haladó tipp 2023.01.05., csütörtök
3 perc

Következő szintre szeretnéd emelni vállalkozásod a Facebook-on? A kék óriás közel 3 milliárd aktív havi felhasználóval rendelkezik, így nagy valószínűséggel célközönséged is nap mint nap használja - igen, még mindig. Olvass tovább és tudd meg 8 + 1 tipp segítségével, hogy hogyan lendíthető fel az unalmas Facebook oldalad.

1. Az alapok

Vállalkozásod számos helyen megtalálható az interneten, a Google üzleti profiljától (GBP) kezdve a közösségi platformokon át. A potenciális ügyfeleknek mindenhol ahol csak el tudnak érni pontos információt kell találniuk a vállalkozásodról. Ez magába foglalja a címedet, a weboldalad linkjét, a telefonszámodat és minden mást is. Néhány tipp Facebook bio íráshoz:

  • Figyelj rá hogy letisztult legyen és egyszerű.
  • Minden fontos információt tölts ki az adatlapon.
  • Ügyelj a megfelelő brand jelzések használatára.

Érdekesség, hogy a fogyasztók 20%-a nem valószínű, hogy felkeres egy olyan vállalkozást, amely helytelen vagy hiányzó információkkal rendelkezik. Jó kiindulópont lehet, ha biztosítod, és fokozottan ügyelsz rá hogy a Facebook-oldaladon szereplő összes információ naprakész legyen. 

Ezután itt az ideje az alapokon túlmutató optimalizálásnak. Eljött az idő jobban beleásnod magadat a Facebook rejtelmeibe és kitűnni a versenytársaid közül.

2. Válassz hozzád illő Facebook oldal sablont

A Facebook számos olyan sablont kínál, amelynek célja, hogy javítsd az oldaladat, és segíts az ügyfeleidet abban, hogy megtalálják azt. Van egy standard sablon, amely leggyakrabban akkor jön velünk szembe, amikor más vállalkozások Facebook-oldalait látogatjuk. De vannak olyan sablonok is, amelyeket különböző típusú vállalkozásoknak terveztek, például nonprofit szervezeteknek, éttermeknek, szolgáltatásoknak, kiskereskedőknek és így tovább.

Ha meg szeretnéd találni a márkádhoz leginkább illeszkedő sablont, a Facebook-oldalra belépve kattints a bővebben legördülő menüre, és válaszd a oldal szerkesztése lehetőséget. A sablonok részben kattints a szerkesztés gombra. (ahogy az ábra is mutatja)

Ezután megjelenik az elérhető sablonok listája. Válaszd ki azt a sablont, amelyik a leginkább beleillik vállalkozásod profiljába.

3. Használj olyan borítóképet, ami elkapja a tekintet

A vizuális tartalom képes megragadni a figyelmet és növelni az elérést. A Google szerint azok a vállalkozások, amelyek fényképeket adnak hozzá üzleti profiljukhoz, 42%-kal többen keresnek rá a Google Térképen, és 35%-kal több kattintást kapnak a weboldalukra.

A borítóképed az első elem, amely felkelti az emberek figyelmét a Facebookon. Ez lehet a döntő pont, amely segít téged abban, hogy a felhasználók lejjebb görgetve többet tudjanak meg a vállalkozásodról. Válassz olyan fotót, amely összhangban van a márkáddal, és megragadja a figyelmet. Használj egy valódi fényképet vagy illusztrációt, amely bemutatja márkád fő stílusjegyeit és a brandedre jellemző színeket, illetve olyan értékeket, amelyek fontosak a vállalkozásod számára. Fontos, hogy kerüld a mások által nagy valószínűséggel használt stock fotókat. Ezek a fotók nem közvetítik márkád vizuális megjelenítését, és ezáltal kevésbé leszel hiteles.

Ha borítókép választásra kerül a sor a Facebookon az alábbi méreteket érdemes figyelembe venned:  leggyorsabban 851 pixel széles, 315 pixel magas és kevesebb mint 100 kilobájtos RGB JPG-fájlként töltődik be.Ha szeretnél egyszerűen és gyorsan jó minőségű borítóképet készíteni vállalkozásodnak, nézd meg a Canva képszerkesztőről készült blog sorozatunkat

4. Válassz jó minőségű profilképet

A Facebookon közzétett összes bejegyzésednél avatárként megjelenik a neved mellett profilképed. Ennek a fotónak minden alkalommal, amikor valaki meglátja, hatékonyan kell képviselnie a márkádat. A legtöbb vállalkozás esetében a céglogó használata jellemzően bevett gyakorlat, mivel az ügyfelek már ismerik, és összekapcsolják a vállalkozással. Fontos, hogy ha valaki az oldaladra látogat, könnyen meg kell tudnia különböztetni, hogy melyik márkával áll kapcsolatban. Profilképed 176×176 pixeles méretben jelenik meg desktopon, 196×196 pixeles méretben mobil nézetben.

