A Meta hirdetések tanulási fázisa sokak számára rejtélyes, és néhányan egyenesen félnek tőle. Persze, a teljesítmény lehet kevésbé kielégítő ebben az időszakban, amit senki sem szeret, de van néhány dolog, amit megtehetsz, hogy elkerüld a tanulási fázist, és a lehető legjobb eredményeket érd el. Ebben a cikkben szeretnénk eloszlatni a tévhiteket azáltal, hogy megmagyarázzuk, mi is ez, miért történik, hogyan lehet kijutni belőle, és van-e lehetőség egyáltalán elkerülni.
Mi az a Meta hirdetési tanulási fázis?
A tanulási fázis arra az időszakra utal, amikor a Meta teszteli a hirdetések megjelenítését a célközönség tagjainak különböző időpontokban, helyeken, beállításokkal és más tényezőkkel, hogy megtalálja a legjobban működő kombinációt. A Meta nagymértékben támaszkodik a gépi tanulásra, hogy a hirdetésedet a célközönséghez eljuttassa, és megpróbálja elérni a kampányod céljait. Ha ehhez nincs rendelkezésre álló teljesítmény adata, ez elég nehéz feladat.
Ebben a tanulási fázisban a hirdetéseid ereje szinte biztosan napról napra ingadozó lesz és valószínűleg rosszabb átlagos eredmény költséget fogsz látni. Ez a Meta támogató dokumentációjából származó közvetlen információ.
Mi vezet a Meta hirdetések tanulási fázisához?
Két kategóriába sorolhatók azok a változások, amelyek bevezetnek a tanulási fázisba.
- Új kampánycsoport vagy hirdetési kreatív létrehozása:
Minden alkalommal, amikor valami új jön létre, belépsz a tanulási fázisba, mert a Metának meg kell tanulnia, hogyan fog teljesíteni. - "Jelentős módosítások" végrehajtása:
Bármikor, amikor olyan változtatásokat hajtasz végre, amelyeket a Facebook jelentősnek tekint, a hirdetésed valószínűleg visszakerül a tanulási fázisba. Ezek közé tartozik a költségvetés vagy az ajánlattételi stratégia jelentős változtatása, kreatív módosítások, célközönség, elhelyezés vagy konverziós cél megváltoztatása.
Hogyan kerülheted el a Meta hirdetések tanulási fázisát?
Bár a tanulási fázis teljes elkerülése nem lehetséges, mégis vannak módok arra, hogy a lehető legrövidebb ideig tartson:
- Korlátozd a jelentős változtatások számát, vagy csoportosítsd őket egybe.
- Törekedj arra, hogy legalább 50 konverziós eseményt érj el egy héten belül.
- Kerüld a kampányok vagy hirdetéscsoportok 7 napnál hosszabb szüneteltetését.
- Használj elég nagy célközönséget ahhoz, hogy a konverziós céljaid teljesülhessenek.
- Győződj meg róla, hogy elegendő büdzsével rendelkezel.
A tanulási fázis egy kihívás, de ha megfelelően kezeled, segíthet optimalizálni hirdetéseid teljesítményét.
Mi történik, ha soha nem hagyod el a tanulási fázist?
Sajnos vannak olyan fiókok, amelyek valamilyen okból nem lépnek ki a tanulási fázisból. Ilyen esetben talán a célközönséged túl kicsi, vagy egyszerűen nem elég nagy a költségvetésed. Mi történik tehát, ha ezek közül valamelyik helyzetben találod magad?
Azoknál a fiókoknál, amelyek nem hagyják el a tanulási fázist, a hirdetés státusza "korlátozott tanulási" lesz. Ez lényegében azt jelenti, hogy a Meta úgy gondolja, hogy még több idővel sem lesz képes magabiztosan kilépni a tanulási szakaszból. Általánosságban elmondható, hogy a korlátozott tanulási státusz hasonlóan viselkedik, mint a tanulási fázisban lévő hirdetések, mert technikailag a Meta még mindig próbál tanulni, csak még lassabban. Valószínűleg kevésbé lesz következetes a napi teljesítmény, és szinte biztosan alacsonyabb lesz a siker aránya, mint ha kiléptél volna az edukációs részből.
Ha korlátozott tanulási státuszba kerülsz, nézd át a fenti listát, és próbálj néhány módosítást végrehajtani a fiókodban. Nézd meg, hogy tudod-e konszolidálni vagy növelni a volument egy-egy területen, hogy adatokat gyűjthess!
Legjobb gyakorlatok, hogy lerázd magadról a rabláncot!
Itt van egy lista azokról a lépésekről, amelyeket megtehetsz a Facebook tanulási fázisának elkerülése érdekében.
- Óvakodj a kampányod túlzott szegmentálásától.
- Konszolidáld a költségeidet, ahol csak lehet.
- Korlátozd a jelentős változtatások számát, amelyeket végrehajtasz a fiókodban.
- Válassz olyan konverziós akciót, amely elegendő volumennel rendelkezik a tanulási fázis elhagyásához.
Jól figyelj!
Ne feledd, a hirdetések tanulási fázisa a Meta kampányok létrehozásának szerves része. A tanulási fázis azt jelenti, hogy valószínűleg ingadozó teljesítményt és alacsonyabb eredményeket tapasztalsz, mint amit egy normál kampány szolgáltatás során látnál. Sajnos el kell fogadni, hogy ez a játék része. A kihívás abban rejlik, hogy ne maradj a tanulási fázisban hosszabb ideig, mint szükséges!
Remélhetőleg ez az összefoglaló világosabbá tette számodra a Meta tanulási fázis értelmét, szükségességét és “kikerülhetőségét”. Ha pedig az itt javasolt lépések ellenére is elakadsz a tanulási fázisban, nézd meg, hogyan segíthetnek megoldásaink abban, hogy sikeresebb legyél a hirdetéskezelő felületen.