Látogattál már meg éttermet Facebook ajánlás, vagy egy mesés Insta fotó hatására? Ha egy új desszert-csoda bukkan fel a feedemben, vagy egy klassz programnak ígérkező borvacsora Facebook eseményt találok - nos, esetemben ez már az első impulzus.
Igen, ez egyrészt szakmai ártalom, másrészt imádom a különleges ízeket.
Az elmúlt hetekben csapatommal ízekre szedtük a veszprémi éttermek Facebook valamint Instagram megjelenését, kommunikációját.
Megvizsgáltuk, ki mennyire aktív, hogyan bánik a vendégekkel, hogyan bánik a fotókkal és mennyire fűszerezi meg kis szakmaisággal a közösségi oldalait. Volt hogy kacagtunk, volt ejnye-bejnye mosoly, és néha komolyan kikerekedett szemekkel csak bámultunk egy-egy posztot.
Miért készítjük?
Egy kutatást az ember mindig kíváncsiságból kezd, így voltunk ezzel mi is. Bevallom, nem erre számítottam, mert a “versenyzők” nagy része 3-as osztályzattal zárta a tesztet. De ne szaladjunk ennyire előre.
Célunk, hogy felrázzuk a veszprémi éttermek social jelenlétét. Az eredményekből, feltálalt ötletekből nemcsak az éttermek, hanem minden olvasó profitálhat.
Ha pedig távlatokban gondolkodunk, 2023-ban már minimum magyar-angol nyelven kell majd kommunikálnunk a social felületeinken is.
A vendéglátás hálás terület
Mind a Facebook, mind az Instagram egyszerűen aranybánya az éttermek számára főleg a fotó témakörök sokasága miatt. A konyhán mindig történik valami - friss alapanyagok, friss étkek, hangulatfotók a teraszon, bármelyik évszak ad hálás topikot, az üdítő, kávé, koktél téma sem unalmas főleg egy-egy kiegészítővel megfűszerezve pl. napszemüveg.
Ügyes kommunikációval egy saját ételfotó vendég-ételfotóvá transzformálható. Lássunk egy példát!
az étterem posztja...
a vendég posztja...
Ha a vendégek részéről elismerést szeretnél kivívni nemcsak az eléjük tett ételkölteményekkel, hanem a közösségi médiában is - ez igényel némi tervezést és idő ráfordítást. A befektetésed pedig BIZTOSAN MEGTÉRÜL!
Hamarosan érkezik az eredmény, kiosztjuk díjainkat!
Stay tuned! #instagram #interword #instaugust