haladó tipp 2025.03.13., csütörtök
5 perc

A Meta-hirdetésekhez való hozzáállásunk célja, hogy tisztánlátást nyújtsunk egy gyakran túlbonyolított területen. Ha olvasod a blogbejegyzéseinket, követed a tartalmainkat, észreveheted, hogy a központi témák a egyszerűségre és a felelősségvállalásra épülnek.

  • Alkalmazz egyszerűsített megközelítést a túlbonyolítás helyett.
  • Értsd meg, hogyan működik az algoritmus, és használd ki, ahelyett, hogy reménykednél.
  • Vállalj felelősséget azokért a dolgokért, amelyeket te irányítasz, és engedd el azokat, amelyekre nincs hatásod. 

Ha még akadnak nehézségeid a Meta-hirdetési stratégiád kialakításában, ez a cikk neked szól.

Az algoritmus szó szerint értelmez

Ez mindennek az alapja. Ennek a “törvénynek” megértése irányítja, mit teszünk és mit nem. Szinte túl egyszerűnek tűnik, de ez a kifejezés vezérli a Meta-hirdetési filozófia megértését.

"Az algoritmus szó szerint értelmez" azt jelenti, hogy a kampányaid megjelenítése könnyen magyarázható. Meghatározod, mit szeretnél egy teljesítménybeli cél segítségével, az algoritmus pedig mindent megtesz, hogy a költségkereteden belül minél több ilyen műveletet elérjen.

A Meta pontosan elmondja, mit tervez az algoritmus. Meg fogja mutatni a hirdetéseidet azoknak az embereknek, akik a legvalószínűbben hajtják végre a kívánt aktivitást, éppen ezért gondosan határozd meg ezt az eseményt.

A rendszer fenti eljárásának lehet jó és rossz kimenetele is. Egyik oldalról, ha a teljesítménybeli célod a konverziók számának (vagy értékének) maximalizálása, és a megadott konverziós eseményed a vásárlás, akkor az algoritmus mindent megtesz, hogy több vásárlást találjon számodra.

De negatív eredménye is lehet, ha szinte bármi másra optimalizálsz:

  • Miért kapok alacsony minőségű leadeket? Mert az algoritmust nem érdekli, hogy magas minőségű leadeket kapj.
  • Miért jelennek meg a hirdetéseim elsősorban egy idősebb demográfiai csoportnak? Mert az algoritmus olcsó műveleteket találhat náluk, ahogy azt a teljesítménybeli célod meghatározza.
  • Miért pazarolódik el a költségkeretem az Audience Network elhelyezésre? Mert a Link Clicks-t határoztad meg célként, és ez az elhelyezés sokat hozhat belőlük.

Amikor magyarázatot keresel az eredményeidre, ezen a szemüvegen keresztül könnyen megtalálhatod a válaszokat. Az algoritmus azt teszi, amit mondtál neki, kihasználja a gyengeségeket, hogy több eredményt érjen el számodra.

Ha ezt megérted, az egész stratégiád sokkal tudatosabban felépíthetővé válik és sokkal kevesebb váratlan meglepetés ér majd.

A célzás iránti megszállottságod ritkán vezet jóra

A hirdetők gyakran késztetést éreznek a célzás manipulálására, hiszen nagyon világosan meg akarják határozni, ki fogja látni a hirdetéseiket. Feltételezik, hogy ez kritikus lépése a jó eredmények elérésének.

Félreértés ne essék, egy időben ez igaz is volt. Gyakran mondtuk, hogy a tökéletes hirdetés nem tudja ellensúlyozni a rossz célzást. De a dolgok hamar megváltoztak. Bár az algoritmus jobb lett az ideális célközönségünk megtalálásában, a legfontosabb változás nem ennek az evolúciónak a minősége, hanem az, hogy a legtöbb esetben a célzási bemeneteid egyszerűen már nem igazán számítanak.

Ha bekapcsolod az Advantage+ Audience-t, csak három elem van az irányításod alatt:

  • Hely
  • Kizárt egyedi célközönségek
  • Életkor (az alsó korhatárt csak 25-ig adhatod meg)

Nem és életkor, egyéni célközönségek, hasonmás célközönségek és részletes célzás. A Meta ezeket figyelembe veheti, de figyelmen kívül is hagyhatja. 

Naivság abban reménykedni, hogy valaha visszakapjuk a teljes kontrollt a célzás felett. Az algoritmikus beállítás már most is az alapértelmezett megoldás, és a jövőben még inkább elkerülhetetlenné válik.

