A LinkedIn nagyszerű hely arra, hogy a megfelelő emberek láthassák a tartalmad, azonban ahhoz, hogy maximalizáld az elérésed, tudnod kell, hogyan működik a LinkedIn algoritmus.
Egyszerűen fogalmazva, a LinkedIn több tucat tényezőt mér, hogy megjósolja, mennyire releváns a tartalmad a célközönséged számára, és ennek megfelelően rangsorolja azt.
Ezután egy kis mintát mutat be a közönségednek, és várja, hogy azok kölcsönhatásba lépnek vele. Attól függően, hogy ez az első teszt milyen eredménnyel jár, dönti el, hogy további embereknek is megmutatja-e a bejegyzésed. Most elhoztunk nektek 5 pontot, amire fontos ügyelned ha a Linkedinre posztolsz.
1. Amikor posztolsz, a LinkedIn három kategóriába sorolja azt.
- Spam
- Alacsony minőségű
- Magas minőségű
Vajon mi különbözteti meg, hogy a LinkedIn a tartalmadat spamnek, alacsony minőségűnek, vagy magas minőségűnek sorolja be?
A spam szűrő elkerülése könnyű, amire fontos odafigyelned:
- Ne használj helytelen nyelvtant, ügyelj a választékos és helyes fogalmazásra
- Ne használj több linket
- Ne jelölj be egy poszton, több mint 5 embert
- Ne posztolj 24 órán belül többször, ez jelentősen ronthatja posztod elérését.
- Ne használj olyan hashtag-eket, mint a "#kövess," "#kommentelj," vagy "#lájkold".
A magas minőségű és az alacsony minőségű tartalmak elkülönítése már trükkösebb... itt van néhány dolog, amelyeket érdemes figyelembe venned:
Csak olyan embereket jelölj meg, akikről tudod, hogy válaszolnak majd. Használj kb. 3 hashtag-et, az egyik legyen szélesebb témakör, a következő egy kicsit szűkebb, és az utolsó nagyon szűk (példa: #marketing, #socialmedia, #b2bsocialmedia)
Formázd a posztod úgy, hogy könnyen olvasható legyen. Koncentrálj szűkebb témájú tartalmakra. Olyan dolgokat posztolj, amelyek válaszra késztetik olvasóidat (egyszerű módja ennek, hogy felteszel egy kérdést). A linkhasználatnál figyelj arra, hogy vagy a kommentekbe írd vagy pedig utólagosan szerkeszd meg a posztot és akkor helyezd bele, mivel így fokozódhat az elérésed!
2.Ha már elmúlt a "golden hour", a tartalmad átmenetileg megjelenik az követőid hírfolyamában.
Ez az, ahol a "golden hour" fogalma jön képbe. Mégis mi az a “golden hour”? Ez az első óra a LinkedIn-en történő posztolás után, ami kritikus fontosságú a posztod sikeréhez.
A LinkedIn az első reakciókat méri, hogy meghatározza, érdemes-e mások hírfolyamában is megjeleníteni a posztod. Ha a posztod jól teljesít az első órában, sokkal valószínűbb, hogy egész nap, héten vagy hónapban jól fog szerepelni.
Ha senki sem látja a posztodat, vagy nem reagál rá az első órában... hát, akkor búcsúzz el az adott poszttól.
Ha a golden hour-ról van szó, íme néhány ajánlás és a kerülendő dolgok:
AJÁNLOTT:
- Olyan időpontban posztolj, amikor a követőid online vannak.
- Tegyél fel kérdést, hogy fokozd az aktivitást.
- Lépj interakcióba más posztokkal, amíg a te posztod az első órájában van.
- Vezesd a posztolási ütemtervedet következetesen, hogy a követőid tudják, mikor számítsanak egy új posztra.
- Válaszolj mindenkinek, aki interakcióba lép veled.
KERÜLD:
- Miután kiposztolod a tartalmat, egyből figyelmen kívül hagyod. Vissza kell térned a poszthoz és interakcióba kell lépned a kommentekkel.
- Több embert is megjelölni, tudván hogy az első órán belül nem fog legalább egyikük reagálni.
