info tipp 2020.10.14., szerda
4 perc

Tény, hogy minden vállalat és márka számára meghatározó szereppel bír az online jelenlét. 2019 nyarán a veszprémi éttermek social media használatát kóstolgattuk, ami - nemcsak számunkra - hihetetlenül tanulságos eredménnyel zárult. A kutatást olyan nagy élvezettel készítettük és olyan népszerű lett, hogy úgy döntöttünk, idén újra elővesszük a nagyítónkat.

Ezúttal egy kicsit más vizekre eveztünk, és így választottunk ki 17 db Veszprém megyei TOP vállalkozást. Lehetett ez multi vagy hazai márka, a kiválasztás fő szempontja az volt, hogy rendelkezzen a megyében székhellyel vagy gyáregységgel. Hogy kik ők, azt hamarosan eláruljuk, addig is pár gondolat elöljáróban. 

 

Lehetőségek tárháza

A koronavírus járvány több vállalatnál okozott működésbeli nehézségeket, ezzel párhuzamosan nagyobb szereppel bírt a közösségi oldalakon a tájékoztatás, mint valaha. Az emberek sokkal több időt kezdtek eltölteni a neten, szóval nem túlzunk, ha azt mondjuk, ez egy tökéletes időszak volt arra, hogy legalább az imázsunkat építsük és közösséget kovácsoljunk. Az sem elhanyagolható szempont, hogy toborzásra is tökéletesen ki lehet használni ezeket a felületeket. Kerültek a kalapba olyan vállalatok is, akiknek bolthálózata van, így azt is megnéztük, hogy az értékesítést hogyan kaphatja szárnyra az online marketing.


Célunk

Szeretnénk felhívni a cégek figyelmét, hogy igenis itt az ideje egy kis social media minőségellenőrzésre. Ki kell aknázni az ebben rejlő lehetőségeket, lehet az akár imázsépítés, tájékoztatás, toborzás, az értékesítésről nem is beszélve. Tippjeinkkel ebben is szeretnénk segítséget nyújtani!


Teszt a lelke...

A kiválasztott vállalkozások közül alig 2-3 van jelen az Instagramon, így idén ennek hiányában kizárólag a Facebook oldalakat elemeztük.

Igényesen megszerkesztett, méreteiben megfelelő, jól igazított kép. Javasolt logóról készült kreatívot feltölteni.

Legyen asztali gépen és mobil nézetben is igényes, méreteiben megfelelő kép. Érdemes legalább 3-4 havonta cserélni. (A legjobb havonta, vagy kampányhoz kapcsolva frissíteni.)

Legyen feltüntetve a telefonszám, a cím, a nyitva tartás abban az esetben ha releváns (van ügyfélfogadási idő vagy bolt) továbbá a honlap. Minél részletesebb, annál jobb. Our story / Rólunk kitöltése. (Ez az blokk az új Facebook nézetben hosszabb leírás néven szerepel)

Facebook oldal létrehozásakor nemcsak a nevünkkel lehetünk egyediek, hanem saját URL-t is beállíthatunk felhasználónév választásával. Ez a linkben a / jel után jelenik meg.

Tükrözze jól a hely funkcióját, jellegét.

Érdemes meghatározni a célt, hogy miért vagyunk jelen a Facebook-on, és ez alapján beállítani a kiemelt gombot. A lehetőségek például: További információ (honlapra, webshopba terelés), Hívás (pl. ügyfélszolgálat, eladás ösztönzés, érdeklődés esetén), Üzenetküldés (pl. ha gyakran érkezik kérdés, akkor javasolt ezt beállítani)

Az sem mindegy, hogy milyen sorrendben vannak beállítva a lapfülek. Legyen benne logika, a leginformatívabbak kerüljenek előre, továbbá ne legyen köztük felesleges, nem használt, ezek kikapcsolhatóak.

Lehessen egyszerűen üzenetet küldeni az oldalnak. A felugró chatablakban akár be lehet állítani a gyakran ismételt kérdéseket. A másik opció gombként az üzenetküldés. Ha mindkettőt használjuk, az a legszerencsésebb. 

