info tipp 2022.08.10., szerda
5 perc

Ha számodra még idegen a social media világa a marketingstratégia kiépítésének szempontjából vagy csak fel szeretnéd frissíteni egy szálloda közösségi média oldalait, akkor jó helyen jársz.

Ebben a blogban összegyűjtöttünk neked 10 különböző social media margetingstratégiával kapcsolatos ötletet, amelyek kifejezetten a szállodák ügyfélkörének bővítését szolgálják.

Pár évvel ezelőtt a közösségi média még nem játszott ilyen nagy szerepet a szálláshelyek életében. A pihenni vágyó emberek egész egyszerűen az interneten böngésztek a hotelek között és a különböző szállásokat összehasonlító webhelyek élveztek elsőbbséget. A nyomtatott,- és a televíziós hirdetések is nagy népszerűségnek örvendtek.

Többé már nem! Ezek a hirdetési fajták, mára már elavulttá váltak és átvette a helyüket a social media, manapság rengeteg vásárló számára nyújtanak inspirációt a különböző online platformok. A legnépszerűbbek, amelyek nagymértékben befolyásolják a szállás választását az az Instagram, a YouTube, a Facebook és még a Pinterest is.

Akár most kezded a social media marketinget, akár új módszereket keresel a megközelítés bővítésére, íme itt a tíz legjobb ötlet, amelyet beilleszthetsz a stratégiádba a nagyobb népszerűség érdekében.

1.Mutasd meg az arcodat

A közösségi média egyik legnagyobb előnye, hogy lehetővé teszi, hogy a vendéglátó egységednek egy sokkal személyesebb oldalát mutasd meg. Még hatásosabb lehet, ha egy vagy több arcot társítasz a szálloda nevéhez.

Ha “valódi embereket” jelenítesz meg a fotóidon és videóidban, akkor ezzel elő tudod segíteni azt, hogy erősebb kötelék alakuljon ki a követőid és branded között.

Ha olyan tartalmat jelenítesz meg, amelyben munkatársaid közvetlenül a közönséghez (vagy a kamerához) beszélnek, az fokozza az érzelmi hatást, és szálloda azonnal "emberibbnek" tűnik.

A potenciális ügyfelek így kaphatnak egy képet arról, hogy kivel fognak kapcsolatba lépni, ez segíthet abban, hogy a foglalás ötletét szilárdabban elültesd a gondolataikban.

2.Készíts rövid formátumú videókat

A közösségi média felhasználóinak a figyelmét csak pár percig tudod élvezni.

Tekintettel a hatalmas mennyiségű online tartalomra, biztosítanod kell, hogy amit megosztasz a különböző platformokon, azt észrevegyék.

A rövid formátumú videó jelenleg talán a legnépszerűbb tartalomformátum, különösen az olyan közösségi média platformok térnyerésével, mint a TikTok.

Videókat szerkeszthetsz és oszthatsz meg az Instagram Reels-en, vagy akár rövid klipeket is elhelyezhetsz a Facebookon, a weboldaladon vagy az e-mail marketing anyagokban. 

Sok lehetőség rejlik a rövid formátumú videókban, a felkapott  trendekre való táncolástól kezdve a munkatársakkal és ügyfelekkel készített mikrointerjúkig.

3.Partnerség kötése az influencerekkel 

Az influencer marketing egy fantasztikus megközelítés azoknak a szállodáknak, amelyek javítani szeretnék közösségi média marketingstratégiájukat.

Nemcsak új tartalmak létrehozásában segíthet, hanem bővítheti a potenciális új ügyfelek elérését és a társítás révén javíthatja a márka imázsát is.

A szállodák számos lehetőség közül választhatnak az influencer marketingstratégia kidolgozásakor. Bármilyen kreatív megoldással elő lehet állni, de mindig törekedni kell arra, hogy olyan influencerrel létesíts partnerséget, aki beleillik a szálloda imázsába.

Nagyon fontos, hogy mielőtt kapcsolatba lépnél bármilyen tartalomgyártóval, előtte célszerű végiggondolni, hogy melyik demográfiai réteg figyelmét szeretnéd felkelteni. A célközönség meghatározását követően keress egy olyan influencert, akinek a követőtábora átfedésben van az általad meghatározott demográfiai csoporttal. 

A partnerség megkötését követően már csak azon kell gondolkodnod, hogy milyen kreatív együttmőködési megoldásokat szeretnél alkalmazni.

