Hatásos online marketing megfelelő kreatív tervezés nélkül nem létezik. Enélkül egy jól megírt poszt is csak szöveghalmaz, ami még csak célba sem ér, hiszen olvasás nélkül görgetnek tovább a felhasználók.
Azonban kevés grafikai tervezési tapasztalattal rendelkezők is könnyedén elsajátíthatnak alapvető készségeket, amelyekkel igazán ütős grafikákat készíthetnek a közösségi média platformokra.
Miért fontos a design?
Az esztétika mellett számos más üzleti előnye is van. Többek között ha már kialakult a brand stílusa, érdemes visszatérő elemekkel ezt erősíteni, így a hírfolyamból azonnal kitűnik a brandhez köthető poszt. Ezzel pedig folyamatosan fenn tudjuk tartani a követők figyelmét, továbbá a hosszútávú memóriába is jobban beépülhetnek a márka tartalmai.
Az elköteleződés és interakciók szempontjából sem szabad lemondanunk a vizualitásról. A képes bejegyzések akár 150%-kal több megosztást eredményezhetnek. És ha már a megosztások arányát növeljük, tegyük ezt profi designnal!
Hogyan készítsek profi tartalmakat?
Szerencsére már számos eszköz áll rendelkezésünkre, hogy saját magunk alkossuk meg vizuális tartalmainkat.
1. Ne félj a fehér tértől!
Gyakori hiba, hogy ki akarunk tölteni minden rendelkezésre álló teret. Ez azonban zsúfolt végeredményhez vezet, ami összességében nyomasztó érzést kelthet. Nem mellesleg a felesleges információk elvonják a figyelmet a valódi üzenetről, így sem esztétikai, sem üzleti szempontból nem éri meg telepakolni különböző elemekkel a grafikánk.
Bánj tehát bő kézzel a fehér - más néven negatív - terekkel! Hagyj időt az információ feldolgozására és figyelj arra, hogy a szemnek is kellemes legyen a végeredmény! Hidd el, az interakciók számában is megmutatkozik majd a követőid pozitív visszajelzése!
2. Maradj olvasható!
Az egyedi tartalmakhoz hozzátartoznak az egyéni betűtípusok is. Válassz 2-3 neked tetsző és a márkádhoz passzoló fontot, amelyek visszatérő elemként megjelennek minden kreatívodon. Itt azonban nem úszhatod meg a tesztelést! Ha a social felületeken osztod majd meg a képeket, először minden platformon meg kell győzödnöd arról, hogy mobil és desktop nézetben egyaránt jól látható és olvasható a szöveg!
Mielőtt elhamarkodott döntést hozol, próbáld ki a betűtípusokat kis- és nagybetűkkel, valamint félkövér és dőlt változatban egyaránt! Továbbá azt is érdemes tesztelned, hogy mennyire tudod kombinálni a stílusokat. Ha egymáshoz passzoló betűtípusokat választasz, egy képen akár több stílust is vegyíthetsz az olvashatóság érdekében.
Forrás: www.contentmarketinginstitute.com
3. Használj bátran kontrasztos színeket!
A színek kiválasztása mindig sarkalatos pont a design megalkotásakor. Az árnyalatok pszichológiája nagyban meghatározza, hogy később milyen hangulat és érzelem kötődik majd az emberekben a termékeidhez.
Ha már kiválasztottad a márkád fő színét, keress hozzá kontrasztos, de harmonizáló színeket! Ebben nagy segítségedre lehetek a különböző képszerkesztő programok színskálái, többek között a Color Hunt.
Érdemes ezeket több kombinációban megalkotni, hogy lásd, valóban a várt eredményt éred-e el velük! Figyelj ilyenkor is az olvashatóságra, valamint, hogy melyik szín ragadja meg inkább a tekinteted.
Ennél a posztnál a tekintetünk azonnal a “Track IGTV” részre ugrik, amit jól kiegészít a sötét háttérrel erős kontrasztban álló fehér szöveg. Ennek oka - a nagyobb betűtípus mellett- a meleg szín használata. Grafikusok jól bevált technikája, hogy meleg, telített színeket használnak a fontosabb elemeknél, kontrasztban a hűvösebb, a szemnek kissé “taszító” háttérrel.
Hasznos eszközök:
- Siteimprove Colour Contrast Checker - Háttér és szöveg kontraszt ellenőrzés
- Canva Színkerék - Vajon mely színek passzolnak egymáshoz?
Forrás: www.canva.com
Záró gondolat
Ne feledd, a social media tartalmak készítésénél legalább akkora figyelmet kell fordítanod a vizualitásra, mint a szövegre! Tesztelj bátran, kérd hozzá barátaid segítségét és alkoss olyan grafikát, ami biztosan megragadja majd követőid figyelmét!