Összességében fontos vállalkozásod Facebook profilképénél ügyelni arra hogy:

  • Professzionális érzést keltsen.
  • Logód tartalmazza a branded főbb elemeit, felismerhető legyen első látásra.
  • Megfelelő minőségű legyen minden vizuális megjelenésnél.
  • Megfelelő méretezést válassz.

5. Hozz létre olyan tartalmat, amely összhangban van a célközönségeddel

A Facebook-oldaladnak minden információt tartalmaznia kell az ügyfeleid számára. Ez egy lehetőség a felhasználók számára, hogy többet tudjanak meg vállalkozásodról, olvassanak ügyfeleid értékelésről.

Hozz létre olyan minőségi tartalmat, amely rezonál a szélesebb célközönségedre. Érdemes különböző típusú posztok keverékeit is beépítened Facebook posztjaid közé - például videós posztokat, ha ügyfeled beszámolóját akarod megosztani, vagy egy mutatós képet, ha új terméket vezetsz be. De akár sajtómegjelenést is megoszthatsz vagy akár blog poszt szerű bejegyzésekkel is meglepheted közönségedet.

Bármilyen típusú tartalmat is osztasz meg, ügyelj arra, hogy az releváns és hatásos legyen az olvasóid számára. Ha például a szélesebb közönséged a Z generációhoz tartozik, akkor a videós tartalom lehet a sikered kulcsa. Tartalom készítéskor tedd fel magadnak a kérdést: ez a poszt hozzáadott értéket képvisel, vagy csak egy adott megtekintés számot próbálsz elérni? Ha a válasz az utóbbi, akkor lehet, hogy felül kell vizsgálnod Facebook stratégiádat. 

Fontold meg azt is, hogy mikorra időzíted posztjaidat. A múltban a délelőtti posztoknak volt a legnagyobb elérése, mivel az emberek gyakran használják az alkalmazást az iskolába vagy a munkahelyre való ingázás közben. Mostanra azonban a kora reggeli órákban történő posztolás vette át a vezetést az esti idősáv mellett. A posztok időzítése iparáganként is változik, ezért érdemes kísérletezni a legjobb időpont megtalálásával a lehető legnagyobb ügyfélkör eléréséhez. Még egy tipp a követőid megmozgatására: érdemes néhány posztban megszólítani őket, egy-egy kérdést feltenni feléjük így növelve a poszt alatti kommentek számát és így az elérését is.

6. Kedvezmények használata követő számod növelésére

A különböző ajánlatok és kedvezmények jelentős szerepet játszanak a fogyasztók vásárlási döntéseiben. Az amerikai fogyasztók közel háromnegyede (74%) szerint az ajánlatok a legfontosabb tényezőt jelentik, amikor arról döntenek, hogy hol és mit vásárolnak online. Az ajánlatok annyira fontosak, hogy az amerikai lakosok 48%-a azt mondta, hogy elkerüli azokat a márkákat, amelyek nem kínálnak különböző kedvezményeket.

Facebook oldalad  lehetővé teszi vállalkozásod számára, hogy ingyenesen népszerűsítsd követőid számára különböző ajánlataidat.

Ezek a kedvezmények lehetnek:

  • Százalékos akció
  • Valuta alapú kedvezmény
  • Ingyenes termék vagy szolgáltatás
  • Ingyenes kiszállítás

Vagy akár egy egyedi ajánlat a vállalkozásodra szabva. Készíts olyan ajánlatot, amely egyedülállóan a Facebook-követőidre van szabva. Ez arra ösztönzi őket, hogy kövessék az oldalad és aktívan kommenteljenek bejegyzéseid alatt. Ezek az ajánlatok változhatnak az idő elteltével. Tartsd frissen az ajánlataidat, és időnként cseréld őket, hogy közönséged arra ösztönözd, hogy továbbra is aktívan kövessenek.

