Ha az Instagramon személyes brandet építesz vagy az üzletedet népszerűsíted, Te is tudod, mekkora kihívás a számadatok nyilvántartása, összehasonlítása, és azokból a következtetés levonása. Azonban ez mind szükséges ahhoz, hogy az üzleti stratégiádat pályára állítsd. Szerencsére rengeteg eszköz közül választhatunk, melyet erre a célra fejlesztettek ki, de fontos, hogy körültekintően válasszuk ki azt, amelyik az igényeinknek megfelelő, a vállalkozásunk méretétől és a jövőbeli terveinktől függően. Ebben a posztban összeszedtük a 6 legjobb toolt, amelyek hű társaid lehetnek a közösségi média-stratégiád kiépítésében.
1. INSTAGRAM INSIGHTS
A nyilvánvaló megoldás - az Instagram saját elemzőfelülete. Mint a legtöbb közösségi média platform, az Instagram is széleskörű tájékoztatást ad a közönséged aktivitásáról, arról, hogy teljesít a tartalmad vagy kimondott posztok és sztorik.
Mindezt eléred az Insights fül alatt az alkalmazásban, ahol a következő kategóriákat fogod látni:
- Activity (tevékenység)
- Content (tartalom)
- Audience (Közönség)
Az Activity fül alatt láthatod, hány embert értek el a posztjaid, hányan látogatták meg a profilod és kattintottak a bióban található linkedre, valamint hányan használták az Email/Call gombokat. A Content betekintést enged a legnépszerűbb posztjaid, sztorijaid és promócióid sorrendjébe és adataiba. Végül az Audience fül alatt láthatod a helyeket, ahonnan a legtöbb profil-látogatásod érkezik, ország és város bontásban. Egy másik érdekes demográfiai adat - mely hasznodra válhat például promóciók irányításakor - a tartalmad népszerűsége korosztályokra bontva, valamint a követőid jelenléte a platformon, mely iránymutató lehet a posztolási idődet tekintve.
Vannak azonban hátulütői is az Insta Insights-nak: az adatokat csak limitált ideig tárolja, és nem tudsz kiválasztani egy vizsgálni kívánt időszakot, valamint nem tudod exportálni az adatokat.
Végeredményben elmondható, hogy rövidtávon rendkívül hasznos az Insta Insights, de hosszútávon megnehezítheti, hogy lásd az összképet és kiértékeld az Instagram stratégiádat.
Ár: ingyenes
A Creator Studio lényege, hogy mind a Facebook, mind az Instagram oldalaidat kezelheted a Facebook saját belső kezelőfelületén, egy helyen. Az Instagramot tekintve, a Tartalomtár menüpontban találhatók a posztjaid minden általad kezelt oldalról. Itt szintén ömlesztve tekinthetsz meg egyszerűbb számadatokat, mint például a kedvelések és kommentek.
Az elemzések fül felajánlja a lehetőséget, hogy kiválaszd a profilt, amelynek az elemzéseit meg szeretnéd tekinteni, itt vizsgálhatod az aktivitását, a profilod által elért fiókokat és a megjelenéseket. Ugyanitt található a célközönség vizsgálata is, ahol pontosan ugyanazokat az adatokat kapod, amelyeket az Instagram Insights is kínál.
Bővebb infó a Creator Studió használatba vételéről ide kattintva.
Ár: ingyenes
3. BUFFER
A Buffer szintén egy átfogó felületet nyújt az összes közösségi média platformodnak. Időzíthetsz Instagram posztokat, amelyeket aztán egy push értesítés útján hitelesíthetsz. Továbbá nyomon tudod követni a fiókod növekedését, és hogy a közönséged milyen mértékben lép kapcsolatba veled.
A Buffer segítségével konzisztens Instagram stratégiát tervezhetsz, sőt, lehetőséged van együttműködni a platformon keresztül más felhasználókkal is. A felületet rendkívül egyszerű kezelni, azonban jelenleg a követőiddel nem tudsz közvetlenül kapcsolatba lépni.
A platformot ingyenesen használhatod 10 időzített posztig, ha viszont ennél többre vágysz, 10$/hó áron vásárolhatsz 100 időzített posztot 10 különböző profilhoz.
4. HOOTSUITE
A Hootsuite abban hasonlít a Bufferhöz, hogy közvetlenül az Instagramra posztolhatsz vele. Viszont a szimpla számadatoknál mélyebb információkat is nyerhetsz belőle, például megfigyelheted a konkurenciád, és tanulhatsz az ő stratégiáikból. Egy másik lehetőség, hogy létrehozol egy saját hashtaget a brandedhez, és biztatod a követőidet, hogy használják azt, a Hootsuite-tal ezt is nyomon követheted. Továbbá készíthetsz még kimutatásokat is, amelyeket aztán megoszthatsz az illetékesekkel.
