2023-ban a TikTok fénykorát éli. Folyamatosan nyüzsgő, szűnni nem akaró aktivitást figyelhetünk meg a platformon. Jelenleg ez a legmenőbb szórakoztató alkalmazás és egyre több márka építi be a marketingstratégiájába.
Az elmúlt évtizedben az Emplifi a TikTok világ legnagyobb márkáival működött együtt és ennek köszönhetően az innen származó TikTok adatokat az Emplifi Social Marketing Cloudba integrálták. Anna Culver, az Emplifi Solution Ambassador programjának igazgatója állt a kezdeményezés élén.
“A TikTok volt az egyik legfontosabb kérés az ügyfelek körében” - mondta Culver. “Izgalmas nyomon követni azt, hogy a marketingesek rálátást kapnak arra, hogy mely tartalom vonzza leginkább a közönségüket.”
Ha a te márkád is készen áll arra, hogy jelen legyen a TikTok-on, akkor olvasd el ezt a néhány lépéses TikTok gyorstalpalót!
1. lépés: Ugorj mély vízbe
Sok marketingessel találkozhatunk, akik számára a TikTok stratégia még gyerekcipőben jár.
"Vannak olyan márkáink, mint például az Abu Dhabi Kulturális és Turisztikai Minisztérium, akik már korán alkalmazkodtak a platform igényeihez, és szempillantás alatt a TikTok egyik vezető turisztikai márkájává váltak" - mondta Culver.
“Sok ügyfél, akivel együtt dolgozunk, lehet, hogy most próbálja ki magát először a TikTok-on, és vannak olyanok akik bár jelen vannak ezen a platformon, de még mindig igyekeznek meghatározni hangjukat és marketingstratégiájukat."
Mi a tanácsa Culver-nek? Merülj el a TikTok világában! A több mint egymilliárd aktív felhasználóval a TikTok nem fog egyhamar eltűnni a felszínről.
2. lépés: Összpontosíts a minőségre
Ha márkád még nem fektetett be a TikTok-ba, és azon aggódsz, hogy elkésel a buliról, akkor ne félj belevágni!
A TikTok algoritmusa eltér a többi platformétól. Például a TikTok Discover (Felfedezés) lapja, az egyik fő módja annak, hogy a felhasználók új márkákat találjanak. Ezek erősen súlyozzák a videó teljesítményét a fiókalapú teljesítménnyel szemben. Például a követők számát is nagymértékben befolyásolhatja. Ez azt jelenti, hogy marketingesek sokkal könnyebben tudnak betörni a TikTok-ra, ha a minőségi tartalomgyártásra összpontosítanak.
„A márkák, amelyekkel dolgozunk, olyan mérőszámokra összpontosítanak, mint a nézők megtartása, a megtekintési idő és a videómegtekintések” – mondja Culver.
3. lépés: Határozd meg, hogy miért vagy jelen a TikTok-on
A TikTok-ba befektető márkáknak fontos, hogy világosan meghatározott céljaik legyenek.
"Az emberek pontosan azért szeretik a TikTok-ot, mert nem olyan, mint a többi platform." - mondja Culver. "Ez egy olyan hely, ahol az alkotók állnak a középpontban, és a hangsúly a szórakoztatáson és a történetmesélésén van."
A más platformokról származó tartalmak egyszerű újraposztolása nem fog működni. A márkádnak meg kell határoznia, hogy miért van a TikTok-on, és elsősorban a következőkre kell összpontosítanotok:
- Mit szeretne elérni a csapatod (a cél a vásárlás vagy a márka megítélésének befolyásolása)?
- Milyen korosztályt próbáltok elérni?
- Mi a legfontosabb üzenet, amit át kell adnotok?
- A TikTok hatása a rövid és hosszú távú növekedésre.
- Mennyi időt, erőfeszítést és költségvetést fog a csapatod a TikTok-ba fektetni?
4. lépés: Határozd meg márkád személyiségét
A TikTok-on való sikerhez elengedhetetlen a személyiség, de sok márka számára kihívást jelenthet a vállalatiról a személyes márka hangra való áttérés.
