rendelkeznek-e egyedi URL-el, megfelelő kategória besorolást alkalmaznak-e, valamint átnéztük a lapfülek sorrendjét és az egyedi gombok használatát. (max.16 pont)
  2. Vizuális tartalmak: Nagy hangsúlyt fektettünk a vizuális tartalmak, azaz a profilkép, borítókép, egyéb fotós-, videós-, kreatív tartalmak és a színvilág elemzésére. A minőség mellett külön értékeltük a változatos és hangulatos tartalmak megosztását. (max. 25 pont)
  3. Content: Legtöbb pontot természetesen a posztokra vonatkozó szempontokra osztottunk. Fontosnak tartjuk, hogy egy csapat vagy bármilyen márka rendszeresen, változatosan posztoljon, fordítson figyelmet a követőkkel való kapcsolattartásra és buzdítsa interakcióra a szurkolókat, rajongókat. Továbbá értékeltük, ha a csapat rendszeresen hoz létre eseményt, illetve azt megfelelő leírással, minden szükséges adattal ellátta. (max. 31 pont)
  4. Kiegészítő információ: Habár sok csapatnál ez elmaradt, mégis lényegesnek tartottuk néhány ponttal értékelni a hashtagek és emojik használatát, valamint a helyszín megjelöléseket. (max. 8 pont)
  5. Plusz pontok: Szerencsére néhány csapat plusz pontokra is szert tett, amiért szabályos nyereményjátékot indított, live-ol, használja a Bolt funkciót, illetve megoldott a Facebook és honlap közötti könnyed navigáció. (max. 12 pont)
 

 

Balatonfüredi KSE

  • A Facebook oldal: Füredi KSE - BKSE
  • Követők száma: 371 fő
  • Célok a megfigyelt posztok alapján: informálás
  • Pontszám: 52,5

Indoklás: 

A csapat Facebook oldala új, 2021. szeptember 19-i információ alapján a korábbi oldal “szerkesztése lehetetlenné vált”. A kedvelések, követések és a létrehozott események alacsony száma ezzel magyarázható.

A posztok célja zömében az információ szolgáltatása a közelgő meccsekről, a végeredményről, átigazolásokról, stb. Mindezt általában jó minőségű fotós és videós tartalmakkal vegyítik.

A kommunikáció inkább egycsatornás, érdemes lenne kicsit közvetlenebb, interakcióra buzdító posztokat is megosztani.

Hasznos tippek:

  • Egyedi felhasználónév beállítása.
  • Vízjeles stock fotók kerülése.
  • Javasoljuk a posztokat emojikkal, helyszín megjelöléssel és hashtagekkel bővíteni, színesíteni - különösképpen a hosszabb szöveges tartalmak esetében.

Ügyes poszt:

 

Várpalotai Bányász Sportkör

  • A Facebook oldal: Várpalotai Bányász Sportkör
  • Követők száma: 1,9 E fő
  • Célok a megfigyelt posztok alapján: információ, aktualitások közlése
  • Pontszám: 55

Indoklás:

 A csapat egységes hangvételben posztol, a kommunikációjának fókuszában leginkább az információközlés áll. A tartalmak színvilága egységes, a csapat színeiben készülnek a kreatív tartalmak. A bejegyzések végén található szlogen egyedivé teszi a posztokat, ezeket még saját hashtag-gel, helyszín megjelöléssel és emojikkal lehetne bővíteni.

Eseményeket a hazai pályán játszott mérkőzésekhez hoznak létre. Ezek leírása részletes, minden szükséges információ megtalálható benne. A lapfüleknél az Események kerülhetne kicsit előrébb, a sok felesleges fül pedig törölhető.

Hasznos tippek:

  • A névjegy kitöltését lehetne egy kicsit bővíteni, hogy minden fontos elérhetőség az érdeklődők rendelkezésére álljon.
  • Borítókép kreatív helyett lehetne fotós tartalom.
  • Minden poszthoz - hivatkozás esetén is - javasolt a szöveges tartalom hozzáadása, illetve a link törlése.
  • A lapfüleknél az Események kerülhetne kicsit előrébb, a sok felesleges pedig törölhető.
  • Rendszeresebb posztolás.

Ügyes poszt:

FC Ajka

  • A Facebook oldal: FC Ajka
  • Követők száma: 2,6 E fő
  • Célok a megfigyelt posztok alapján: információ, aktualitások közlése
  • Pontszám: 58

Indoklás: 

A csapat kommunikációját a meccsek és az aktualitások határozzák meg. Rendszeresen posztolnak, akár napi többször is. Posztjaik kiváló stílusban, minőségben és egységes hangvételben íródnak. Nagyrészt kreatívokat posztolnak, melyek a csapat színeit tükrözik, gondosan megszerkesztett, egységes képet adnak.

Rendszeres témáik a születésnapi köszöntések, játékosok akik gólt szereztek, csapat játékosok és mérkőzések összefoglaló videói, meccs beharangozók és eredmények. Saját hashtageket használnak, viszont az emoji használat nem egységes.

Hasznos tippek:

  • Felesleges lapfülek törlése, sorrendezés.
  • Profilkép feltöltése jobb minőségben.
  • Facebook események feltöltése a meccsekhez.
  • A névjegy kitöltése lehetne részletesebb, hogy minden fontos elérhetőség a rendelkezésre álljon.

