info tipp 2022.01.24., hétfő
3 perc

Az évek során rengeteg új eszközzel bővült az Instagram, mint például a történetek, újabb és újabb interaktív matricák, reels stb. Azonban az egyik legkedveltebb megoldás a carousel - más néven a lapozós posztok. Íme 7 szuper tanács, ha szeretnéd Te is kihozni az effajta tartalmaidból a maximumot.

#1 Alapvető tartalmi elvek - ötletek

Ahhoz, hogy tartalmaid célba érjenek jól megfontolt, kidolgozott ötletre van szükséged. A carousel posztoknak rengeteg előnye van amivel ötletesen tudathatod másokkal mondanivalód lényegét. Például ezzel a funkcióval megoszthatsz előtte - utána képeket, panoráma fotókat, akár kreatív szöveges tartalmakat is.

#2  Figyelemfelkeltés - nyitókép stoppolja a görgetést

Az egyik legfontosabb dolog amikor carousel posztot készítesz az első kép, amit mindenki először meglát. Fontos, hogy ennek a nyítóképnek célja legyen, méghozzá az, hogy az emberek ne görgessenek tovább, hanem megálljanak és figyeljenek a fő üzenetre.

Tipp: 10 slide-od van, hogy a követőidhez eljusson a teljes mondanivalód. Hagyd hogy az első kép végezze a dolgát. Ne bonyolítsd túl. Legyen egyszerű de nagyszerű. 

#3 Motiváció, inspirálás 

Ha sikerült felkeltenünk célcsoportunk érdeklődését az első diával, nincs más hátra mint előre! Mint minden marketingtevékenységnél - a legjobb módja annak, hogy valakit arra késztessünk, hogy tegye azt amit mi szeretnénk, ha felszólítjuk vagy megkérjük.

Tipp: A kép leírásba tegyél cselekvésre ösztönző felhívásokat. Pl: influencerek rengeteget használják a “Ha szeretnél többet látni, lapozz tovább.” mondatot. 

#4 Különálló slideok

Az elsődleges célunk, hogy minden dia különálló legyen. Találkoztál már más márka carousel posztjával, amikor a személyes profilodban görgettél, és minden egyes diát megosztottál a saját storydban, mert mindegyik olyan nagy impulzust keltett benned? Nos, ez a végső cél itt is. 

Soha nem tudhatod, hogy valaki melyik képpel találkozik először, mivel az emberek konkrét képeket oszthatnak meg történeteikben és üzeneteikben. Ráadásul, ha a felhasználó látta az első képet, a bejegyzés újra megjelenhet a hírfolyamában, és a többit is megjelenítheti. Minden kép egy potenciális belépési pont. Ez azt jelenti, hogy valakinek képesnek kell lennie arra, hogy kitalálja a carousel posztok általános témáját, történetét, a benne lévő összes kép alapján.

#5 Kinézet, megjelenés

Miközben megpróbálsz minden képet önállóvá formálni, ügyelj arra, hogy véletlenül se tervezz 10 különböző grafikát egy összefüggő posztban. Úgy kell kinéznie mintha egy sorozatot csinálnál képek formájában.

Mutatunk néhány megnyerő szerkesztési módot, hogy egységes slide-okat kapj: 

  • Ugyanazok a betűtípusok és színek használata a grafikákon. (A márka irányelvek ezt megkönnyítik)
  • Ugyanazok a szerkesztő szűrők, stílusok vagy előbeállítások használata a fényképeken. Hasonló vagy kapcsolódó termékekkel.
  • Sorozatcím vagy vízjel elhelyezése minden dia fejlécében vagy láblécében.
  • Ugyanazt a tervező sablont használd minden egyes grafikához.

Ez mind hozzátartozik ahhoz, hogy általánosságban összefüggő kép legyen, ami segíthet akár a márka ismertségének kialakításában az Instagramon is.

Ha már készen állsz az összefüggő “lapozós” posztod létrehozására, bizonyosodj meg arról, hogy minden bejegyzésed ugyanolyan jól illeszkedik egymáshoz.

 

#6 Túl sok információ elkerülése

Ne akarjunk minden információt besűríteni egy slide-ra. Emeljük ki a lényeges részeket amelyeket kulcsfontosságúnak gondolunk.

Tipp: Ha szöveges grafikát szeretnél megosztani inkább az elemeken kicsinyítsünk ne a szövegen. 

#7 Kisegítő lehetőségek

Végül ne feledkezz meg azokról a felhasználókról sem akik nehezebben kezelik a platformot gyengébb látásuk okán. 
A carousel létrehozásakor alternatív szöveget adhatsz hozzá a képekhez a bejegyzés szerkesztőben. Az is hasznos lehet, ha képleírásokat biztosítasz a képaláíráshoz vagy az első megjegyzéshez azok számára, akik olyan eszközt használnak, amely nem jeleníti meg az alternatív szöveget.

 

Záró gondolat

Az Instagram körhinta bejegyzéseinek használata egyszerű módja annak, hogy követőidnek friss tartalmat biztosíts - miközben növeled az elkötelezettséget a platformon. Amint elkezded készíteni saját lapozós posztjaidat, rá fogsz jönni, hogy ez sem sokkal nehezebb, mint egyetlen bejegyzés létrehozása, csak figyelj a részletekre és engedd szabadjára kreativitásodat. 

Forrás: 7 Tips For More Engaging, Top Performing Instagram Carousel Posts 

 

Utolsó módosítás2024. 09. 20.