Ár: Professional: 19$/hó, de az elemzések elég limitáltak. Egyénre szabott elemzéseket és exportálható adatokat 99$/hó áron vásárolhatsz.
5. LATER
A Later a legnépszerűbb bloggerek, kis vállalkozások és vállalkozók körében.
Szintén több platform kezelésére alkalmas, és időzíteni is tudsz vele. Az Instagram elemzéseket tekintve nagyon hasonló adatokat kapsz, mint a sima Insta Insights-ból, viszont a Later különlegessége a sztorik átfogó elemzésében rejlik. Itt információt kapsz arról, hányan nézik végig a sztorijaid, a felhasználónkénti átlagos nézettségről, elérésről, stb. Ez a nézettségarány segítségedre lehet a sztorijaid hosszának optimalizálásában a legjobb eredmények elérése érdekében.
Ár: magánszemélyek számára az ingyenes verzió vagy a 9$/hó ajánlat a legalkalmasabb, a cégek viszont a 19$-49$/hóig terjedő csomagok közül választhatnak.
6. ICONOSQUARE
Az Iconosquare azonnali fiók-ellenőrzést nyújt a következő területen: fiókbeállítások, fiók-aktivitás, közönség elköteleződése és tartalom-stratégia.
A program javaslatokat tesz a fentebb említett szempontokat figyelembe véve a fiókod fejlesztésére. A számadatok, melyeket az Iconosquare nyújt, nagyrészt szintén megtalálhatók az Insta Insightjaiban, de említésre méltó a Reach menüpontban található posztok fajtája szerinti elérés, például kép vs videó vs carousel, ami megmutatja, melyik posztfajta teljesít jobban. Elemzési szempontból érdekes lehet még a funkció, melynek segítségével látod a posztjaid élettartamát is. A My albums menüpont választott posztok elemzésére ad lehetőséget. Az eszköz nagyobb brandek számára lehet előnyös, akik erősen fókuszálnak az Instagram marketingre.
Ár: két hét próbaidőszak ingyenes, Pro csomag: 3 profil és 2 csapattag. Advanced csomag: 5 profil és 3 csapattag. A platform rendelkezik meghatározott csomagokkal, de te is létrehozhatsz egyet a saját igényeidre szabva.
Hogyan válassz?
- Az első és legfontosabb szempont, amit vállalkozóként érdemes figyelembe venned az elemzőfelület kiválasztásakor: hány profilt foglal magába az adott csomag, és hány felhasználó rendelkezhet jogosultsággal afelett. Abban az esetben, ha 4-8 közösségi profilt üzemeltetsz egyedül, a Hootsuite, a Buffer és a Later pénztárca kímélőbb csomagjai is megfelelő választásnak bizonyulthatnak, viszont a contributorok (hozzáféréssel rendelkező felhasználók) számának növelése a Hootsuite esetében akár 599$-ba is kerülhet havonta.
- A második, de szintén nem elhanyagolható szempont az, hogy az adott felület lefedi-e az igényeidet (például ha nincs időd a valós posztolási idődben jelen lenni, azt megteszi-e helyetted a program).
- Fontos az adatok exportálhatósága is, ha a lehető legkiterjedtebb összképet akarod kapni a platformjaid teljesítményéről. Az Insta Insights és a Creator Studio nem enged adatokat exportálni, míg a Hootsuite-tal ez lehetséges.
- Az utolsó szempont az ár, melyben a Buffer teljesít kiemelkedően, 99$/hó áron juthatsz hozzá 25 közösségi fiók adataihoz, és rajtad kívül még 5-en jogosultságot kaphatnak ezen adatok megtekintéséhez.
Ahogy az Instagram egyre népszerűbb a vállalkozások körében is, az elemzőfelületek száma is folyamatosan növekszik, ezért fontos, hogy ne vesszünk el a platformok között, amelyek időt spórolnak nekünk, mert sokba kerülhetnek, ha rosszul, nem az igényeink szerint választunk.
Források:
Instagram Analytics Guide: 10 of the Best Tools to Get Insights
8 Powerful Instagram Tools To Boost Your Social Media Presence
The Best Instagram Tools To Help You Grow Your Followers & Revenue In 2019
The Best Instagram Analytics Tools