- Posztod módosítását. Tapasztalataink szerint ez gyengíti a poszt elérését, így akár 40%-kal kevesebb embert érhetsz el. Ha te vagy az első kommentelő az is gyengítheti az elérést akár 20%-al, szóval ezt is érdemes kerülni.
Ha valaki kedveli, kommentálja vagy megosztja a bejegyzésedet, akkor átjut a következő szűrőn és több ember hírfolyamában fog megjelenni. Ha azt szeretnéd, hogy a tartalmad egyre több hírfolyamba kerüljön bele, folyamatosan reagálnod kell a kommentekkel és az interakciókkal.
A "Golden hour" aranyszabálya: posztolás után is maradj aktív, ne tűnj el. Ha az emberek megjelölik a tartalmadat kéretlen üzenetként (spam), elrejtik a hírfolyamukból vagy figyelmen kívül hagyják, a LinkedIn büntetni fog. Ne spameld a követőidet! Amíg a posztod eléri az embereket, addig marad azok között, amelyek megjelennek a hírfolyamban.
3. A LinkedIn három rangsorolási jelzést használ ahhoz, hogy eldöntse, mely bejegyzéseket látod a hírfolyamodban:
Személyes kapcsolatok
Ahhoz, hogy eldöntsék, mely bejegyzések kapcsolódnak leginkább személyesen az egyes tagokhoz, a LinkedIn figyelembe veszi a következőket:
- Kikkel dolgozol / dolgoztál korábban
- Kikkel léptél interakcióba korábban
Tartalom relevancia
A LinkedIn algoritmus értékeli, milyen csoportokban vagy, milyen hashtag-eket követsz, kiket és milyen oldalakat követsz. Az algoritmus a poszt nyelvét, valamint a benne említett cégeket, embereket és témákat is vizsgálja.
Elérés valószínűsége
Először az algoritmus kiértékeli, milyen valószínűséggel osztod meg, kommentálod vagy reagálod le a posztot. A modell figyelembe veszi a tartalomalkotók időben adott visszajelzését is. (minél gyorsabban érkeznek az interakciók, annál valószínűbb, hogy a LinkedIn mások hírfolyamaiban is megjeleníti.)
Minél többet lépsz kapcsolatba másokkal naponta -> annál több ember reagál majd vissza -> annál több ember fogja látni a bejegyzéseidet a hírfolyamukban.
4. Néhány hasznos tipp arra, hogy igazán megértsd a Linkedin algoritmust
Szelfik
Személyes tartalomnál 2.5x több ember ér el a posztod és 3x többen lépnek vele interakcióba. Érdemes lehet beraknod magad lapozós posztjaid közé. Szóval kapcsold be az első kamerád és kattints.
Ideális poszt hossz
Az ideális poszt 1200 és 1600 karakter között van. Ez egy közösségi média és a hangsúly nem a posztok hosszán van.
Optimális posztolási idő
Hétfő: 10:00-13:00
Kedd: 8:00-11:00
Szerda: 9:00-11:00
Csütörtök: 8:00-11:00
Péntek: 13:00-15:00
Szombat: 10:00-13:00
Vasárnap: 13:00-15:00
Szavazások
A legjobban teljesítő szavazásoknak mindössze 2 választási lehetőségük van. A 4 opcióval rendelkező társaiknak, már 30 százalékkal kevesebb az elérésük. A legjobb idő táv 1 hét. 2 hetes határidővel több megtekintést fog kapni a posztunk, de kevesebb szavazatot.
Videós tartalmak
A felirattal rendelkező videók felülmúlják ezzel nem rendelkező társaikat, a feliratos videókat 35%-al több ember látja és 25%-al több ember lép vele interakcióba. Használj négyzet formát és “eredeti” LinkedIn videó ne legyen sem kép sem külső link. Ha esetleg szerepelni támad kedved, akkor azzal növelheted posztod sikerét.
Hashtagek
Használj 3 hashtaget. Ne többet és ne kevesebbet. Nézd meg a táblázatot és győződj meg te is róla:
Kommentek
A kommentelés saját posztod alatt egy kétélű fegyver. Ha te leszel az első komment posztod alatt az lassíthatja a növekedést. Ha válaszolsz minden kommentre egy órán belül, az növelheti a poszt növekedését 20%-al.
