A SERP az angol Search Engine Results Page kifejezés rövidítése, ami magyarul a keresőmotorok találati listáját jelenti. Azokról az oldalakról van szó amiket sorba feldob akár a Google, Bing vagy más keresőplatform.
Minden vállalkozás célja, hogy egy kulcsszó beírását követően az elsők között dobja fel az oldalukat az adott keresőmotor, így megelőzve a konkurenciát.
A SERP által közölt oldalak lehetnek organikus (ingyenes) vagy fizetett találatok. Az organikus találatok helyezéséért a keresőmotor algoritmusa felel. Ezek azok a pozíciók, amelyek megszerzéséhez SEO-ra, vagyis keresőoptimalizálásra van szükség. A keresőoptimalizálás alatt olyan megoldásokat és eljárásokat értünk, amik segítik az elérést. Minden keresőmotor számára, lényeges szempont, hogy az adott oldal legyen közérthető, biztonságos, alkalmas és népszerű is egyben.
A küzdelem nem véletlen, mert egyes felmérések szerint a keresések több mint 70%-a, a SERP első oldalán zajlik organikus kattintások formájában. Ami azt jelenti, hogy nagyon kevesen kattintanak a következő listák valamelyikére.
Mielőtt fizetett hirdetéseket indítanál, javasoljuk, hogy nyálazd át a SEO témában írt blogunkat, és állítsd be minden szükséges lépést az organikus elérések növelése érdekében.
Forrás: What means the definition SERP?