A következő döntés, melyet a vállalkozásodnak el kell döntenie az az, hogy ki segíthet a márka aktiválásában.
"Egy globális édességmárkával dolgozunk együtt, amely családbarát személyiséggel rendelkezik a Facebookon és az Instagramon is. Azonban az egyik dolog, amibe belefutottak, amikor elkezdtek befektetni a TikTok-ba az volt, hogy a közönségbázisuk nem ugyanaz a közönség, mint a Facebookon. Sőt, épp ellenkezőleg" - nevet Culver. "A márkát taggelő videók túlnyomórészt az édességeiket használó koktél receptekre koncentráltak."
Culver szerint, amikor a közösségi médiacsapat elindította a TikTok marketingtervet, az ügyfélnek döntenie kellett arról, hogy a már bevált családbarát megközelítésre vagy a felhasználók által generált tartalmakra szeretne támaszkodni.
"Az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy beindítsd a márkád TikTok oldalát, az ha olyan influencerekkel vagy alkotókkal dolgozol együtt, akiknek már van egy elkötelezett közönsége." - mondja Culver. "De sok márka, akikkel együtt dolgozunk, kijelölhet vagy alkalmazhat olyan munkatársat is, aki jól érzi magát a kamera előtt."
Az influenszerrel való együttműködés során a márkabiztonság kritikus szempont. Fontos felmérni, hogy az influencer "egyszeri csoda", vagy hosszú távú sikert képvisel, valamint, hogy a posztjai összhangban vannak-e a márka üzenetével és hangjával.
5. lépés: Legyél hiteles
A TikTok-ba való befektetésnél a hitelesség elengedhetetlen.
"A top márkák körében azt látjuk, hogy a trendi posztok kevésbé kidolgozottak, ami nem véletlen." - mondja Culver. "A TikTokkerek a telefonjukról nézik a videókat, és az alkotók is elsősorban a saját okos eszközükről készítik a tartalmakat. Márkaként fontos, hogy marketinganyagok készítésekor a meglévő tartalmakkal keveredjünk".
A Z generációs közönség rendelkezik a legtöbb digitális jártassággal, és sokuk kritikusan áll a hagyományos reklámokhoz. Ahhoz, hogy elérd ezt a közönséget, szükséges, hogy az ő fejükkel gondolkodj és az ő nyelvükön beszélj.
"Ha hitelesen jelensz meg, a követőid is megjelennek." - mondja Culver. "Azt látjuk, hogy a legsikeresebb márkák nem veszik magukat túl komolyan".
A humor, a kulisszák mögötti és a trendi tartalmak felkarolása mind olyan inspirációs vödrök, amelyeket Culver jól működőnek lát a márkáknál, akikkel együtt dolgozik. Ami a legjobban bevált Culver-nek, az az, hogy a történetmesélésre összpontosítanak. Arra is törekednek, hogy a márkák kapcsolatba lépjenek követőikkel és ápolják, valamint megtartsák egymással a jó viszonyt.
@ryanair You’re welcome x #relationship #longdistancerelationship #ryanair ♬ original sound - Ryanair
6. lépés: Ne feledkezz meg a nagyobb közösségedről sem
A marketingesek digitális stratégiájának középpontjában az empátiának kell állnia.
"Az Ukrajnában zajló eseményektől kezdve a világjárványig, fontos, hogy a márkák odafigyeljenek arra, hogy a közönségük min megy keresztül" - mondja Culver. "A közösségi média menedzsereknek és a marketingeseknek aktív odafigyelést kell tanusítaniuk, és nagy figyelmet kell fordítaniuk a fogyasztók és a márka kapcsolatára."
Márkaként az egyik legjobb módja annak, hogy felfedezzenek, ha más márkákkal is interakcióba lépsz. A versenytársak mellett az "örömet okozó", törekvő fiókok keverékének követése kulcsfontosságú.
7. lépés: Kísérletezz
A TikTok egyik nagy vonzereje a kreativitásban rejlik!
