Elgondolkodtál már azon, hogy vajon mi kell ahhoz, hogy sikeres tartalomgyártóvá válj? 2023-ban is sokakat foglalkoztat ez a kérdés. Most hoztunk neked 4 tippet ami segíthet a céljaid elérésében!
Tartalmat készíteni bárki tud, de ismert márkákkal együttműködni vagy követőinek számát növelni már nem mindenki képes! Mindig felmerül az a kérdés, hogy hogyan lehet előrelépni a social médiában.
Itt jön képbe Peyton Dix, aki nagyon otthonosan mozog a tartalomkészítők világában. Részmunkaidős influencer, aki több mint 100.000 követővel rendelkezik az Instagramon, Twitteren és TikTok-on.
Lássuk milyen tanácsai vannak Peytonnak annak érdekében, hogy a márkák felfigyeljenek rád és hogy a jövőben akár te is sikeres tartalomgyártóvá válj!
1. Hallasd a hangod
Az első lépés annak érdekében, hogy profi influencer lehess az nem más mint, a hangod felvállalása.
Ha elhatároztad, hogy megmutatod magad a közösségi médiában, akkor az arcod és a hangod felvállalása elengedhetetlen kellék. Az olyan videók, amelyekben te szerepelsz és saját véleményt vagy történetet mesélsz magadról, sokkal inkább megragadja a márkák és az emberek figyelmét is.
"A márkák nagyon igyekeznek alkotóknak tűnni, hogy ha van saját hangod, akkor mutasd meg és tedd hangosabbá" - tanácsolja Peyton.
Tehát ne félj önmagad lenni és tartalmat gyártani azokról a dolgokról, amelyek érdekelnek téged.
Azoknak akik szégyenlősebbek Peyton azt tanácsolja, hogy figyelmen kívül kell hagyni a belső kritikusodat (saját magadat):
"Senki sem nézi a te Instagramodat úgy, ahogy te. Számomra az volt a segítség, hogy túlléptem ezen, és elengedtem az ellenőrzést és a hiperkritikus hozzáállásomat a posztolással kapcsolatban."
Mi a lényeg? Hagyd ragyogni a személyiséged és légy következetes!
+TIPP: A Later tanulmánya szerint a 100 ezer követőig terjedő fiókok általában hetente 3 Instagram bejegyzést tesznek közzé.
@homohoney0 Replying to @trevor_dunn224 my bi rising king ????????♀️ #stanleytucci #stanleytuccitok #easya #devilwearsprada #hungergames #bisexualtiktok #bitok???? ♬ original sound - PEYTON DIX
2. Játssz a platformmal
"Ha nem játszol a platformmal, akkor automatikusan veszítesz." Más szóval, mindig figyelj arra, hogy az adott oldalon lévő eszközöket kihasználd!
Például "Az Instagram poll matricái nemcsak az elérhetőség céljából nagyszerűek, de azt tapasztalom, hogy a platform valóban előnyben részesíti a funkció használatát is.” Legyen szó Instagram Story szavazásról vagy a TikTok Now-ról.
Gondold végig, hogyan tudod beépíteni a tartalmaidba az alkalmazáson belüli funkciókat! Azonban jó ha tudod, ez nem azt jelenti, hogy ha folyamatosan használod ezeket kiegészítő lehetőségeket, akkor automatikusan sikeres leszel! Kísérletezned kell és meg kell találnod a számodra legmegfelelőbb tartalomstratégiát!
"Tesztelj és tanulj. Nem tarthatod a tartalmadat csak a biztonságos kereteken belül. Higgy nekem, néha engedned kell, hogy valami elbukjon, hogy aztán később felrobbanhasson" - mondja Peyton.
+TIPP: Maradj naprakész az összes social média felületen és légy szemfüles az új funkciókkal szemben!
3. Vond be a közönséged
Peyton, Tom Holland és Zendaya rajongói közössége sem egyik napról a másikra jött létre.
Mi a közönség növelésének titka? Vond be őket is!
“Próbálok mindenkinek minden kommentjére válaszolni és folyamatosan fenntartani a beszélgetést. Ez nemcsak a közösség kialakításában segít, hanem kapcsolatokat is építek azokkal az emberekkel, akik esetleg nem ismernek.”
Nem olyan nehéz válaszolni minden kommentre, mint azt sokan gondolják. A titka, hogy minden nap vagy a héten legalább egyszer szánj időt a megjegyzések megválaszolására. Így nem fog felhalmozódni és egyszerűen nyomon tudod követni a követőid hozzászólásaid.
Azonban magasabb szintre is fejlesztheted a kapcsolatteremtést. Lépj interakcióba más készítők tartalmaival is!
“Soha nem lehet tudni, hogy ki fog visszaírni. Imádok válaszolni az emberek Instagram történeteire.” - mondta Peyton.
+TIPP: Alkotókat keresel az Instagramon, akiket követhetsz és akiktől inspirációt meríthetsz? Akkor ez a cikk hasznos lehet számodra: Ones to Watch: The Best Content Creators to Follow on Instagram
4. Tweet, TikTok videó, lapozós poszt vagy Reels
Payton egy “lusta” tartalomkészítőnek vallja magát, de úgy is mondhatnánk, hogy leleményes.
A lényeg, hogy ha készítesz egy videót az Instagramra, akkor gondold végig, hogy a többi platformon, milyen formában tudnád hasznosítani.
Miért jó ez? Rengeteg időt takaríthatsz meg saját magadnak. Más néven keresztpromótálni tudod a tartalmaidat és ez remek módja annak, hogy egyetlen posztból a lehető legtöbbet hozd ki.
"Én MINDEN tartalmamat keresztpromótálom. Ha van olyan csatorna, amelyen releváns lehet, akkor oda is felteszem - csak más formátumban."
Zárógondolat
Ha még kicsit idegen neked az influencerek világa, ne aggódj! Gondolj arra, hogy Peyton Dix sem volt mindig ilyen híres. A kitartó munka azonban meghozta a gyümölcsét.
Ha kíváncsi vagy, hogy Peyton milyen posztokat tesz közzé, akkor látogass el az Insta oldalára és kövesd be!