7. Mindig válaszolj és reagálj

Az egyik legalapvetőbb Facebook marketing tipp (és általában digitális marketing tipp), hogy amikor csak lehet, válaszolj az ügyfeleid visszajelzéseire. Ide tartozik minden olyan alkalom, amikor az ügyfelek  üzenetet írnak Facebook Messengeren keresztül, Facebook Live közvetítés során kommentelnek, vagy amikor értékelést hagynak a Facebook-oldaladon, válaszolnak a Facebook-történeteidre.

Ha proaktívan reagálsz, akár negatív, akár pozitív visszajelzést hagy az ügyfél, az azt mutatja, hogy a márkád törődik az ügyfeleivel. A válasz időnk is nagyban meghatározza fogyasztóink véleményét. A ReviewTrackers szerint a vásárlók 53%-a elvárja, hogy a vállalkozások egy héten belül válaszoljanak a negatív véleményekre, de 3-ből 1 várja el, hogy 3 napon belül vagy annál rövidebb időn belül válaszoljanak.

Gondoskodj arról, hogy legyen hírnév kezelési stratégiád és csapatod vagy munkatársad a beérkező üzenetek megválaszolására. Állíts fel normákat és elvárásokat a csapatoddal közösen a válaszok felülvizsgálatára vonatkozóan. A válasz sablonok létrehozása jó módja annak, hogy gyorsan és hatékonyan reagálj az ügyfél véleményekre több platformon keresztül.

8. Használj fel minden karaktert az oldal leírásában

A Facebook megengedett maximális karakterszáma a leírásban 255. Használj fel minden lehetséges karaktert arra, hogy megoszd, mivel foglalkozol, mit árulsz, és miért fontos az amit csinálsz. A leírás elkészítésekor ügyelj arra, hogy eredeti, a vállalkozáshoz kapcsolódó tartalmat használj.

Az adatoknál töltsd ki az alábbiakat is:

  • Üzleti elérhetőségek (telefonszám, fizikai cím, email cím)
  • Vállalkozás kategóriája
  • Weboldal link
  • Közösségia média elérhetőségek
  • Nyitvatartási idő
  • Vállalkozás ár pozícionálása

+1 Használj CTA gombot


Mi is az a CTA gomb? Az “angol call to action” rövidítése ami akcióra hívást jelent. A mi Facebook oldalunkon ez ezt a gombot jeleneti:

Ez a gomb többféle is lehet:

  • Követés
  • Ajándékkártya megtekintése
  • Foglalj most
  • Hívj most
  • Lépj kapcsolatba velünk 
  • Üzenet küldése
  • Email küldése
  • Tudj meg többet

A CTA gomb segít kiküszöböli a súrlódást a fogyasztó vásárlási útvonalán, például egy étterem esetében lehetővé teszi, hogy közvetlenül a vállalkozásod Facebook-oldaláról indítsd el a rendelést vagy az asztalfoglalást, ahelyett, hogy a weboldaladon vagy egy harmadik féltől származó alkalmazáshoz navigálna.

Érdemes szemmel tartani az elkötelezettségi mérőszámokat, hogy lássuk, a kiválasztott CTA mérhető eredményeket hoz-e. Ha nem, fontold meg egy másik CTA gomb hozzáadását, hogy lássuk, a közönséged jobban reagál-e arra.

Az elérési mérőszámok megtalálásához kattints a menüben az “elemzési adatok”-ra.

Ez a menüpont rengeteg információt kínál a kedvelések, a történet elérés, az oldalon végzett műveletek, a posztok elkötelezettségi aránya, a különböző típusú tartalmak teljesítménye és még sok más információval szolgál számunkra. Ellenőrizzd gyakran ezeket az adatokat, hogy jobban irányítsd és naprakészebbek legyél Facebook marketing stratégiáddal.


  Amint kiderült - ebből a 8+1 lépésből Facebook oldalunk naprakészen tartása nem igényel nagy erőfeszítést, de folyamatosan lépést kell tartani a közösségi médián felbukkanó trendekkel, új funkciókkal. Ezeket érdemes rendszeresen követni, az újdonságokat megismerni, hogy versenytársaid előtt lehess mindig egy lépéssel. Segítségedre lehetnek ebben interword-ös blogjaink is!

Forrás: 8 Facebook Marketing Tips To Revitalize A Boring Page 

Utolsó módosítás2024. 09. 18.