Lényeges, hogy kísérletezz azzal, ami jól teljesít, és ne félj új ötleteket kipróbálni. Az olyan márkák, mint a Paris Saint-Germain (PSG) az első futballklub, amely elérte a 10 millió követőt a TikTok-on. Többek között így tudták növelni a közönségüket is.
Amikor például a futballklub egy koreai dalt használó trendi videót tett közzé, több tucat koreai nyelvű komment érkezett a videójuk alá. Ezáltal felfedeztek egy teljesen új közönséget, és egy új szurkolói csoportot, akikhez jellemzően a TikTok segítsége nélkül nem férnének hozzá. Ez további jegy- és ruházati eladásokat eredményezett. Ma a futballklub több mint 40 millió TikTok-követőnél tart, és az egyik legnagyobb sportszervezet ezen a platformon.
"Támaszkodj a trendekre" - javasolja Culver. "Lehetsz furcsa. Használhatsz zöld hátteret, lehet lebegő fejed. A márkák, akikkel együtt dolgozunk, a TikTok-ot az új ötletek inkubátoraként emlegetik és mindig jól szórakoznak az általuk alkotott videók készítése közben."
@whisperton 1 MILLIÓ SPECIAL EDITION ???? KOMI KI A LEGNAGYOBB TÁNCOS A CSAPATBAN? ????
♬ WHY ARE PPL USING THIS SOUND - John Phillips
8. lépés: Optimalizálj, optimalizálj, optimalizálj
A kísérletezés után a márkák számára elengedhetetlen, hogy optimalizálják a teljesítményüket - az adatok felhasználásával.
Fontos, hogy a teljesítményt összességében vizsgáld, majd kampány és poszt szinten is bontsd le. Figyelj a különböző "inspirációs vödrökre", hogy segítségedre legyen a tartalmi döntések meghozatalában.
9. lépés: Fedezd fel az élő vásárlásban rejlő lehetőségeket
Mit hoz a jövő a TikTok számára? Sokan úgy vélik, hogy a kereskedelem lesz a felhasználói élmény középpontjában.
"A hagyományos fogyasztói út drámaian átalakult az évek során, az e-kereskedelem alapvetően megváltoztatta a fogyasztók termékvásárlási szokásait. A TikTok ennek a változásnak az élvonalában van" - magyarázza Culver. "Ha azt nézzük, hogy mit csinál jól a TikTok, akkor megfigyelhetjük, hogy ez egy olyan platform, amely megkönnyíti a felhasználók számára a termékek felfedezését, a márkákkal való kapcsolattartást és az ezzel járó tranzakciókat."
Az olyan kiskereskedők, mint a Walmart, az elsők között voltak, akik a TikTok-on történő livestream videós vásárlást kísérleti jelleggel alkalmazták.
"A TikTok élő vásárlási élménye a szórakoztató értékén túl, maga a vásárlási folyamat is zökkenőmentes." - mondja Culver. "A követők interakcióba léphetnek a termékeket és szépségápolási tippeket bemutató influencerekkel. Gyorsan rákattinthatnak egy terméktűre, hogy a terméket a kosarukba helyezzék, sőt, a stream alatt akár ki is fizethetik".
"Talán tíz évvel ezelőtt még rendben volt, hogy az embereket egy weboldalra tereljük, de a mai fogyasztó interaktív vásárlási élményt akar, és a platformokkal való integráció kulcsfontosságú" - mondja.
Zárógondolat
Összességébe véve a TikTok-ban rengeteg lehetőség rejlik, csak fel kell fedezned. Engedd szabadjára a fantáziád, hisz a fentebb leírtak is pont arra próbálnak meg rávilágítani, hogy ezen a platformon a kreativitás és a minőségi tartalomgyártás elsőbbséget élvez!
Reméljük, tudtunk neked segíteni ezzel a 9 lépéses TikTok gyorstalpalóval! Sok sikert kívánunk a TikTok fiókód elindításához/felfuttatásához!