Minden egyes komment amit kapsz, 4%-al növeli posztod elérését.
Ha 24 óra elteltével hozzáadsz 2-4 kommentet mint szerkesztő, az 25% növelheti posztod növekedését.
Folyamatos posztolás
Ha folyamatosan gyártasz tartalmat, majd egy hónapig nem posztolsz semmit, az első 4-5 posztod 30%-al kevesebb emberhez fog eljutni. Szóval soha ne állj le!
5. De mit posztoljak?
A LinkedIn többféle tartalomtípust kínál, amelyek különbözőképpen rangsorolódnak az algoritmusban és más válaszokat kapnak az olvasóktól.
KÜLSŐ LINKEK
A LinkedIn azt akarja, hogy a felhasználók az oldalukon maradjanak, ezért ha külső oldalra vezető link van a posztodban, akkor az algoritmus hátrányba helyezi a tartalmadat, ez akár felére is csökkentheti posztod elérését. Ha megosztasz egy linket, akkor helyezd el a hozzászólásokban.
MEGOSZTÁSOK
Kiemelkedő eredményeket lehet tulajdonítani a megosztásoknak,akkor is ha te osztasz meg valamit vagy ha a te posztjaidat osztják meg! Erősen ajánljuk!
LINKEDIN CIKKEK, LINKEDIN LIVE, LINKEDIN CAROUSELS
Bármikor, amikor egy közösségi média platform új vagy egyedi tartalomtípust jelentet meg, általában megpróbálja előnyösebb helyzetbe hozni azt a tartalomtípust a hírfolyamokban.
FOTÓK
Ha a képek nem kapcsolódnak a szövegedhez, akkor nem alkalmazod az algoritmust teljesen. A kapcsolódó képek növelik az elérést és az elköteleződést a posztodon!
VIDEÓ
Annak ellenére, hogy nehezen koncentrálnak huzamosabb ideig az emberek az egyik legjobban teljesítő tartalomtípusok közé tartoznak LinkedIn-en a videók, azon belül is a 6-30 másodperc közötti videók.
SZÖVEGALAPÚ POSZTOK
A szöveg jobb eredményeket hoz, mint bármi más a LinkedIn-en. Nem azért, mert az algoritmus jobban rangsorolja a szöveget, mint a videót/fotót... hanem azért, mert az emberek általában inkább olvassák a szöveges posztokat, mintsem hogy videókat nézzenek.
"DE HOL KEZDJEK?"
Itt egy tanács: A LinkedIn fantasztikus hely arra, hogy tartalmat ossz meg. Több mint 500 millió felhasználója van, és csak 1% posztol rendszeresen. Ha csak egyszer hetente posztolsz, azonnal a felső 1% -ba kerülsz.
Diverzifikáld a tartalmad típusait - videó, szöveg stb. - és nézd meg, mi működik nálad. Keresd meg azokat, amik kiemelkednek és azonosítsd, hogy milyen típusú posztokról van szó. Utána irányítsd a hangsúlyt abba az irányba.
LÁSSUK MINDEZT ÖSSZEFOGLALVA:
- Egyszer posztolj 24 óránként!
- Az első órában különösen figyelj, hogy válaszolj a kommentekre!
- Posztolj szelfiket is!
- Lépj interakcióba 3 poszttal, miután kiraktad a saját posztodat.
- Hétközben 9:00-kor, hétvégén 13:00-kor tedd közzé bejegyzésiedet.
- Utólag ne szerkeszd a posztodat, ha nem muszáj!
- Ne te legyél az első kommentelő!
- Szavazások, Carousel posztok, szöveg, plusz néhány kép típusú poszt teljesít a legjobban!
- A videók kiemelkedően jól teljesítenek!
- Ne használj külső linkeket!
- Ha videót használsz, mindenképp adj hozzá feliratot, mivel sokan hang nélkül használják a LnkedIn-t!
- Használj 3, max 5 hashtaget!
- Kommentelj 2-4 alkalommal 24 óra után!