haladó tipp 2019.11.11., hétfő
6 perc

A lenyűgöző tartalom kulcsfontosságú minden sikeres marketing kampány során.

Még a legügyesebb stratégia és a legfejlettebb technológia sem lesz segítségedre, ha maga a tartalom nem eredményez konverziókat. Mégis, sokszor nehezen különül el a tölteléktartalom, és a konverziókra optimalizált tartalom. 

Mivel a content minősége szubjektív, rettentő nehéz azt számokban mérni. Vajon hogy tudjuk megállapítani, hogy mely szavak, szókapcsolatok, szófordulatok vagy felvetések/ állítások a leglebilincselőbbek és vannak a legnagyobb hatással a célközönségre?

Pontos mérőeszközök hiányában csábító lehet feltételezni, hogy minden content - amely jól meg van írva és még témába is vág - egyenrangú, és ugyanazokat az eredményeket hozza. 

Sajnos ez az feltételezés kevésbé optimális döntésekhez vezet, amelyek hátráltathatják a konverziókat.

Ahhoz, hogy jobban eligazodj a tartalommarketing útvesztőiben és bezsebeld a konverziókat, a Search Engine Journal összegyűjtött pár tippet.

A közönséged megismerése előkövetelménye minden marketing kampánynak.

Mivel ez az állandó szabály már évek óta jelen van a köztudatban, sokan magától értetődőnek veszik. Mások viszont nem tulajdonítanak elég jelentőséget annak, hogy a célközönség különböző szegmensei másképp reagálnak ugyanarra a tartalomra.

Tegyük fel, hogy professzionális sütő cuccokat árulsz és a célközönséged két fő szegmensből áll: a hobbiséfekből és a profi cukrászokból.

Egyszerűbbnek tűnhet olyan cikket írni, melyben mindkét szegmens számára ajánlod a termékeket, viszont így nem a konverziók irányába fogod terelni az olvasóidat

A hobbiséf valószínűsíthetően arról akar hallani, hogy milyen megbízhatók és egyszerűen használhatók a termékeid. 

Ezzel szemben a profi cukrász inkább a technikai háttérre lenne kíváncsi, amelyből egyből látszik, mennyire sokoldalúak és korszerűek a termékek a konkurenciáéhoz képest. 

A szakterület differenciálása szintén jó ötlet a tartalom szegmentációjára.

Amennyiben kórházak számára árulsz szoftvereket, a termék pénzügyi tulajdonságaira érdemes fókuszálni, viszont amikor a szoftvert marketingeseknek vagy vevőszolgálatosoknak árulod, inkább az ügyfélkapcsolat-kezelésre fókuszálj.

Mindkét szegmens számára releváns a terméked, viszont fontos arra ügyelni, hogy a termék megfelelő tulajdonságait kiemelve hirdesd azt. Ehhez nyújt segítséget a perszónák kialakítása.

A legjobb módja annak, hogy minél több emberhez eljuttasd a tartalmad, az a nagy trendek követése - egészen addig, amíg a trend releváns a céged számára. 

Sok vállalat növelheti a közösségi jelenlétét azzal, hogy aktuális eseményeket kommentál a közösségi oldalain. Ragadj meg minden alkalmat, hogy a márkád csatlakozhasson a beszélgetéshez, de bizonyosodj meg róla, hogy túlzottan megosztó témákat nem érintesz, nehogy épp az ellenkező hatást érd el vele és követőszerzés helyett elveszíts párat. Hogy személyes példával éljünk, az interword idén is a TEDxBenedek-hegy főtámogatója.

3. Figyelj a címekre

A tartalmad legfontosabb eleme a cím, ami megfogja az olvasó figyelmét. A címnek nemcsak érdekesnek kell lennie, de nem árt, ha pontosan le is írja a cikk központi témáját oly módon, amely átkattintásokhoz vezet. Szóval mire is kell figyelni, ha nagy mennyiségű CTR-t szeretnél generálni? 

  • Használj számokat és statisztikákat, ahol csak lehet.
  • Legyen informatív, de ne leplezz le mindent.
  • Ügyelj arra, hogy SEO-barát címeket adj, így nagymértékű organikus forgalomhoz juthatsz.
  • Állj ellent a kattintásvadász címeknek - nagyobb lehet az átkattintások száma, de a hitelességed kárára.

4. Ne csak az eladásokra koncentrálj

Semmi nem zökkenti ki az olvasót úgy egy jó kis cikkből, mint egy értékesítési szöveg a bekezdés közepén vagy egy csomó promó link. Amikor a látogatók az oldaladon vannak, értéket akarnak kapni, nem a reklámokat. 

Semmi gond nincs a termékek vagy szolgáltatások említésével, amennyiben azok relevánsak - az influencerek is használnak affiliate linkeket a posztjaikban. 

Érdemes azonban észben tartani, hogy az affiliate linkek kiábrándítóan és erőltetetten hathatnak a fogyasztók számára ott, ahol ők nem feltétlenül akarnak vásárolni. 

5. Adj bennfentes infókat

Biztosan találkoztál már cikkekkel, amelyek körülbelül annyi értéket adtak az olvasónak, mint a lorem ipsum - amelyeket csak azért írtak, hogy foglalják a helyet a kijelzőn és tartalmazzanak kulcsszavakat itt-ott. 

Minden szöveg a honlapodon okkal kell, hogy íródjon. 

