info tipp 2024.07.09., kedd
5 perc

Kis mértékben módosítja a Meta a “Made with AI” címkéket, hogy tisztázza a jelentésbeli félreértéseket a felhasználók körében.
Olvasd tovább blogunkat, hogy ne maradj le a Meta újításáról!

Miről is van szó?

Pár Facebook és Instagram felhasználó nem volt elégedett azzal, hogy “Made with AI” címkével volt ellátva a posztjuk, amikor csak digitális eszközöket használtak egy kis szerkesztés erejéig. Ennek okán a Meta újragondolta a címke megfogalmazását, és most “AI Info” lett.

Ahogy láthatod, mostantól a Meta rendszere felismeri az AI segédeszközök által generált vagy módosított képeket, és ellátja őket egy “AI Info” címkével. Ha a felhasználó rákoppint a címkére, akkor egy áttekintést kap arról, milyen módon használták az AI-t a kép készítésében vagy szerkesztésében.

A Meta indoklása

“Olyan visszajelzéseket kaptunk, miszerint a címkéink nem mindig feleltek meg a felhasználók elvárásainak, valamint nem biztosítottak elég kontextust. Például egyes tartalmak, amik esetében az AI-t csak apró módosításokra, például retusálásra alkalmazták, ugyanúgy “Made with AI” címkével lettek ellátva. Számos céggel dolgozunk együtt az iparágon belül annak érdekében, hogy a címkézési folyamaton javítani tudjunk, és hogy az eredmények jobban megfeleljenek a szándékainknak. Ennek megfelelően frissítjük a “Made with AI” címkénket, ami mostantól “AI Info” lesz, amire kattintva több információt láthat majd a felhasználó.”

Az előző címke elszenvedői

A Meta azért változtatott a fogalmazáson, hogy azok a felhasználók, akik nem teljesen generálták a képeket, csak retusálást vagy egyéb kisebb módosítást végeztek egy AI eszközzel a képen, ne kritizálják őket abban a hitben, hogy teljesen AI tartalmakat posztolnak, és ne alakuljon ki róluk rossz kép emiatt.

Különösen súlyos a művészeknek és a fotósoknak, amikor az ő munkájuk AI által generált tartalomként jelenik meg, miközben nem is az. Az ilyen szituációk gyakran gyanúsításokkal és vitákkal végződnek, arra kényszerítve a felhasználókat, hogy megvédjék a saját becsületüket és munkájuk eredetiségét!

Mit tartogat a jövő?

Ez egy újabb jele a fejlődő AI technológiának és a vele járó kihívásoknak.

Gondolj csak bele: Volt már olyan, hogy ránéztél egy posztra, és ha nem mondják, hogy teljesen AI által lett generálva, akkor rá se jöttél volna?

A legfontosabb feladata most minden platformnak az, hogy a folyamatos fejlődés és fejlesztés útjára lépjen. Minél hamarabb reagál egy fiók, egy márka vagy akár egy teljes közösségi platform, mint az Instagram vagy a TikTok az AI nyújtotta újdonságokra és veszélyekre, annál nagyobb sikereket érhet el a versenytársaihoz képest.

Sokan azt mondják, hogy lassan annyira mindennapivá válnak az AI tartalmak, hogy nem is fogja igazán izgatni az embereket, mi AI és mi valódi. Az viszont biztos, hogy egyelőre nem így van, ezért szükséges a különböző tartalmak pontosabb megjelölése.

Talán, ami negatívum az egészben az az, hogy azok a felhasználók, akik AI tartalmat a sajátjukként akarnak beállítani, arra fogják ezt felhasználni, hogy elrejtsék a tényt, hogy mégiscsak AI-t használtak a tartalomgyártásra, és szinte nincs benne semmi munkájuk. A Meta viszont jól teszi, ha erősebben ellenőrzi és közhírré teszi, mi AI által és mi ember által készített!

Sok kérdés marad megválaszolatlanul:

  • Hogyan fog működni az új címkézési rendszer?
  • Milyen hatással lesznek ezek a címkék a felhasználók AI tartalmakhoz való hozzáállására? 
  • Fog-e kezdeni a Meta valamit a veszélyes, magas minőségű, félrevezető AI tartalmakkal?

Az biztos, hogy egy biztonságosabb, etikusabb és átláthatóbb felhasználói élmény elérése a célja a Metának. Korántsem értük még el, viszont valószínűleg jó úton haladunk!

Összefoglaló

  • Meta átnevezte az AI által generált tartalmak címkéit „Made with AI”-ról „AI Info”-ra.
  • Az új címkék célja, hogy nagyobb átláthatóságot biztosítsanak a felhasználóknak, segítve az általuk fogyasztott tartalmak megválogatásában.
  • A címkék kiterjednek az AI által létrehozott képekre, videókra és hanganyagokra, amik iparági szabványos jelek vagy felhasználói önbevallások alapján lesznek felismerve.
  • Meta iparági partnerekkel együttműködve fejleszti az AI tartalmak felismerésére szolgáló eszközöket, láthatatlan jelek, például vízjelek és metaadatok segítségével. 
  • Az új címkézési rendszer 2024 májusától már be lett vezetve, további információt nyújtva a tartalmat fogyasztónak a tartalom eltávolítása helyett

 

 

Otthonfelújítási támogatás 2024 - tanácsadás

* indicates required
Milyen területeken tervezi a felújítást? *
Tervez-e egyéb felújítást?
Adatkezelési tájékoztató *
Hírlevél