Tudtad, hogy bármikor lecsekkoldhatod a versenytársad Facebook vagy Instagram hirdetéseit?
A titkokat leleplező eszköz a Meta Ad Library / Meta Hirdetéstár, valódi társunk lehet az elemzés során!
Mi az a Meta Ad Library / Meta Hirdetéstár?
A Meta Ad Library a jelenleg futó hirdetéseket egy átfogó, kereshető gyűjteménybe halmozza, időrendi sorrendbe állítva.
Függetlenül a platform típusától, megjeleníti az összes aktív Facebook és Instagram hirdetést a keresett kifejezés alapján. A keresőmezőben különböző szűrési feltételeket lehet beállítani, akár médiaelemekre vagy videókra is rákereshetünk. Azonban a találatok között kizárólag Facebook és Instagram hirdetéseket fogsz találni!
Itt tudod elérni a Meta Ad Library-t!
www.facebook.com/ads/library/
A hivatalos linken kívül a konkurenciád Facebook és Instagram oldaláról is elérhető a felület!
Mit kell tenned?
Gépeld be a keresősávba ami után kutatsz, használj szűkítéseket és minden releváns információ azonnal láthatóvá válik!
Mit tudhatsz meg az eléd tárt adatokból?
A Hirdetéstár sok hasznos részletet megmutat versenytársaid promóciójáról.
Rávilágít többek között arra, hogy a konkurenciád:
- Hogyan pozícionálja az ajánlatait?
Ez az információ felhasználható arra, hogy megértsd konkurenciád növekedését, és tájékozódj az ajánlatairól és erőfeszítéseiről.
- Melyik platformot használja?
Láthatod, hogy melyik felületet használják, legyen az akár a Facebook, Messenger, Audience Network vagy az Instagram.
- Milyen felhívásokat alkalmaz?
A Meta Ad Library megjeleníti a teljes hirdetésmintát, beleértve a cselekvésre ösztönzést (CTA).
- Hol vezeti a forgalmát?
A landing page-ek nem mindig jelennek meg a keresésben vagy a versenytársak webhelyén, ezért nehéz megtalálni és értékelni őket.
- Milyen típusú kreatívokat használ?
A hirdetésektől kezdve a videókon, képeken át a grafikákig és szövegekig felfedi a mások által használt összes formátumot. Megnézheted például, hogy ki, melyik kreatív típust részesíti előnyben.
- Milyen partnerekkel működik együtt?
Ha versenytársaid márkapartnerségen keresztül hirdetnek, a Meta Ad Library mindkét szervezetet megjeleníti a hirdetés tetején.
A megjelenített hirdetésekről röviden
A legtöbb esetben az Ad Library csak aktív hirdetéseket jelenít meg. A hirdetések az első megjelenítést követő 24 órán belül elérhetőek a könyvtárban, de eltűnnek, ha már nem aktívak. Ez azt jelenti, hogy a befejezett vagy szüneteltetett kampányok általában nem jelennek meg a hirdetés könyvtárban.
Ugyanakkor, speciális kategóriák esetében (társadalmi probléma, választások, politika) az inaktív hirdetések nem tűnnek el! Bármi, ami ebben a kategóriában található, közel 7 évig a hirdetéskönyvtárban marad, így a kampány vége után még sokáig fellelhetőek.
A Meta Ad Library jelentések elérése
Lehetőséged van különböző vállalkozások hirdetéseinek az összehasonlítására is, amit az alábbi linken érhetsz el:
www.facebook.com/ads/library/report/
Tetszőleges számú vállalkozást felvehetsz, nyomon követve a tevékenységüket.
A Meta adatbázisát arra is használhatod, hogy azonosítsd azokat a hirdetőket, akik az elmúlt 24 órában vagy az elmúlt 90, 30 vagy 7 napban a legtöbbet költöttek az adott kategóriában. Ezután bármelyik hirdetőre kattintva megtekintheted a vállalkozás hirdetés könyvtárát, beleértve az összes aktív kampányát.
Továbbá olyan összegző adatokról kaphatsz információt mint:
- a hirdetésre költött teljes összeg
- generált megjelenések száma
- hirdetések elérése, kor / nem szerint
- hirdetések elérése, lakhely szerint
Mit tanulhatsz a Facebook hirdetéscélzás részleteiből?
Bizonyos esetekben az Ad Library csak általános célzási paramétereket jelenít meg mint például az életkor és a hely. Ezek a paraméterek elég általánosak, így valószínűleg nem nyújtanak túlzott betekintést a közösségépítés rejtelmeibe. Más esetekben azonban ötleteket kaphatsz a részletes célzási beállításokhoz, amelyeket a saját hirdetési kampányaidhoz felhasználhatsz.
Következésképpen megtudhatod, hogy más vállalkozások milyen típusú közönségeket használnak.
Összegezve
A versenytársak Facebook és Instagram hirdetéseinek áttekintése során fontos, hogy minden adatot perspektívába helyezz! Előfordulhat, hogy egyes vállalkozások nem jelenítenek meg egyetlen Facebook vagy Instagram hirdetést sem, de ez nem jelenti azt, hogy nem hirdetnek sehol. A keresőoptimalizálás és a webes forgalomelemző eszközök betekintést nyújthatnak abba, hogy mely közösségi csatornák generálják a legnagyobb forgalmat versenytársaid számára, és milyen hirdetési platformokat használnak.
Egyes esetekben kreatívokat és kulcsszavakat is felfedhetnek, ami segítheti a kutatást. Például összehasonlíthatod saját webhelyed a nemeziseddel vagy egyenként kutathatsz a versenytársak között. A kigyűjtött adatok segíthetnek azonosítani azokat a hirdetési stratégiákat és hálózatokat, amelyekre egyébként nem is gondoltál volna, így kínálva új inspiratív megoldásokat! Ezekkel az információkkal finomhangolhatod céged hirdetési stratégiáját, kísérletezhetsz további kreatívokkal, módosíthatod a költségvetést, vagy akár új platformokat is tesztelhetsz.
Vesd bele magad a kutatómunkába!
Forrás: How to research your competitors ad campaigns on Facebook and Instagram?