Kerüld a mellébeszélést és a pontatlanságot, valamint próbáld meg eltalálni az egyensúlyt az informatív és tömör között, így nem veszíted el a közönséged olyan tartalom miatt, ami nem ad hozzá semmit a tudásukhoz. 

6. Használj adatokat

Valamiért az emberek szeretnek olyan címre kattintani, amiben szám van

Például “Az emberek 86%-a keres rá a vállalatok lokációjára a Google Maps-en” nem érné el ugyanazt a hatást, ha a mondat elejét lecserélnénk “A legtöbb ember...”-re. Ez azért van, mert az adatok több szinten működnek. 

  • A mérhető adatok automatikusan megfoghatóbbá teszik az érveidet. A cikkek, számokkal a címükben 175%-kal többször kerülnek megosztásra. 
  • Az adatok segítenek megjósolni jövőbeli trendeket. Például ha egy téma hirtelen felkapottá válik, majd hanyatlásnak indul, sejthető, hogy az a trend hosszú távon nem fenntartható. 
  • Az adatok abban is segíthetnek, hogy a közönségünk megértse a jelenlegi és jövőbeni trendeket olyan területeken, ahol a társaik új technológiákat és szolgáltatásokat kezdenek alkalmazni. 
  • Továbbá a számadatok social proofot is nyújtanak (a social proof az a számadat, amelyet a közönséged elé vetítve nagyobb eséllyel köteleződnek el a tartalmad mellett, ha látják, hogy mások is ezt teszik.)

7. Hasznosíts újra régi tartalmat

Nincs semmi probléma azzal, ha újra felhasználsz egy jó ötletet, főleg, ha az évek során rengeteg tartalmat halmoztál fel. Könnyen új életre kelthetsz régi cikkeket, podcastokat, vagy webinarokat. 
Például:
  • A régi webinarok újraszerkeszthetők videókká
  • A régi blog posztok és cikkek hírlevelekké változhatnak
  • A prezentációk infografikává szerkeszthetők
  • Bármilyen érdekes apróság megfelelő lehet egy rövid social media posztnak

A lényeg az, hogy a legtöbb elköteleződést kiváltó tartalmadra ne “egy esélyes” contentként gondolj, hanem inkább mint lehetőségre, amelyet újraformálva új felületeken oszthatsz meg, még szélesebb és színesebb közösségeket elérve. 

8. Figyelj a struktúrára

Semmi nem veszi el az olvasó kedvét jobban (az irreleváns linkek mellett), mint egy hatalmas bekezdés. Akkor is, ha egy 100 szavas emailről van szó, de főleg ha egy 1000 szavas cikkről, a sortörések erősen ajánlottak

A hosszabb bekezdések (15 sor) elfogadhatók cikkek és blog posztok esetében. 

Emailek esetében 5 sor legyen a limit. Mindegyik bekezdésnek rendelkeznie kell egy altémával és észrevehetetlenül kell átfednie a témáknak egymást. 

A felsorolások, képek, táblázatok, infografikák mind segítenek megtörni egy cikket vagy posztot. Emellett hatalmas segítség az olvasó számára, hogy jobban megeméssze az infókat, ha látja az adatokat vizuálisan is, sőt nagyobb eséllyel fog azokra emlékezni is. 

9. Használj konverzió-optimalizáló képeket

A tartalmadnak szüksége van képekre. Közhelyes, de igaz: a képek tényleg többet mondanak ezer szónál. Sőt, a képes tartalmak 94%-kal több nézettséget vonzanak, mint a kép nélküliek. 

Az igazság az, hogy gyakran megragadjuk a legelső stock fotót, amely relevánsnak tűnik a szövegünkhöz, viszont ez nem fogja hozni a konverziókat. A hatásos képválasztáshoz fogadd meg a következő tippeket: 

  • Magas minőség: ügyelj arra, hogy a lehető legmagasabb minőségben és ahol lehet, .png-ben mentsd el a képfájlokat.
  • Jól megkomponált képek: Oka van annak, hogy az emberek profi fotósokat alkalmaznak, vagy stock fotókért fizetnek. Nem egyszerű beállítani a fényeket és a kompozíciót, viszont ez a kettő dolog az, amelyek a legjobban számítanak. A profi vagy gyakorlott fotóstól származó alkotások mindig figyelemfelkeltőbbek.
  • Nem túl nyilvánvaló stock fotók: Mindannyian láttunk már olyan tipikus stock fotókat, amelyen a munkatársak körbeállnak egy laptopot mosolyogva és egy diagramot néznek az interneten. Viszont ezek már elcsépeltek. Kicsit több munkával lehet találni olyan stock fotókat, amelyek egyediek és javítanak a tartalmad megjelenésén, de megéri a befektetett idő.
  • Helyénvaló kompozíció: Egyes képek csak bizonyos körökben állják meg a helyüket. Például egy, a csapatodról készített kép nem tűnik jó ötletnek youtube  videó borítóképnek, hisz az arcok nem lesznek felismerhetők. Azonban, ugyanez a kép jól működhet egy olyan blog poszttal, amelyben a céged állásajánlatait részletezed. 

Néha hajlamosak lehetünk elveszni a tartalommarketing útvesztőiben és arra koncentrálni, hogy a lehető legtöbb tartalmat gyártsuk, azonban ez nem fenntartható gyakorlat, ha a konverzióink bánják. Érdemes tehát a mennyiség helyett a minőségre figyelni, és átgondolt stratégiai lépésekkel terelgetni látogatóinkat a vásárlás felé a tartalmunkkal.

Forrás: Search Engine Journal