Íme itt A Nagy Facebook Mustra második része, ahol további 7 Veszprém megyei vállalat Facebook használatának elemzését olvashatod. A blogot pedig a várva-várt végeredmény zárja!
BEURER-HUNGÁRIA KFT.
-
Kedvelések: 799 fő
-
Követések: 834 fő
Indoklás
Sajnos nem használják jól a Facebook-ban rejlő lehetőségeket. Annyira színes, eladható és érdekesek a náluk gyártott termékek, hogy sokkal több grafikai anyaggal remek posztokat lehetne készíteni róluk. A megfelelően kiválasztott emojik pedig tovább fűszerezhetnék az egyébként jó poszt szövegeket. Amit folytassanak az a rendszeres posztolás, és rendkívül pozitív a hangulat, ami árad a képekről a dolgozók megmutatásakor. Tetszik, hogy van fix elem a termékposztokban: Ez is BEURER termék! - mindenképpen követendő a jövőben is. Javasolt továbbá néhány esetben bevonni a követőket is, interakcióra buzdítani őket.
Pontszám: 69,5 pont
Kiemelkedő posztok
Covid-kommunikáció
A gyárban maszkot készítettek a vészterhes időszakban, melyet kórházaknak, egészségügyi intézményeknek ajánlottak fel.
HERENDI PORCELÁNMANUFAKTÚRA Zrt.
- Kedvelések: 15.438 fő
- Követések: 16.083 fő
Indoklás
Nagyon tetszenek a vizuális tartalmak az oldalon. Látszik, hogy időt és energiát fordítanak arra, hogy ezek a tartalmak igényesek és szépek legyenek. Tetszik, hogy gyakran osztanak meg videót, amelyek szintén kifogásolhatatlan minőségűek. A fotók katalógusba illőek. Mindamellett, hogy a posztok szövege jól megkomponált, és remek, hogy kétnyelvű, hiányoljuk az emojikat. Az oldalon a letisztultság kiemelkedő szereppel bír, így túlzásba esni nem kell, de a témához, a festett mintához, a porcelánhoz illőt is lehet választani. A szövegbe kerülhet weboldalra terelő link. A hashtag használat jó. A lapfüleknél javaslunk bizonyos módosításokat eszközölni: az állások és a welcome felesleges, azok kivehetők, a sorrend viszont jó. A névjegy kitöltése szintén szuper. Tetszik, hogy eseményeket is hoznak létre.
Pontszám: 88 pont
Kiemelkedő posztok
Covid-kommunikáció
BALLUFF ELEKTRONIKAI KFT.
-
Kedvelések: 2.399 fő
-
Követések: 2.460 fő
Indoklás
Összességében jól kihasználják a Facebook lehetőségeit, néhány változtatással még jobban fel lehetne dobni az oldalt. Szuper, hogy egységes színvilágú, jó minőségű képeket használnak fel a kreatívokhoz, illetve a kiemelt gomb is egyedi. Érdemes lenne alkalmanként videókat közzé tenné, amelyekben bemutatható például néhány pillanat a cég illetve a dolgozók életéből. A márkahashtag (#balluff) néhány posztnál feltűnik, ezt bátran lehetne használni az összesnél a buzdító CTA felhívások mellett. Az ügyfelekkel történő kommunikáció fontos eleme a felugró chatablak, ennek bevezetése megkönnyíthetné az érdeklődéseket. Az emojik használatával sokkal tagoltabbá lehet varázsolni a hosszabb, egybefüggő szövegű posztokat. A COVID-19 kapcsán egy egyedi, virtuális rendezvényt is népszerűsítettek a Facebook oldalukon.
Pontszám: 70 pont
Kiemelkedő posztok
LASSELSBERGER-KNAUF Kft.
