A Meta folyamatosan frissülő innovatív megoldásokkal gazdagítja a hirdetési tárházunkat, azonban nem minden esetben egyértelmű, hogy melyik plusz funkciót célszerű bekapcsolni. Sokan bizalmat szavaznak a Meta szavahihetőségének. Viszont nem minden esetben fekete és fehér a képlet. Van, amikor a segédletként szánt plusz opció csak hátráltatja a munkát. Tartja a mondás, hogy a kevesebb néha több, na mi most ezen szemlélet mentén futunk végig a címben jelzett két beállításnak, tartsatok velünk!
Általánosságban elmondható, hogy a teljesítménycél optimalizálja a megjelenést, ami befolyásolja a hirdetés láthatóságát. A Meta minden esetben azoknak az embereknek fogja megjeleníteni a hirdetését, akik nagy valószínűséggel végrehajtják a kívánt műveletet. Ehhez párosul a kreatív rész is, ami a képek / videók, szövegek tökéletes harmóniáját hivatott egy kontextusba állítani.
Maga a Meta Advantage és az Advantage+ beállítás egyaránt optimalizál, személyre szab, mindezt hatékonyság céljából teszi. Ugye alap funkció, hogy mi, mint hirdetők részletes célzást biztosíthatunk érdeklődési körök és viselkedések alapján, hogy specializálhassuk a célközönségünket, kiegészítve a további szűkítő keretekkel mint az életkor, vagy nem.
Advantage Detailed Targeting - Advantage részletes célzás
Az Advantage Detailed Targeting lehetővé teszi a Metának, hogy kibővítse a már előre megadott paraméterek alapján összeállított felhasználó bázist. Vagyis a közönség bővítése továbbra is tiszteletben tartja a hely, a nem és az életkor szerinti szűrőket, valamint a kizárásokat egyaránt.
Bár a Meta automatikusan bővítheti a közönséget, ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a közönség ténylegesen bővülni fog – vagy akár jelentős módon.
Advantage Lookalike - Advantage hasonmás célközönség
Az Advantage Lookalike egy szintén közönségbővítő eszköz, amely kis különbséggel hasonlóan működik, mint az Advantage Detailed Targeting.
Sok hirdető a márkájához kapcsolódó hasonmás célközönségekkel igyekszik elérni leendő ügyfeleit. Az Advantage Lookalike lehetővé teszi, hogy a Meta elérje a csoporton kívüli embereket, ha ez több és jobb eredményhez vezet.
A különbség itt az, hogy a közönség akkor bővíthető, ha szélesebb hasonlósági százalékon belül éri el az embereket a kampány. Ahogy az Advantage Detailed Targeting esetében is, a Meta ebben az esetben is alkalmazkodik a már megadott tartózkodási helyhez, életkorhoz, nemhez és kizárási beállításokhoz.
Advantage Custom Audience - Advantage egyéni célközönség
Az Advantage Custom Audience úgy működik, mint az Advantage Detailed Targeting, de a közönség kiterjesztése csak az egyéni közönségre vonatkozik. Mint minden közönségbővítő funkció, az Advantage Custom Audience ugyancsak leköveti a beállított helyszínt, nemet, életkort és kizárási konfigurációkat.
Advantage Campaign Budget - Advantage kampányköltségkeret
Az Advantage Campaign Budget akkor hasznos, amikor több hirdetéssorozattal dolgozunk. A hirdetéssorozat egy Facebook kampány azon része, ahol olyan beállításokat határozhatunk meg, mint a célzás, az ütemezés, az optimalizálás és az elhelyezés.
Erről részletesebben a Facebook hirdetési kisokos blogunkban olvashatsz!
Összefoglalva annyi a lényeg, hogy minden hirdetéssorozat egységes büdzsé alapján indul útjára. A Meta optimálisan osztja el a kampány költségkeretét, hogy a legjobb eredményeket érje el. Más szóval előfordulhat, hogy a pénz nagyobb részét egy jól teljesítő hirdetéssorozatra költi, és a teljes büdzséből kevesebbet éget el olyanra, amely nem vezet biztos konverzióhoz.
Advantage+ Shopping Campaign
Ez az eszköz leegyszerűsített módszert kínál egy értékesítési kampány létrehozására, amely kihasználja a gépi tanulást a legjobb eredmények elérése érdekében. Viszont észben kell tartani, hogy az előbeállítások zárolva vannak, és nem módosíthatók!
A célzás tág, mivel kizárólag a földrajzi helyszín alapján történik.
