Mostantól három egyszerű lépésben ütemezheted Facebook Reels-eidet a Meta Business Suite segítségével. Mutatjuk, hogyan!
Ha számodra még ismeretlen a Meta Business Suite felülete, akkor pár mondatban gyorsan összefoglaljuk, hogy miről is van szó. Ez a felület bárki számára elérhető, aki rendelkezik Facebook oldallal. Funkcióját tekintve pedig lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egy helyen kezeljék az összes Facebook oldaluk bejegyzéseit és elemzéseit, megkönnyítve ezzel munkájukat.
Most pedig egy új funkciónak köszönhetően Facebook Reels-ek előre ütemezésére is lehetőségünk van.
Facebook Reels-ek ütemezése Meta Business Suite-ben
Első lépés: Videó feltöltése
Ha még nem használtad a Meta Business Suite-t, bejelentkezésnél ugyanazokra az adatokra lesz szükséged, mint amiket a Facebook oldaladnál is használsz. Nincs szükség további regisztrációs lépésekre.
A bal oldali sávban kattints a "Tartalom" menüpontra, majd jobb oldalon lévő “Reels-videó létrehozása” lehetőségre. A gomb megnevezése megtévesztő lehet, mert nem a Business Suite-ben hozod létre a tartalmat, hanem egy előre elkészített, kész videót kell feltöltened.
Az ideális hossz Facebook Reels-ek esetében legfeljebb 90 másodperc, arányait tekintve pedig függőleges. Azonban más videóméret feltöltésére is van lehetőség, amit a következő lépésben tudsz majd optimalizálni.
Második lépés: Videó optimalizálása
Ha feltöltötted a videódat, a “Módosítás” menüpontban át tudod méretezni a Reels optimális méreteinek megfelelően, 9:16-os arányba, illetve itt tudod a vágást is végrehajtani. Ezt a lépést természetesen kihagyhatod, ha már eleve függőleges volt a videód és nem haladta meg a 90 másodpercet.
Ha ezzel megvagy, továbbléphetünk a következő pontra.
Harmadik lépés: Ütemezd be a videót Facebook Reels-ként
A “Létrehozás” menüpontban írj leírást a videódhoz, hogy tudják az emberek, hogy miről van szó, majd időzítsd a közzétételét. Az utóbbit a “Közzététel” menüben tudod megtenni, ahol három opció közül tudsz választani: közzététel most, időzítés és mentés piszkozatként.
Ha időzítetted a bejegyzést, akkor már más dolgod nincs, csak várni, hogy kimenjen a posztod. Érdemes figyelni, hogy milyen eredményeket fog elérni a poszt, erre vonatkozó elemzéseket is elérhetsz a Creator Studio-ból.
Mi a helyzet az Instagram Reels-ekkel?
Letöltötted már ingyenes Instagram Reels kisokosunkat? Anyagunkban minden információt kézhez kapsz, amire szükséged lehet egy Reels készítéséhez!
Tudtad?
Az Instagram alkalmazásban már közvetlenül időzítheted posztjaid és Reels videóid!