Fogadd el ezt az egyszerű tényt: a célzási imputjaid nem olyan fontosak

Tudnod kell, mikor veszi figyelembe az algoritmus a célzási beállításaidat, és mikor nem. Azt is fel kell ismerned, hogy ezek a paraméterek produktív korlátozásként működnek-e, vagy épp ellenkezőleg, megakadályozzák, hogy jobb eredményeket érj el.

Ha a teljes stratégiád a remarketingre épül, az alapvető félreértését jelzi annak, ahogyan a dolgok ma működnek. Ugyanis nincs szükség általános újracélzási beállításokra (például a weboldalad összes látogatójának vagy az e-mail listádnak az elérése stb), mert az algoritmus ezt magától is megteszi. Ez nem jelenti azt, hogy a remarketinget teljesen ki kellene zárni az eszköztáradból, de sokkal kevesebbet kellene alkalmaznod, mint régen.

Nem meglepő, hogy a célzási bemenetek hatékonysága – vagy éppen hátránya – ismét az ismert elvhez kapcsolódik: az algoritmus szó szerint értelmez mindent.

Érdemes tehát minimálisra csökkenteni a célzási korlátozásokat, ha a cél egy vásárlás.

A legfontosabb, hogy legyél következetes. Ismerd az okát annak, hogy a célzási szabályok miért szükségesek vagy miért nem, és az intuíció helyett az eredmények alapján döntsd el a stratégiádat. 

Az attribúció a te felelősséged

Nem tudjuk elégszer ismételni, az algoritmus szó szerint értelmez mindent, viszont te határozod meg, milyen műveletet szeretnél elérni. Ezért az is a te felelősséged, hogy olyan struktúrát alakíts ki, amely optimalizálja és pontosan méri az eredményeket.

Az attribúció az a mechanizmus, amely alapján a Meta hozzárendeli a konverziókat a hirdetésekhez. A Meta a saját meghatározásaid alapján keresi a konverziókat. Az eredmények attól függenek, mennyire pontosan és alaposan határozod meg azokat. Ha az algoritmus nem látja, hogy eredmények érkeznek, módosítja a hirdetések megjelenítését – ez pedig kizárólag a te munkádon múlik.

A Meta nem tudja magától, hogy egy vásárlás történt, miután valaki látta a hirdetésedet. 

Neked kell gondoskodnod arról, hogy a Meta értesüljön erről.Ez legalább azzal jár, hogy helyesen beállítod a pixelt a weboldaladon. Ezt követően meg kell határoznod minden fontos eseményt, beleértve az alapértelmezett és egyedi konverziós eseményeket, hogy a Meta lássa, mikor történik ezek közül bármelyik. Mivel a pixel önmagában nem tökéletes, érdemes első féltől származó adatokkal kiegészíteni az információkat a Conversions API segítségével.

A fenti SEO beállításokkal segítségével az AI arra fog törekedni, hogy azt tegye, amit elvársz tőle, de ennek előfeltétele a helyes optimalizálás. Ha nem tud minden konverzióról megfelelően beszámolni, azt feltételezi, hogy módosítania kell a hirdetésmegjelenítést. Folyamatosan változtat, hogy jobb eredményeket produkáljon – de ha az alapok rosszul vannak beállítva, ez csak tovább ronthat a helyzeten.

FIGYELEM! Egyetlen célzás vagy A/B teszt sem tudja ellensúlyozni ezt a hiányosságot.

Az eredmények nem hazudnak – de a hirdetők gyakran

Egy gyakori panasz, amit hirdetőktől hallunk: „A Meta rosszul méri az eredményeket.” Az igazság az, hogy az eredmények a valóságot tükrözik – csak lehet, hogy nem azt a valóságot, amit látni szeretnél. A te dolgod, hogy megfelelő kontextusba helyezd őket.

A Meta nem jelent alul eredményeket:

  • Lehet, hogy nem érted pontosan az attribúciós beállítások által meghatározott jelentési időablakokat. 
  • Lehet, hogy nem küldesz be elég első féltől származó adatot, hogy kitöltsd a hiányzó információkat. 

De a Meta nem szándékosan titkolja el az eredményeidet.

Ugyanakkor a fordítottja is igaz…

A Meta nem fújja fel a tapasztaltakat:

  • Lehet, hogy rosszul állítottad be a konverziós eseményeket. 
  • Lehet, hogy nem deduplikáltad megfelelően azokat. 
  • Vagy nem bontottad le az eredményeket olyan szempontok szerint, mint a megtekintési és kattintási konverziók, az eltelt napok száma vagy az első kontra összes konverzió.