Advantage+ App Campaigns
Az Advantage+ App Campaigns automatizálja és egyszerűsíti az alkalmazások működése közben megjelenő kampányokat.
Ahogy az Advantage+ Shopping esetében is, a hirdetőnek kevesebb a lépése és testreszabási lehetősége is. A hirdetők itt gyakran vertikális (a költségkeret növelése) vagy vízszintes skálázással (a célközönség növelése) tudják növelni az esélyüket.
Advantage+ Placements - Advantage+ elhelyezések
Amikor az Advantage+ Placements szolgáltatást használjuk, a Meta automatikusan optimalizálja, hogy milyen elhelyezéseket használjon, és mikor érje el a legtöbb eredményt a költségkeret figyelembevételével. Míg a hirdetők többsége manuálisan választja ki a szerintük leghatékonyabb elhelyezéseket, a Meta szerint a legjobb megoldást az Advantage+ Placements bekapcsolása biztosítja, mivel az algoritmus valós időben figyeli az egyes elhelyezéseket és azok teljesítményét.
Mi magunk azt tapasztaltuk, hogy azért szolgáltatási terület válogatja ezen eszköz használatának az ésszerűségét. Vagyis nem esküdnénk meg rá, hogy minden esetben releváns az alkalmazása!
Advantage+ Creative - Advantage+ kreatív tartalom
Az Advantage+ Creative lehetővé teszi, hogy a Meta automatikusan módosítsa a hirdetés kreatív tartalmát a legjobb eredmény elérése érdekében. Például kiigazíthatja, sajátosan fejlesztheti, zenét tehet alá, 3D animációval láthatja el. A szabványos újítások lehetővé teszik a Meta számára, hogy automatikusan elvégezze a beállításokat a hirdető nélkül.
Továbbá címkéket adhat hozzá a Facebook oldalról. Releváns megjegyzéseket is megjeleníthet a hirdetések alatt. Szövegkombinációkkal színesítheti a tartalmat. A legjobb az, hogy a hirdetés létrehozásakor megtekinthetjük, hogy mégis hogyan fog kinézni majd a futó kampányunk.
Advantage+ Catalog Ads
Az Advantage+ Catalog Ads már régóta létezik, de korábban dinamikus hirdetésekként ismerhettük őket. Lényegében a termékeinket katalógusba fűzi, amely olyan részleteket tartalmaz, mint a termék neve, ára, leírása és természetesen a látvány maga. A Meta dinamikusan tudja megjeleníteni a megfelelő hirdetést a megfelelő személynek a megfelelő időben. Ez sokkal hatékonyabb módja annak, hogy több száz vagy ezer termékkel rendelkező e-kereskedelmi márkák népszerűsíthessék magukat egyszerű módon.
Advantage+ Creative for Catalog
Az Advantage+ Creative for Catalog az Advantage+ Creative alapbeállításait alkalmazza. Bekapcsolt állapotban a Meta dinamikusan módosíthatja a formátumot. Például, carousel szerűen is elrendezheti a kreatívokat, ami lehetővé teszi, hogy két vagy több görgethető képet vagy videót jelenítsünk meg ugyanabban a hirdetésben, sőt mindegyiket más URL-hez is kapcsolhatja. A leíráshoz hozzáadjuk a katalógusadatokat (például az árat vagy a szállítási költséget). A Meta azt a verziót fogja megjeleníteni, amely minden egyes személy esetében a legtutibb eredményekhez vezet. Továbbá a rendszer automatikusan generált videókat hozhat létre a katalógusunkból származó termékekből. Ráadásul hozzáadhat termékcímkéket az Instagram Feed és Explore szolgáltatásban megjelenő hirdetésekhez.
Advantage+ International Catalog Ads
Az Advantage+ International Catalog Ads a katalógushirdetések egy változata olyan esetekre, amikor különböző országra célzunk más nyelvi tartalmakat töltöttünk fel a katalógusunkba. A Meta itt a nemzetközi információk alapján tájékozódik és dolgozik a hasznunkra.
Használjuk őket, vagy sem?
A Meta Advantage és az Advantage+ leginkább az automatizálásról szól, tehát inkább kényelmi funkciót töltenek be. A beállításokat a Meta gépi tanulás útján hamar végigviszi, de természetesen ott a lehetőség, hogy mi magunk állítsunk be mindent manuálisan.
Kísérletezni érdemes a dolgokkal, de teljes bizalmat szavazni egyiknek sem kell! Azt viszont el kell fogadnunk, hogy a rendszer folyamatosan frissül, újul, amihez így, vagy úgy, de alkalmazkodnunk kell.
Forrás: What is Meta advantage