- Kedvelések: 935 fő
- Követések: 1.043 fő
Indoklás
Dicsérendő a rendszeres posztolás, továbbá a nyereményjáték. Megfelelően használják a grafikákat és összességébe véve a posztok is jók. Sokkal színesebbé tehetnék az oldalukat emojikkal, mert gyakorlatilag a posztjaiknak ezen kívül minden eleme jó - külön kiemelve a márka-, és a többi releváns hashtaget. Szerencsés lehet a grafikák esetében meghatározni egy egységes méretet, mert a fényképek között lapozva, az összesnek más a mérete. A lapfülek esetében érdemes lenne szolgáltatások lapfület hozzáadni, és a sorrenden variálni, mivel videót ritkán osztanak meg, azt hátrébb sorolni. A kommenteket ne hagyják reakció nélkül, kérdés esetén pedig válaszoljanak. Pár apró változtatással még jobbak lehetnek.
Pontszám: 84 pontKiemelkedő posztok
NAPCSILLAG Kft. - EUROFAMILY
- Kedvelések: 75.719 fő
- Követések: 76.230 fő
Indoklás
Remekül használják a Facebook-ban rejlő lehetőségeket. Amin érdemes módosítani, az a névjegy részletesebb kitöltése, továbbá az emojik esztétikusabb (szóközzel ellátott) használata. A kommentekre legyen reakció, válasz - főleg ha kérdés érkezik - ebben legyen rendszer, ne csak hébe-hóba történjen meg. Emellett márkahashtag használatával tehetik még egyedibbé az oldalukat, főleg, hogy Magyarországon kiemelkedő vállalattá nőtték ki magukat. Dicsérendő, ahogy kezelik az oldalt, melyből külön kiemelném a grafikák használatát, és a rendszeres, különböző témájú tartalmakat (blog, érdekesség, termékek bemutatása, népszerűsítése, idézet stb), sokan tanulhatnának belőle, így kell színes tartalmat gyártani.
Pontszám: 93 pontKiemelkedő posztok
Informatív grafika, megfelelő emoji használat, és követők navigálása az oldalra. Egységes összkép.
Covid-kommunikáció
A covid alatt elindult a webshopjuk, ezzel segítve az otthonról történő bevásárlást.
HARIBO HUNGÁRIA Kft.
-
Kedvelések: 214.746 fő
-
Követések: 211.965 fő
Indoklás
A posztok alapján a fő irányvonal a nyereményjáték, ezáltal a márka ismertségének növelése és az értékesítés. A bejegyzések hangvétele közvetlen, a cselekvésre ösztönzést gyakran alkalmazzák. A színes bejegyzések (Emojik, képek, videók) a márka jellegét hűen tükrözik, az arculathoz illő vidám színvilág jellemző. Emojik tudatos használata július 1-től vehető észre, előtte kép/videó + szöveg volt csak. Az üzenetküldés gomb használatát esetükben megfelelőnek gondoljuk, hiszen a honlap még nem magyar nyelvű és a kommunikáció (márka ismertetése) inkább csak a Facebook-on történik. A nyereményjátékok esetében nem releváns a helyszín, viszont több képet posztolhatnának a gyárról és emberekről - akár kósoltatásról, akár munka közbeni képekről - itt viszont helyszín megjelöléssel. Saját hashtag-et is használhatnának a posztjaikban, illetve a lapfüleknél a Közösség nem releváns.
Pontszám: 91,5 pontKiemelkedő posztok
Emoji használat, figyelemfelkeltő kreatívok, CTA, megfelelő szöveg - emoji - kép arány
Covid-kommunikáció
“A HARIBO megédesíti az otthon töltött pillanatokat.”. A kommunikációjukban nem fedezhető fel változás, ugyanúgy nyereményjátékok és termékismertető posztok jellemzik. Viszont jó ötlet volt, hogy nyereményjátékot hirdettek, ahol a gyerekeknek rajzolni kellett - (szabadidős foglalkozás karantén idejére)
MAXON MOTOR HUNGARY Kft.
