Instagramon a profilkép és a bio leírás mellett a highlight, azaz az összefoglaló-történet is egy kiváló eszköz arra, hogy megszólítsd a célközönségedet és növeld az elköteleződést. Ráadásul highlight-jaidon keresztül megismerhetik a követőid a márkád személyiségét és értékeit.
1. Mi is az a highlight?
2. Melyik struktúra a nyerő?
-
Tartalom típusa szerint
- Témák szerint
Kiváló választás, ha magas követőtáborral rendelkezel és egy adott termékre, témára szeretnéd felhívni a figyelmet. Például létrehozhatsz egy rögzített történetet friss termékeidnek azzal a névvel, hogy „Újdonságok”, vagy használhatod egy aktuális promóció kiemelésére is.
- Események szerint
Fonhatod az események köré is a struktúrádat, ha esetedben ez rendszeres. Csoportosíthatod név vagy dátum szerint is Higlightjaidat, hogy az emberek biztos megtalálják azokat eseményeket, amelyek részt vettek, vagy részt szeretnének venni.
3. Highlight létrehozás lépésről lépésre
3.1. Instagram profilodon a bio leírás alatt vagy fent a felhasználóneved mellett kattints a plusz jelre. Ha töltöttél már fel történetet, akkor az archívumból is hozzá tudod adni.
3.2. Tartsd az ujjad hosszan azon a highlighton, amelyiknek a borítóját meg szeretnéd változtatni, majd válaszd ki a borító szerkesztést.
4. Így növeld az interakciók számát
4.1. Borító és címke
Lényeges, hogy ha a felhasználó ránéz egy rögzített történetre, akkor számára egyértelmű legyen, hogy az adott highlight mit fog tartalmazni. Ezért célszerű a rögzített történet borítóját igényesen megtervezni és elkészíteni. Ehhez használhatsz különböző grafikai programokat, vagy szimplán fel is tölthetsz egy képet.
Népszerű megoldás egy ikon egyszínű háttéren, a névben pedig egy releváns szó vagy emoji. Ez fordítva is alkalmazható, így a borítón egy szó szerepel és az elnevezésben pedig egy oda passzoló emoji.
Hangulatjelek által márkád sokkal közvetlenebbé és barátságosabbá fog válni. Tudtad, hogy az emberek 60.000-szer gyorsabban dolgozzák fel a vizuális tartalmakat, mint a szövegeset? Teszteld te is highlightodat emojikkal!
Tipp: Ha szeretnéd a borítóképet saját ízlésedre szabni, akkor méretezd 1080x1080 pixel méretűre a vizuális tartalmat.
4.2. Arcképek
Mindenki szereti, ha arcokat kapcsolhat a márkákhoz, mert általában ezek a személyek közvetítik a márka üzenetét és személyiségét. Gondoljunk csak bele, ha elhangzik Steve Jobs, vagy Mark Zuckerberg neve akkor egyből eszünkbe jut egy arc és egy márka. Ha ki szeretnéd próbálni ezt a variációt, akkor választhatod saját arcképed, vagy akár márkád nagykövetéjét is.
4.3. Bátor színek
Ma már túl basic, ha valakinek a márkája, vagy a honlapja színeivel egyeznek meg highlight coverek. Próbálj feltűnő, hivalkodó színeket választani, hogy odavonzd a figyelmet. Minél kontrasztosabb a highlight borítód, annál több kattintást generálhatsz.
5. Néhány extra ötlet
Mielőtt igazán belekezdenél a highlight cover gyártásba, érdemes inspirálódnod az Instagramon. Összegyűjtöttünk néhány fiókot, akik szerintünk kiváló kreatív ötlettel dobták fel profiljukat.
- Mercedes-Benz - Instagram
- L'Oréal Paris Official - Instagram
- Brave Social Media Marketing - Instagram
- Audi USA - Instagram
- Elon Musk - Instagram
- TED Talks - Instagram
- Coachella - Instagram
- British GLAMOUR - Instagram
- Ulta Beauty - Instagram
- Official Subway - Instagram
- Sephora - Instagram
- Boss - Instagram
- ROLEX - Instagram
6. Canva
- Kezelése rendkívül egyszerű
- Ingyenesek az alapfunkciók
- Szuper sablonokat tartalmaz
- Online program, telepítést nem igényel
Záró gondolat
Ha még nem kezdtél el komolyabban foglalkozni az highlight cover gondos tervezésével, akkor itt az ideje, hogy belevágj! Már tudod, hogy a rögzített történeteiden keresztül kifejezheted vállalkozásod személyiségét, ráadásul növelheted elérésedet és új elkötelezett felhasználókat szerezhetsz.
Forrás: Instagram Highlights Covers: How to Get More Clicks for Your Stories Highlights