Gondoltad volna, hogy a LinkedIn az egyik leghatékonyabb eszköz céged népszerűsítésére?
A Facebook, Instagram, Twitter útmutatók mellett ritkán találkozni hasonló jellegű bejegyzésekkel, ha a LinkedIn-ről van szó, pedig a szakmai Facebooknak is becézett közösségi oldal jobban teljesít, mint előbbi platformok.
Kezdjük az elején. Mi is az a LinkedIn?
A LinkedIn 2003-ban indult útjára, és mára a világ legnagyobb üzleti közösségi hálózatává vált. A platform középpontjában elsősorban a karrier- és kapcsolatépítés, valamint az álláskeresés áll, ám egyre jobb lehetőséget kínál a marketingre is.
Évekig csak bizonyos szakmák képviselői használták - informatikusok, marketingesek, HR-esek -, mára azonban egyre többen fedezik fel maguknak olyan iparágak közül is, mint az oktatás, az építőipar vagy a távközlés.
Miért érdemes a te cégednek is jelen lennie a LinkedIn-en?
- Fizetett álláshirdetéseket hozhatsz létre.
- Céges blogbejegyzéseidet itt is közzéteheted, melyeket a felhasználók különböző csoportokba oszthatnak tovább.
- A követők főoldalán megjelenik tartalmad, melyet az ő ismerőseik is olvashatnak, like-olhatnak, továbboszthatnak.
- Esélyes, hogy követőid között megtalálod céged következő csapattagját.
- Ha jól csinálod, később SEO-zhatod profilodat.
- Egy jó profil pedig mindenképpen növeli szakmai hitelességed.
Hogyan hozd létre céged LinkedIn oldalát?
- Először is készítsd el személyes LinkedIn profilodat (ha még nincs), ugyanis céges LinkedIn profilt csak regisztrált felhasználó hozhat létre.
- Koppints az alábbi linkre és kezdj hozzá: www.business.linkedin.com/marketing-solutions/company-pages
- Figyelj, hogy milyen nevet adsz itt meg, mert ez lesz a céges profilod neve is, amit később nehézkesen tudsz csak módosítani!
- Add meg az alapadatokat: alkalmazottak száma, szolgáltatás/termékkategóriák, tevékenységek, stb. - ezeket úgy érdemes megadnod, hogy ezek alapján minél könnyebben megtalálható legyen céged a potenciális ügyfelek számára!
- Ne felejts el egyedi url-t beállítani - pont, mint Facebookon!
- Írj egy rövid és tartalmas bemutatkozást (max. 2000 karakterben) - ha magyar nyelven szeretnéd a későbbiekben használni a LinkedInt, akkor magyarul, ha angol nyelven, akkor angolul fogalmazd ezt meg. Érdemes tanulni a multiktól ezen a téren (is)!
- Profilképnek - ugyanúgy, mint Facebookon - állítsd be céged logóját a megfelelő formátumban. (Standard logo 400x400 px)
- Állíts be egyedi borítóképet - hasonló módon, mint Facebookon tetted! A legjobb, ha céged tevékenységéhez kapcsolódó képet választasz, akár fontos üzenettel ügyfeleid számára. (BG kép 1536x768 px)
- Az oldal kezelői közé - az üzleti Facebook oldalkezeléshez hasonlóan - számos személyt felvehetünk, akik a későbbiekben bejegyzéseket helyezhetnek el az oldalon, illetve szerkezthetik a névjegyet, moderálhatják a történéseket. Viszont ne feledkezz meg arról, hogy először magánszemélyként ismerősi kapcsolatba kell lenned az adott személlyel, mielőtt hozzáadod az oldal kezelőihez.
Mit posztolj a Linkedin-en?
- cégkultúrával kapcsolatos információt
- a cég, illetve a munkatársak eredeményeit
- munkavállalói tapasztalatokat
- álláshirdetéseket
- aktuális híreket (blog, új termék/szolgáltatás, stb.)
- szakmai tartalmakat
Less el tippeket a Facebooktól ➺ www.linkedin.com/company/facebook!
+ Tippek, trükkök, praktikák
- Helyezz el kulcsszavakat a profilodban, bejegyzéseidben!
- Mindig reagálj a hozzászólásokra!
- Írj lista-jellegű posztokat!
- Használd a megjelölést (tudod, @XY)!
- Profilodhoz tölts fel egy rövid videót is cégedről!
Ha elkészült céged LinkedIn oldala, ne felejtsd el megosztani ügyfeleiddel egy blog / Facebook bejegyzésen vagy hírlevélen keresztül!
Forrás: LinkedIn Business