4.Exkluzivitás felajánlása

A közösségi médiában fontos a következetes tartalom megosztása minden csatornán, de az is, hogy minden platformon kínálj valami exkluzívat.

Így arra tudod ösztönözni a követőidet, hogy kövessék be a szálloda profiljait a különböző platformokon, és ezzel növelni tudod az elköteleződést, valamint segít növelni a szálloda hírnevét is.

Az exkluzivitás a közösségi médiában úgy néz ki, mintha egyedi tartalmat osztanál meg, és olyan betekintést nyújtanál a követőidnek, amelyre semmilyen más közösségi médiaplatformon nem jutnak hozzá. 

Ilyen lehet például, ha olyan képet vagy videót posztolsz, amelyben bepillantást engedsz az új helységekbe vagy kedvezményeket ajánlasz fel a követőtáborodnak.

5.Fordíts több időt a szezonalitásra

A szezonalitást általában minden szálloda figyelembe veszi, amikor az értékesítésről van szó, de ez ugyanolyan fontos szerepet játszik a közösségi média stratégiában is.

Különböző célokat lehet társítani a szezonalitáshoz, attól függően, hogy fő,- vagy utószezonról beszélünk. Pont emiatt az első fontos dolog, hogy győződj meg arról, hogy a social mediaban megosztott bejegyzéseid összhangban vannak-e a meghatározott célokkal és használd ki a csúcsszezonban való fokozott érdeklődést.

Kínálj promóciókat vagy összpontosítsd posztjaidat  a közelgő eseményekre, annak érdekében, hogy fenntartsd a követőid érdeklődését a főszezonon kívül is, és hogy a foglalások száma ebben az időszakban se essen vissza.

6.Válaszolj gyorsan 

Ha aktív vagy a Facebookon, az Instagramon, a Twitteren vagy akár a LinkedInen, akkor nagyon fontos, hogy gyorsan válaszolj a megjegyzésekre vagy említésekre. A legtöbb közösségi média felhasználó azonnali választ vár.

A kommentek megválaszolása fárasztónak tűnhet, de többféleképpen is előnyös a szálloda imázsának szempontjából. Először is segít abban, hogy a közönséged elismerve érezze magát, hiszen ha minden hozzászólásra gyorsan reagálsz vagy válaszolsz, akkor ezzel azt érezteted, hogy az ügyfeleid véleménye fontos számodra. 

Másodszor függetlenül attól, hogy panaszt kezelsz, vagy egyszerűen csak megköszönöd az értékelést, az ügyfeleknek adott válaszok segítik a kapcsolatok fejlesztését, az ügyfélszolgálat személyesebbé tételét, és több véleményezésre ösztönöz.

7.Kövesd nyomon a megjegyzéseket

Az előző pontból kiindulva mindenképpen építs be egy visszacsatolási hurkot a közösségi média stratégiádba.

A visszajelzések felismerése és a rájuk való reagálás csak egy dolog, a cselekvés viszont a másik fontos tényező.

Ha szeretnéd növelni követőid számát, és meg akarod őrizni a pozitív márkaimázst, akkor annak alapján kell cselekedned, amit a követőid mondanak neked, hogy mit szeretnének látni. 

Előfordulhat, hogy az ügyfelek sokszor olyan hibákat észlelnek az online oldalaiddal kapcsolatban amit mondjuk te nem vettél észre. Ahelyett, hogy ezeket a problémákat csak eseti alapon oldanád meg, tanulj követőidtől, és változtasd meg a probléma forrását.

Azokban az esetekben, amikor az ügyfelek megjegyzései cselekvésre ösztönöznek, hasznos lehet nyilvánosan is bejelenteni a változásokat a visszajelzések eredményeként, mivel ez azt mutatja, hogy meghallgatod követőid, és elkötelezett vagy a felhasználói élmény javítása mellett.

8.Tanulj a legjobban teljesítő tartalomból

Ha már a cselekvésről beszélünk, a közösségi média marketingstratégiádat is csiszolhatod az alapján, hogy melyik bejegyzésed a legsikeresebb.

A népszerűség és az elköteleződés elemzése a legjobb módja annak, hogy megállapítsd milyen tartalmat kedvelnek igazán a követőid. 

Ezek a mutatók a következők lehetnek: 

  • Lájkok,
  • Megosztások,
  • Hozzászólások,
  • Elkötelezettség a közzététel első néhány órájában,
  • A követők reakciói a megjegyzésekben.

