info tipp 2023.05.15., hétfő
7 perc

Tény, hogy a képekkel, videókkal és más vizuális elemekkel gazdagított online tartalmak sokkal nagyobb sikereket érnek el. Vizsgáljuk meg, miért van ez így!

Napi szinten az öt kulcsfontosságú érzékszervünk segítségével végezzük el a teendőinket és oldjuk meg problémáinkat. A legfontosabb közülük azonban a látás, amelyre a leginkább támaszkodunk. Ezért mondjuk azt, hogy az emberek vizuális lények.

Ha tartalmaidat képekkel, videókkal vagy infografikákkal színesíted, segítik az ötleteid átadását, így a mondanivalód megmarad az olvasókban.

Könnyebben átadják az üzeneted

A vizuális elemek felkeltik az olvasók érdeklődését, így a közvetíteni kívánt üzenetet jobban meg fogják érteni. Ezért használatuk rendkívül fontos a márkaépítésben és a marketingben.

Tartalmaid tervezését kezd az üzenet, a cél, a célközönség, és a használt eszközök meghatározásával. 

Más sem bizonyítja ezt jobban, mint a következő adatok:

  • A vizuális elemekkel gazdagított webtartalmak átlagosan 94%-kal több megtekintést kapnak.
  • Az infografikák 12%-kal növelhetik egy webhely forgalmát.
  • A tweeteket, amelyek képeket vagy videókat tartalmaznak, átlagosan 35-, illetve 28%-kal gyakrabban retweetelnek.
  • Naponta több mint 100 millió órányi videót néznek meg a felhasználók a Facebookon.

A száraz statisztikákon túl, összegyűjtöttünk 6 okot, ami azt bizonyítja, hogy egy tartalomnak szüksége van lenyűgöző látványelemekre az üzenet teljes és hatékony közvetítéséhez. Lássuk!

1. Az emberek szeretik a látványos dolgokat

A vizuális tartalom felé vonzódásunk mögött nemcsak a rövid figyelmünk áll, hanem az így megszerzett információkat tovább tudjuk raktározni az emlékezetünkben. Ennek oka, hogy a látványelemek könnyebben értelmezhetőek és emészthetőek.

Valószínűleg ide vezethető vissza az is, hogy 2022-ben a videókból származó internetes forgalom tette ki a Föld teljes globális internetes forgalmának 82%-át.

A tartalomban (és a felhasználók preferenciáiban) drámai változás következett be a gyorsabb telefonok, a jobb képminőség, a gyorsabb internetkapcsolat, valamint a több elérhető tartalom és tartalomtípus növekedésével. Arra számíthatunk, hogy ez a tendencia a jövőben csak növekedni fog.

2. Kapcsolatokat teremt

A megfelelő látványelemek erős kapcsolatokat hoznak létre. 

Az emberek felgyorsult életvitele miatt még nehezebb lett megragadni - és megtartani figyelmüket, ezért minden eszközre szükségünk van ahhoz, hogy a célcsoportunk valóban befogadja az általunk készített tartalmat.

A vizuális elemek pedig segítenek megteremteni ezeket a kapcsolatokat.

A látványelemek nemcsak lehetővé teszik a márkák számára, hogy javítsák és tisztázzák üzenetüket, hanem segítik a brand identitásának megszilárdítását is. Így válnak a márkanevek mindenki által ismert és használt szavakká (például gondoljunk az italnevekre).

Ezért fontos, hogy az összes megosztott tartalmat közzététel előtt márkajelzéssel lássunk el, így észrevétlenül építi az imidzset és beolvad a köztudatba.

3. Megragadják a figyelmet

Bár már többször szó esett róla, mégis talán ez a leglényegesebb pont a listában. Nem számít, milyen oldalról közelítjük meg, az emberek nemcsak szeretik a vizuális tartalmakat, hanem szükségük van rájuk. 

Egy átlag olvasó esetében csupán néhány másodpercünk van arra, hogy felkeltsük a figyelmét. Videókkal, infografikákkal és releváns, jó minőségű fotókkal könnyebben elérhetjük őket is.

Azonban a mutatós látvány önmagában nem elég, győződj meg arról is, hogy tartalmad értékes közönséged számára.

4. Megmarad az emlékezetben

A vizuális elemek könnyebben megjegyezhetők. Ha bármilyen prezentációhoz látványelemeket társítunk, néhány órával később 80%-kal, míg pár nappal később 65%-kal nagyobb valószínűséggel idézik fel az ott hallottakat. Ezek a vizuális kapcsolatok gyakran hosszú ideig a helyükön maradnak, sőt van, hogy egy egész életen keresztül emlékezni fognak rá.

5. Segít a potenciális ügyfelek megszerzésében

A vizuális tartalom fokozott elköteleződéshez - a nagyobb elköteleződés pedig gyakran vásárláshoz vezethet.

A tartalommarketing stratégiánk céljai között pedig mindig szerepelnie kell a potenciális ügyfélszerzésnek. A megfelelő vizuális elemekkel és szöveggel ellátott tartalmakkal nagyon szép eredmények születhetnek. Az első benyomást a látvány fogja kelteni, ami alapján eldöntik, hogy érdeklődnek-e termékünk/szolgáltatásunk iránt, vagy sem. 

Gondoljunk például a termékfotókra! Online vásárlás esetében az az első szempont, ami alapján választunk. Utána jön csak a termékleírás és az ár böngészése.

6. Tartalom újrahasznosítása

Különböző módok léteznek az adatok, tartalmak újrahasznosítására, amelyek meghatározott platformon, meghatározott közönségek számára vannak optimalizálva, beleértve a különféle tartalomformákat a kampány különböző szakaszaihoz.

Ne félj például egy felmérésed adatait újra felhasználni, készíts belőle blogbejegyzést, kördiagrammot, majd alakítsd infografikává, animált videóvá, sőt akár mémmé, mielőtt podcastedben beszélnél róla!

Összefoglalás

A vizualitás befolyásolja, hogy az emberek hogyan emésztik meg a tartalmat, hogyan értelmezik, megőrzik és még kapcsolatba is lépnek vele

A vizuális elemek azt is befolyásolják, hogy az adott tartalom hogyan jelenik meg az organikus keresésben és az emberek hogyan reagálnak rá.

 

 

Forrás: 7 Reasons Why Content Needs Amazing Images, Videos & Visuals