Honlapra, webshopba, esetleg karrier oldalra irányítás nagyon fontos, hogy megfelelő legyen, és szinte kivétel nélkül minden posztban megtörténjen.

A követőkkel való kapcsolat ápolása kiemelkedő szerepet játszik, ha oldalt kezelünk, ezért a kommentben érkező kérdéseket ne hagyjuk válasz és/vagy reakció nélkül.

Vállalkozás profiljától, és a céloktól függően érdemes előre megtervezni a hónap tematikáját. A rendszeresség fontos, ezért legyenek fix bejegyzés napok.

Ezzel elősegíthető az oldalelérés növelése, és a közösségépítés. Például kommentek esetén feldobhatja a kommentelő ismerőseinek a hírfolyamában is adott posztot, a megosztásoknak pedig mondanunk sem kell milyen hatása van.

Személyesebb hangvétel kialakítása, ne legyen az oldal túlságosan tárgyilagos. Ne váltogassa a tegezést és a magázást, hanem maradjon következetes. 

Fontos, hogy jó minőségű fotók szerepeljenek az oldalon. Ha megnézzük a ‘Fotók’ lapfület, akkor összhangot tükrözzön.

Legyen a vállalat Facebook kommunikációjának egyedi jellemző színvilága, amiről a hírfolyam görgetés közben is felismerik. Ezek akár lehetnek a logó színei, melyek visszaköszönnek a grafikákon/ kreatívokon.

Használnak-e grafikákat, illusztrációkat és ha igen, akkor milyen azok minősége. Igénybe veszik-e grafikus segítségét, következetes-e a színhasználat, és a logóhasználat (elhelyezés, más színvariációk) megfelelőek-e.

Az emojikkal a posztokat átláthatóbbá, figyelemfelkeltőbbé, színesebbé tehetjük. Jelöljünk ki párat az eszköztárunkba, amely illeszkedik a márkához (színben, stílusban és tartalmilag), majd használjuk azokat következetesen minden posztban.

A hashtag menő. Az meg még inkább, ha saját márka hashtaggel tesszük egyedivé a posztjainkat. 

Ezekkel a tartalmakkal még nagyobb elérés produkálható, és még közvetlenebb képet mutat a követők felé.

Szabályos nyereményjáték - 2 pont

Ha nyereményjátékot hirdet az adott vállalkozás, akkor azt a szabályoknak megfelelően tegye. 

Személyek a fotókon - 2 pont

Már több statisztika alátámasztotta, hogy azok a fotók, amelyeken szerepelnek emberek, sokkal jobban teljesítenek a személyteleneknél. Továbbá munkaerő toborzás esetén is hatásos lehet, és mint tudjuk, manapság ez sem elhanyagolható szempont.

Jó képaláírások, helyszínmegjelölések - 2 pont

A képaláírás tükrözze azt, ami a képen van, vagy inkább ne legyen semmi. A helyszín megjelölésénél is a pontosságra kell törekedni, nem célszerű humorból mást jelölni. Ha több fotót töltünk fel egyszerre, akkor ügyeljünk rá, hogy a képeket külön megnézve, nem fog szerepelni képaláírás.

Felfedezhető-e kampány - 2 pont

Összefüggő posztok fellelhetők-e az oldalon? Vagy van-e valamilyen utaló jel, hogy futott-e kampány? A Hirdetéstárban van-e aktuális hirdetés? Akciókra, esetleg másra kiélezett kampányok vannak-e?

Social elérhetőségek a honlapon - 1 pont

A honlapról nagyon egyszerűen át lehet irányítani az érdeklődőket a social media felületekre, így érdemes kihasználni ezt a lehetőséget is. Látható-e az oldalon? Ha igen, akkor mennyire van központi helyen?

Csoportok használata - 1 pont

Dolgozói, karrier vagy akár más jellegű csoportokat szuperül ki lehet használni a közösségi oldalakon.
 

 

Hamarosan jövünk, és két részletben hozzuk a kutatás eredményét! Látogasd meg velünk virtuálisan ezeket a Veszprém-megyei cégeket, márkákat!