Miután megállapítottad, hogy melyek azok az összetevők, amelyek sikeres közösségi média tartalmakat eredményeznek, kezd el ezeket összegyűjteni. Például a témát, a formátumot a hosszúságot vagy a hangnemet.

Ezután replikáld ezeket az összetevőket más tartalmakba, különböző kombinációkban, hogy még világosabb képet kapj arról, hogy mi segíti a jobb teljesítményt, és dolgozz ki olyan megoldást a bejegyzéseidhez, amelyek minden alkalommal nagy eséllyel sikeresek lesznek.

9.Fektess be fizetett hirdetésekbe Facebookon és Instagramon

Kreatív és dinamikus közösségi médiatartalom létrehozásakor a Facebook nem biztos, hogy a legjobb megoldás. Ennek ellenére ez az egyik legjobb befektetési csatorna, ha  a fizetett hirdetéseket stratégia részeként szeretnéd használni.

A fizetett Facebook hirdetések olyan felhasználók elé juttatják el a szállodai ajánlatot, akik nem foglalkoznak a tartalommal, de olyan demográfiai csoporthoz tartoznak, amely a célközönséged része. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy növeld a  követőid számát és javítsd a hotel ismertségét. 

Mivel a Facebook és az Instagram tulajdonosa megegyezik, ezért  ugyanazokat a marketingeszközöket használhatod a fizetett hirdetések létrehozására az Instagramon, mint Facebookon.

A megcélzott közönséged és a létrehozott hirdetések stílusa valószínűleg eltérő lesz, de az Instagram egy másik nagyszerű platform, amelybe befektethetsz, ha növelni szeretnéd a láthatóságot, és nagyobb forgalmat szeretnél elérni szállodád weboldalán. 

A Facebook egy nagyon jó platform a fizetett hirdetések szempontjából, ugyanis rengeteg adatot kaphatsz arról, hogy hogyan teljesítenek a hirdetéseid. Napról napra láthatod melyek azok a hirdetések, amelyek beváltak és melyek azok amin változtatnod kell.

10.Ösztönözd vendégeidet a TripAdvisor vélemény írására

Első ránézésre ez az oldal becsapós lehet annak aki nem ismeri, ugyanis a TripAdvisor nem úgy néz ki mint egy tipikus közösségi média csatorna. TripAdvisor egy olyan platform, amely hatalmas követői közösséggel rendelkezik és jelentősen befolyásolhatja a szálloda imázsát. 

Ha még nincsen felhasználói fiókod, akkor sincsen semmi baj, mert könnyen és egyszerűen létre tudsz hozni egyet. Ha regisztráltál az oldalra, lehetőséged nyílik bejegyzéseket közzétenni és folyamatosan frissíteni tudod a profilodat, annak érdekében, hogy a felhasználók számára mindig vonzó legyen az oldalad.

A TripAdvisor adatai alapján a szállodára vonatkozó elemzéseket is kaphatsz, ami nagyon hasznos, ha a webhelyet marketingstratégiád kulcsfontosságú részeként használod.

A másik előnye ennek az oldalnak, hogy itt is kapcsolatba tudunk lépni az ügyfeleinkkel, láthatod az általuk írt véleményeket és válaszolhatsz rájuk.

Fentebb már beszéltünk azokról az előnyökről, amelyeket a megjegyzésekkel való foglalkozás hozhat a képeidre. Ez különösen fontos a TripAdvisoron, ahol a potenciális ügyfelek véleményeket olvasnak, és megnézik, hogyan reagál a márka a visszajelzésekre és a dicséretekre.

Zárógondolat

A közösségi médiában való jelenlét megteremtése kulcsfontosságú tényező, különösen azoknak a szállodáknak, amelyek relevánsak akarnak maradni a fiatalabb generáció számára is. Ez a feladat közel sem egyszerű, hiszen kiélezett verseny zajlik.

Az online jelenlét jelentős részét képezi annak, hogy növeld az ügyfélkörödet és könnyebben szerezz elismertséget a szállodaiparban.

A siker kulcsa minden bizonnyal az, ha több csatornát használunk a tartalom megosztására és a beszélgetések indítására, ugyanakkor gondosan meg kell választani ezeket a csatornákat a célközönség, az általuk kedvelt tartalom és a rendelkezésre álló erőforrások alapján.


Forrás: 10 Of The Best Social Media Marketing Strategies For Hotels