haladó tipp 2021.07.14., szerda
3 perc

Mára az Instagram a közösségi platformok világában gigantikussá nőtte ki magát. Egyre többen építik bele a digitális marketing stratégiájukba, viszont sokan még kevésbé tudatosan használják ezt a felületet.

Mutatjuk a leggyakoribb bakikat, melyeket érdemes elkerülnöd, ha profi Instagram fiókot szeretnél.

1. Követők vásárlása

Ez az egyik legrosszabb dolog, amit követőtáborod növelése érdekében tehetsz. Miért is mondjuk ezt? Tény és való, hogy nagyon csábító, hogy rövid időn belül jelentősen megugrik követőid száma, de a minősége drasztikusan csökken. Eredményeképp követőid nem feltétlenül lesznek a célcsoportod, mellesleg posztjaidon a lájkok száma nem fog nőni. Így aki az oldaladra téved, könnyen rájöhet, hogy nem valódi a követőtáborod. Ezzel pedig máris rossz benyomást keltesz a saját márkádról.

Megoldás: Törekedj arra, hogy célközönségedet szólítsd meg posztjaidban. Így sokkal értékesebb lesz a követőtáborod, mint a hamis profilok által követett konkurenciáé.

2. Gyenge minőségű fotók

Az Instagramon elsősorban vizuális tartalmakkal találkozhatsz. Mondanunk sem kell, hogy a gyenge minőségű fotók rontják a feeded minőségét. Az emberek pedig nem szívesen lapozgatnak egy olyan profilt, melyen nem esztétikusak a tartalmak. Nem kifogás az, hogy nincs időd vagy érzéked a fényképezéshez. 

Megoldás: Nincs szükséged profi felszerelése, elég ha természetes fényben fotózol és felturbózod képeidet képszerkesztőbe, mondjuk a Canva-ban. Ha ismeretlen számodra ez a felület, akkor csekkold le háromrészes Canva sorozatunkat. Ha teljesen tanácstalan vagy, hogy készíts fotót  termékedről, inspirálódj Instagramon és csekkold mások ötleteit.

3. Túl sok vagy kevés poszt

Ritkán posztolni kockázatos, mert így rendkívül nehéz növelni az elköteleződést. A változatos, gyakori posztokkal és sztorikkal nemcsak márkád népszerűsíted, hanem szórakoztató, értékes tartalmakat közvetítesz a userek felé. Persze az sem jó, ha túl sokszor posztolsz, mert hamar ki fogsz fogyni az ötletekből és egyhangú tartalmakat fogsz megosztani. Ekkor profilod unalmassá válhat és a megosztásaid kétségbeesett próbálkozásnak tűnhetnek.

Most biztosan, azt kérdezed, hogy akkor mennyi az ideális poszt szám. Ez teljes eltérő mindenkinél, neked kell rájönnöd, hány posztot igényelnek követőid.

Megoldás: Gondold át, hányszor és mikor posztolsz egy héten. Csekkolhatod posztjaid eléréseit és az interakciók számát is. Olvasd el korábbi blogbejegyzésünk, mely segít jobban megérteni az időzítések stratégiáját. Érdemes content calendarba is megtervezned posztjaidat, így sokkal jobban át fogod látni tartalomgyártási szokásodat. Töltsd le ingyenes tartalomkezelő naptárunkat!

4. Sok és nem releváns hashtag

Hashtagek által a posztok sokkal gyorsabban terjednek az Instagram világában, ráadásul könnyen elérhető velük egy adott célcsoport. Viszont azt ne felejtsük el, hogy ehhez inkább kevesebb, de annál relevánsabb hashtagek szükségesek.

Megoldás: Kezdj hashtag kutatásba és találd meg számodra a legjobbakat. Ehhez segítség lehet ingyenes hashtag stratégia sablonunk.

5. Stratégiai terv

Cél nélkül nem keringhetsz a közösségi hálók világában! Neked mi a célkitűzésed az Instagram profiloddal? Ha erre a kérdésre nem tudsz válaszolni, akkor gondold át, mit szeretnél elérni profiloddal. Esetleg több látogatót a weboldaladra vagy növelni követőtáborodat? Ha megvan a válasz, akkor eszerint tervezd meg posztjaid mondanivalóját.

6. Helyesírási hibák

Előfordult már, hogy elírtál valamit posztodban? Ez mindenkivel megesik, de az ellenőrzésre érdemes nagy hangsúlyt fektetni. Ha sok hibát vétesz, akkor az nem vet rád jó fényt, megbízhatatlannak gondolhatnak látogatóid.

Megoldás: Olvasd el időzített posztjaidat több alkalommal, ha kell, kérj segítséget mástól az ellenőrzésben!

7. Nincs link a bióban

Az Instagramon csak a bióba lehet kattintható linket elhelyezni. Viszont vannak időszakok, amikor egyszerűen nem elég az az egy hely, mert több platformra szeretnénk terelni a látogatóinkat. Ilyenkor lehet nagy segítség a Linktree, mely segítségével egy hivatkozás alá begyűjtheted az összes linket.

8. Nem egységes vizuális tartalom

Sokan abba a hibába esnek, hogy mindig azt posztolják, ami eszükbe jut és amikor idejük van. Ez pedig kusza feedet eredményez. Biztosan ismerős az az érzés, amikor valaki profiljára tévedsz és leesett állal csodálod tartalmait. A te Instagramod is lehet ilyen, kellő idő és energia befektetéssel. Korábbi blogbejegyzésünkben bővebben olvashatsz az Instagram vizualitásról.

Megoldás: Először gondold át, milyen stílusban szeretnéd vezetni profilodat. Ehhez meríts inspirációt Pinterestről, de vedd figyelembe azt is, hogy mennyi időt tudsz később az oldaladra fordítani.

  • Használj mindig egy típusú filtert a képeidhez, csak így lesz egységes a feeded.
  • Cserélgesd a képeid stílusát, vagy maradj egynél. (például 2 közeli, majd 2 távoli fotó)
  • Tervezd meg előre a posztok ütemezését.

Tipp: Ha szeretnél kitűnni Instagram profiloddal, akkor töltsd fel a tartalmaidat egy adott struktúra szerint. A legnépszerűbb a “sakktábla” elrendezés, ilyenkor folyamatosan váltakozik két stílus, melyből idővel kirajzolódik egy sakktábla. Ez akkor lehet előnyös számodra, ha rendszeresen osztasz meg például idézeteket követőiddel.  

Zárógondolat

Fordíts elegendő figyelmet a felsorolt hibák elkerülésére a jövőben. Hidd el, meg fog térülni az a sok energia és idő, melyet az Instagram profilodra áldoztál. Eredményes Instagramozást kívánunk!

Forrás: 13 of the Most Common Instagram Mistakes Marketers Must Avoid