-
Kedvelések: 1.330 fő
-
Követések: 1.366 fő
Indoklás
A posztok többségénél nincs sem szöveges, sem emoji-s képleírás, minden információt a képek tartalmazzák. Néhány plakát olvashatatlan a minősége miatt (az álláshirdetések). A névjegy kitöltés teljes, informatív. A követőkkel való kapcsolattartás nem jellemző, inkább csak a tájékoztatás - visszajelzés kezelés nélkül. A színvilágban a fehér és a piros tudatos használata megjelenik. A kommunikációból érződik, hogy egy kollegiális viszony van jelen, nem a külsősöknek szól. A bejegyzéseknél jobb lenne néhány információt a képleírásba is feltüntetni, illetve belinkelni az álláshirdetésekhez a honlap karrier oldalát. Több képet meg lehetne osztani a közösségi rendezvényekről (pl.: gokart verseny, kézilabda meccs).
Pontszám: 58 pont
Covid-kommunikáció
Kormányrendeleteket, korlátozásokat kommunikáltak saját kreatívon a dolgozóik számára. A kommunikációjuk nagyrészt erre a témára fókuszált, folyamatosan informálták a kollégákat az aktuális helyzetről, védőmasz használatáról, Volán menetrend alakulásáról.
Kiemelkedő posztok
Van képleírás, emoji és emberek szerepelnek a képen.
VÉGEREDMÉNY
SORREND | VÁLLALAT | PONTSZÁM |
---|---|---|
SORREND1. | VÁLLALATPápai Hús Kft. | PONTSZÁM95 |
SORREND2. | VÁLLALATNapcsillag Kft. - Eurofamily | PONTSZÁM93 |
SORREND3. | VÁLLALATHaribo Hungária Kft. | PONTSZÁM91,5 |
SORREND4. | VÁLLALATBMI Bramac Magyarország | PONTSZÁM89,5 |
SORREND5. | VÁLLALATHerendi Porcelánmanufaktúra Zrt. | PONTSZÁM88 |
SORREND6. | VÁLLALATVöröskő Kft. - Euronics Műszaki Áruházlánc | PONTSZÁM87,5 |
SORREND7. | VÁLLALATContinental Magyarország | PONTSZÁM87 |
SORREND8. | VÁLLALATLasselsberger-Knauf Kft. | PONTSZÁM84 |
SORREND9. | VÁLLALATnass magnet Hungária Kft. | PONTSZÁM80 |
SORREND10. | VÁLLALATPoppe+Potthoff Hungária Kft. | PONTSZÁM78,5 |
SORREND11. | VÁLLALATVemév-Szer Kft. | PONTSZÁM74 |
SORREND12. | VÁLLALATBalluff Elektronikai Kft. | PONTSZÁM70 |
SORREND13. | VÁLLALATBakonykarszt Víz- és Csatornamű Zrt. | PONTSZÁM70 |
SORREND14. | VÁLLALATBeurer-Hungária Kft. | PONTSZÁM69,5 |
SORREND15. | VÁLLALATValeo Auto-Electric Magyarország Kft. | PONTSZÁM59 |
SORREND16. | VÁLLALATValeo-Siemens E-Automotive Hungary Kft. | PONTSZÁM59 |
SORREND17. | VÁLLALATMaxon Motor Hungary Kft. | PONTSZÁM58 |
Amit tapasztaltunk...
Tanulságos eredménnyel zárult ez a kutatás is - bízunk benne, hogy nemcsak számunkra. A fenti eredmények tükrözik, hogy mekkora a szórás a vállalatok között. Van, aki remekül kiaknázza a social media nyújtotta lehetőségeket, és van akinél ez a kommunikációban a fontossági sorrend végére került. Pedig nem kellene. Az online világ felé tartunk, sőt már nyakig benne vagyunk. Fordítsunk hát rá kellő energiát, és akkor meghozhatja a várt eredményeket!
Bizakodva nézünk a jövőbe!
Reméljük, hogy ezek a vállalkozások a jövőben jobban ügyelnek a tudatos online jelenlétre, és hogy tanácsainkkal segítettünk, hogy üzleti céljaikat támogassa a social media használatuk is.