A hirdetők gyakran a Metát hibáztatják a saját gondatlanságukért. Szóval, ha valami nem működik megfelelően, először elemezd a korábbi tevékenységeidet: vajon tényleg jól állítottál be mindent?

Prioritás: Az egyszerű megközelítés

Ha a célod a vásárlások növelése, a feladatodnak egyszerűnek és egyértelműnek kell lennie. Nincs szükség bonyolult trükkökre a teljesítménybeli célok, a célzás vagy a hirdetési elhelyezések terén. Mivel a több hirdetéssorozat licit átfedést (Auction Overlap) eredményezhet, általában egy jól beállított hirdetéssorozat is elegendő lehet.

Ez a folyamat segít abban, hogy a valóban fontos feladatokra összpontosíts:

  • Minimalizáld a kampányok és hirdetéssorozatok számát.
  • Konszolidáld a költségkeretet, hogy a meglévő kampányaidnak a lehető legjobb esélye legyen a sikerre.
  • A konverzióra optimalizált kampányokra koncentrálj. Csak akkor futtass felső tölcséres célokra (pl. ismertség, forgalom, elköteleződés) irányuló hirdetéseket, ha ezek nem vonnak el forrásokat a legfontosabb kampányaidtól.

Sok hirdető ösztönösen azt gondolja, hogy ezek a javaslatok túlságosan egyszerűek ahhoz, hogy működjenek, hiszen a folyamatos finomhangolás, a mikromenedzsment és az összetett kampánystruktúra mind azt mutatja az ügyfélnek, hogy értékes munkát végzünk. 

De az egyszerűség nem jelenti azt, hogy a szakértelmed értéktelenné válik. Éppen ellenkezőleg: így felszabadul az időd arra, hogy az igazán lényeges dolgokra koncentrálhass::

  • Olyan hirdetéseket készíthetsz, amelyek valóban cselekvésre ösztönzik az ideális ügyfeleidet.
  • Kidolgozhatsz egy ellenállhatatlan ajánlatot.
  • Megtervezhetsz egy magas konverziót hozó landing page-et, amely csökkenti a figyelemelterelő tényezőket.
  • Biztosíthatod, hogy az attribúciós beállításaid pontosak és hatékonyak legyenek.

Legyen terved a szükséges módosításokhoz

Ha idáig eljutottál, akkor már érted, hogy nem egy teljesen passzív, „hagyjuk az algoritmusra” megközelítést javasolunk:

  • Vannak helyzetek, amikor bíznod kell az AI--ban, és hagynod kell, hogy tegye a dolgát.
  • Máskor viszont ismerned kell a gyengeségeit, és segítened kell, hogy a megfelelő irányba terelje az eredményeket.

A lényeg az, hogy ne véletlenszerűen módosítsd a stratégiát. Nem akarunk káoszt. Egyértelmű szabályok szerint kell eldöntenünk, mikor bízzunk az algoritmusban, és mikor avatkozzunk közbe.

Például:

  • Az Audience Network gyakran alacsony minőségű forgalmat hoz, de ez nem jelenti azt, hogy mindig ki kell zárni. Ha tisztában vagy az algoritmus működésével, akkor tudni fogod, mikor van ennek értelme, és mikor nincs.
  • Ha a vállalkozásod többségében női ügyfeleket szolgál ki, az nem feltétlenül jelenti azt, hogy mindig nem alapján kell szűrnöd a célközönséget. Az algoritmus néha hatékonyabban dolgozik nélküle.

Egy következetes és tiszta megközelítést javasolt alkalmazni, amely nem pusztán ösztönös bizalmatlanságon alapul a „gonosz algoritmussal” szemben, hanem arra, hogy hogyan működnek a dolgok valójában.

Hajtsd végre a stratégiát

Régen az összetett és sokszor túlbonyolított stratégiákra valóban szükség lehetett, de ma már inkább hátráltatják az eredményeket. Sokan azt hiszik, hogy a komplexitás egyenlő a profizmussal, hogy egy egyszerű stratégia nem lehet hatékony.

A probléma ezzel az, hogy egy túlbonyolított megközelítés szétaprózza a költségkeretedet, növeli a kiadásaid és rontja az eredményeidet.

Dolgozzunk együtt a sikeres Meta hirdetésekért!

Ne hagyd, hogy az összetett hirdetési rendszerek elvegyék az idődet és az eredményeidet! Lépj kapcsolatba velünk, és dolgozzunk ki egy egyszerű, de hatékony stratégiát a vállalkozásod számára.

Írj nekünk még ma, és nézzük meg, hogyan érhetjük el üzleti céljaidat!