Ügyes poszt:


Telekom Veszprém Handball Team

  • A Facebook oldal: Telekom Veszprém Handball Team
  • Követők száma: 190 E fő
  • Célok a megfigyelt posztok alapján: közösségépítés, kapcsolattartás a szurkolókkal, informálás, aktualitások közlése
  • Pontszám: 84

Indoklás:

Kommunikációjukat kitűnően építik fel a csapat programjára és emellett a szurkolókkal való közösségépítésre. Követendő például szolgálhatnak bármely sportcsapat, sőt bármely márka számára. Facebook oldalukat pörgetve megfigyelhetjük, hogy rendszeresen cserélgetik a témákat. Poszt típusok közül kiemelkednek a pályán kívüli fotóik, szurkolóknak célzott tartalmaik, valamint a szórakoztató posztokból sincs hiány, továbbá a szociális érzékenyítésre is figyelmet fordítanak.

A közösségépítést a gyakori interakciókra való buzdítással segítik. Közvetlen kéréseket, kérdéseket fogalmaznak meg a szurkolók felé, illetve gyakran buzdítanak játékra, szavazásra. A sportcsapat márkáját jó minőségű fotóikkal és brandhű arculati elemekkel erősítik.

Hasznos tippek:

  • Bolt feltöltése termékekkel és a termékek megjelölése a posztokban.
  • Idegenbeli meccsek eseményeinek hozzáadása az oldalhoz, vagy az esemény létrehozása.

Ügyes poszt:

 

VKKFT Veszprém

  • A Facebook oldal: VKKFT Veszprém
  • Követők száma: 2,8 E fő
  • Célok a megfigyelt posztok alapján: információ, aktualitások közlése, kapcsolattartás a követőkkel, szurkolókkal
  • Pontszám: 62

Indoklás:

A csapat kommunikációját a meccsek, az aktualitások és a játékosok határozzák meg. Rendszeresen posztolnak, de kellően odafigyelnek a változatos tartalmakra. Gyakori a videós tartalom, a live videó, a hírmegosztás, a kreatív tartalom és a profi meccs fotó. 

Posztjaik jó minőségben és hangvételben íródnak. Szurkolásra és jegy vásárlásra buzdítják követőiket. Elvétve vannak szociális érzékenységgel kapcsolatos posztok és készítettek már nyereményjátékot. Emojikat ritkán használnak, hashtageket egyáltalán nem. 

A névjegy kevésbé részletes, csak a kategória és a honlap szerepel. Honlapjuk láblécében és kapcsolat menüpontjában is megtalálható social elérhetőségük, illetve a “Kapcsolatok” menüpontban fel van tüntetve a privát, szurkolói Facebook csoportjuk is.

Hasznos tippek:

  • Felesleges lapfülek törlése, sorrendezése.
  • Emojik és hashtagek használata a bejegyzésekben.
  • Facebook események feltöltése a meccsekhez.

Ügyes poszt:

 

Balaton Bútor FC Veszprém

  • A Facebook oldal: Balaton Bútor FC Veszprém
  • Követők száma: 4,3 E fő
  • Célok a megfigyelt posztok alapján: információ, aktualitások közlése, kapcsolattartás a követőkkel, szurkolókkal
  • Pontszám: 76,5

Indoklás:

A csapat kommunikációját a meccsek, aktualitások és szurkolók határozzák meg. Tartalmaik változatosak, rendszeresen posztolnak, akár napi többször is, ha a helyzet megkívánja. Tájékoztatják szurkolóikat a meccsekről, játékosokról és betekintést adnak a kulisszák mögé.

Posztjaik jó minőségűek, kreatívak, közvetlenek és barátságosak. Tartalmaik nagy részét videók, kreatívok, meccsképek és linkmegosztások teszik ki.

A névjegy megfelelően ki van töltve és a lapfülek sorrendje is releváns. A gomb helyére a “Bolt”-ot választották, mely a Facebook boltba visz. Hashtageket rendszeresen használnak, emojikat ritkábban és keveset. Posztjaiknál megosztják “hangulatukat”, így személyesebb hangvételt kap a bejegyzés.

Hasznos tipp:

  • Borítóképük esetében más méretet javasolnánk.
  • Néhány releváns emoji kiválasztása és használata a posztok szövegében.

Ügyes poszt:

 

Bajnok DSE Nemesvámos

  • A Facebook oldal: Bajnos DSE Nemesvámos
  • Követők száma: 1 E fő
  • Célok a megfigyelt posztok alapján: tájékoztatás, kapcsolattartás a követőkkel, szurkolókkal
  • Pontszám: 63,5

Indoklás:

Posztjaik megfelelő minőségben, barátságos hangvételben készülnek. Sok kulisszák mögötti fotót osztanak meg a szurkolókkal, a CTA-kat rendszeresen használják. A jó és rosszabb szereplésről egyaránt kommunikálnak. A tartalmaik változatosak, valamint fotós és kreatív tartalmakat is megosztanak.

Posztjaikban gyakran használják a csapat színeit szimbolizáló emojikat, azonban sok poszt esetében elmaradnak a hangulatjelek. A honlapon feltüntetik a social elérhetőséget, és a Facebook oldalról is kattintható a honlap.

Hasznos tippek:

  • A borítókép aktualizálása. (utolsó feltöltés: 2020. augusztus)
  • Események hozzáadása.
  • Egységes emoji használat.

Ügyes poszt: