haladó tipp 2021.01.14., csütörtök
6 perc

A közösségi média világa hihetetlenül gyorsan változik, nehéz folyamatosan lépést tartani az újdonságokkal. Segítségképpen összegyűjtöttük Neked a legfontosabb trendeket 2021-re, amelyeket mindenképpen érdemes átgondolnod!

1. 80% kapcsolatépítés 20% eladás

A nyomulós sales technikák és a hidegértékesítés már egyre inkább a múlté. Itt az ideje, hogy a személyesebb megközelítést hangsúlyozd és beépítsd ezt a posztjaidba, e-mailjeidbe és hirdetéseidbe. A közösségi média stratégiák esetében is helytálló az ún. 80-20%-os szabály. Ennek értelmében a marketing tevékenységed 80%-nak a kapcsolatteremtésre és interaktivitásra kell fókuszálnia és csak 20%-ban az értékesítésre. A lényeg tehát, hogy előbb ismertesd meg a márkádat és annak pozitívumait a felhasználókkal.

2. Nosztalgia marketing

A bizonytalanság és a gazdasági visszaesés idején a felhasználók többsége hajlamos a boldogabb időkre gondolni, hogy eltereljék a figyelmüket a jelenlegi helyzetről. Készíts olyan posztokat amelyekben a nosztalgiázásra ösztönzöd követőidet! Törekedj arra, hogy a pozitív memóriát a márkával kapcsolják össze a felhasználók, így pedig érzelmi kapcsolatot hozhatsz létre a felhasználókkal.

3. Társalgás, társalgás, társalgás

A conversational marketing - magyarul “társalgási marketingnek” mondható - jelentősége talán még nagyobb lesz, mint valaha. 2020 és a koronavírus járvány előtérbe helyezte annak a szükségességét, hogy a márkák még közelebbi kapcsolatba kerüljenek a felhasználókkal. Felmérések szerint az ügyfelek számára már nem az értékesítés a legfontosabb, hanem az információ és az elköteleződés. Ha labdába akarsz rúgni, ki kell használnod minden lehetőséget, amit a technológia kínál! A “társalgási marketing” eszközei (pl. chatbotok, live-chat, live-video) lehetővé teszik, hogy pillanatok alatt felvedd a kapcsolatot az érdeklődőkkel.

Tippek:
  • Állítsd be a felugró üzenetküldési ablakot Facebook oldaladon! Ha szeretnéd még tovább fokozni, használd a gyakori kérdések funkciót!
  • Építsd be a Messenger Chat Plugint honlapodba! Erről korábbi blogunkban olvashatsz!

forrás: interword.hu

 

4. Socially conscious marketing

A társadalomtudatos felhasználók száma folyamatosan nő napjainkban, amely elkerülhetetlenül hatással van a márkákra és marketing tevékenységükre. Egyre inkább elvárás, hogy a brandek olyan témákkal is foglalkozzanak, mint az oktatás, a környezetvédelem, az egészség és a változó trendek (pl. étkezés).

A közösségi média tökéletes platform ezek megvitatására, mellyel előszeretettel él szinte minden generáció. Kutatások szerint a cégeknek “szociálisan érzékenyebbé” kell varázsolniuk márkáikat, ha szeretnének még több embert elérni. A bizalomépítés egyre nagyobb kulcsfontosságú a marketingben! 

Fontos: A hitelesség alapelem, ha csak felületesen és marketingcéllal képviselnél társadalomtudatosabb álláspontot márkáddal ne számíts sok jóra!

5. User generated content és remixing

Ha eddig nem gyártottál letölthető, kitölthető interaktív sablonokat itt az ideje! Az angolul “remixingnek” nevezett irányzat lényege, hogy a felhasználók a márka által készített formátumokat, sablonokat személyre szabhatják kifejezve ezzel önmagukat. A felhasználók által generált tartalom pedig még mindig az egyik legjobb módja branded népszerűsítésének, egy szuper lehetőség, hogy kiemelkedj a tömegből. A TikTok-nak és az Instagram Reels-nek köszönhetően “remixelés” művészetének sikeressége egyre nő az utóbbi időben.

 

forrás: interword.hu

 

6. Egyszerűség és igazság

Ami a tartalommarketinget illeti, érdemes egyszerűen és lényegre törően fogalmaznod. A felhasználók nagy része nem szereti a mellébeszélést és a felesleges információk sokaságát. Ebből következik, hogy egyre nagyobb az igény az “igazság megismerésére” és márka valódi énjének bemutatására. Ennek remek lehetősége más vásárlók véleményének a feltérképezése. Gondoltad volna, hogy a közösségi média felhasználók 63%-a kimondottan az ügyfélvéleményekre alapozva hozza meg a döntését?

Tippek: 
  • Próbáld meg kiemelni a legfontosabb elemeket, minél egyszerűbben és figyelemfelkeltőbben! 
  • Tedd elérhetővé a “Vélemények” lapfület a Facebookon és tegyél közzé posztokat ügyfeleid visszajelzéséről!
  • Ne feledd a követők imádnak bepillantani a színfalak mögé! Készíts backstage fotókat, videókat!
  • Az egyszerű tartalomhoz egyszerű képvilág dukál! Globális felmérés alapján elmondható, hogy a felhasználók 42%-a nem posztol (túl)szerkesztett fotót a pandémia alatt. Mivel ugyanezt várják el a márkáktól is, fókuszálj inkább a vicces vagy teljesen hétköznapi képek megosztására!
  • Az élőzés népszerűsége továbbra is töretlen, készíts személyesebb hangvételű videókat! Korábbi erről szóló blogunkat a képre kattintva érheted el!

7. Fókuszban az e-kereskedelem

A 2020-ban kialakult rendkívüli helyzet az online kereskedelem virágzását hozta világszerte, amelynek köszönhetően a webshopokon és a közösségi médián történő értékesítés még hangsúlyosabbá válik idén. Mivel a social media platformok egy része - a két nagy kedvenc, a Facebook és az Instagram is - lehetővé tette az alkalmazásokon keresztüli vásárlást, ha értékesíteni szeretnél, ne feledd a Facebook Shops-ot! A minőségi, tudatos online megjelenés még fontosabb lesz, mint valaha!

Tippek: 
  • Mérd fel a célközönséged igényeit és határozd meg ez alapján, mely platformokat ajánlott használnod!
  • A Facebook Shops-ról és arról, hogy hogyan kapcsolhatod termékeid linkjét a posztjaidhoz itt olvashatsz bővebben!

8. Videó marketing

Talán nem meglepő módon ez a tartalomforma 2021-ben is hódítani fog. Egy felmérés szerint a Facebookon közzétett videók száma 2,6%-kal nőtt 2020 harmadik negyedévében. Rengeteg előnye miatt egyre több márka használja ezt a  kommunikációs formát. A videókra könnyebben felfigyelnek és emlékeznek a felhasználók, így még inkább alkalmasak a brand népszerűsítésére és a konverziók növelésére. Mondunk egy meghökkentő adatot: a Cisco felmérése szerint 2022-re a az online tartalmak 82%-a videós formátum lesz. Ha még eddig nem tetted, elő a kamerákkal!

9. Influencer marketing

Az influencer marketing széleskörű alkalmazása várhatóan továbbra is töretlen marad. A véleményvezér marketing fő célja az értékesítés ösztönzés és a márkaépítés, amely hiteles megjelenéssel és tartalommal viszonylag könnyen elérhető. A kulcsszó a hitelesség, így a mikroinfluencerek - akik 1.000 és 100.000 követővel rendelkeznek -  jelentősége elengedhetetlen. A kisebb követőbázissal rendelkező véleményvezérrel kötött partnerkapcsolat előnye, hogy személyesebb hangvételt képviselnek és a célcsoportjuk is könnyebben meghatározható, így nagyobb az esélye annak, hogy a kívánt közönséget éred el.

Ami a megjelenési formát illeti a szponzorált tartalmak körében, a videók mellett a live videók népszerűsége is folyamatosan növekszik.

Olvasnivaló: Korábbi, öt részből álló influencer marketing blogsorozatunkat Neked ajánljuk, ha szeretnél többet megtudni a témáról!
  1. Influencer marketing blogsorozat - A kezdetek és sajátosságok
  2. Influencer marketing blogsorozat - Az együttműködés lépései
  3. Influencer marketing blogsorozat - Mérési megoldások
  4. Influencer marketing blogsorozat - Jogi tényezők

 

+1 Facebook hirdetések

A Facebook hirdetések továbbra is hódítanak főleg, hogy az online kereskedelem még inkább előtérbe került. Hirdetőként fontos, hogy tisztában legyél a fogyasztói trendekkel és rugalmasan alkalmazkodj ezekhez.

Ami a hirdetések kreatívjait illeti, összegyűjtöttünk néhány trendet az idei évre, melyeket tanácsos kipróbálnod:
  • Kollázsok: A régen kiemelkedően trendinek számító kollázsok kezdenek visszatérni a rivaldafénybe, jó eszköz lehet, hogy kitűnj a tömegből.
  • Több szöveget tartalmazó képek: Mivel megszűnt a Facebook 20%-os szabálya, így várhatóan meg fog növekedni a kreatívokra helyezett információk mennyisége. 
  • GIF-ek: A GIF-ek sok hirdető körében jól bevált figyelemfelkeltő módszernek számítanak. Könnyen, egyszerűen készíthetsz saját mozgóképeket szuper oldalak segítségével, erről korábbi blogunkban olvashatsz részletesebben. A GIF-ek nagy előnye, hogy videómegtekintésnek számítanak, így a remarketing remekül működik velük.

A számokat tekintve a hirdetési költségek növekvőben vannak, így a lead generálás folyamatának vizsgálata nélkülözhetetlen lesz. Érdemes megvizsgálnod milyen utat jártak be felhasználóid ahhoz, hogy teljesítsék az általad kívánt konverziókat és ez alapján megtervezni a leadgenerálás folyamatát.

 

Záró gondolat

Szemezgess a fenti listából, készíts tervet márkádra, vállalkozásodra szabva, de legyél rugalmas ebben a pandémiás helyzetben. Ne feledd, semmi sincs kőbe vésve, csak papírra!

 

Források: