Posztolni kell. Jó posztot közzétenni pedig már fél siker. Azonban sok múlik az időzítésen is! Hogy miért? Mutatjuk!
A különböző felületeknek hála - mint például a Creator Studio - nem kell azonnal közzétenni a már megírt bejegyzéseket, így sokkal könnyebben vehetjük számításba, hogy követőink mikor a legaktívabbak a nap folyamán!
Használd a Google Analytics jelentéseit a posztod ütemezéséhez!
Mielőtt belevágsz a tartalmak időzítésébe, vedd figyelmbe, hogy a legfontosabb célja a közösségi média vállalkozói szintű használatának a forgalom generálása, ami a folyamatosan magas szinten tartott elérésekkel kivitelezhető. Fontos szempont lehet a honlap látogatottságának alakulása, melyről részletes adatokat kaphatsz a Google Analytics segítségével.
Az adatokért nyisd meg a vállalkozásod Google Analytics profilját, kattints a Közönség menüpontra és válaszd az Áttekintés opciót. A jobb felső sarokban szűkítsd a dátumtartományt az általad vizsgált időszakra, majd a részletes információkért tekintsd meg órákra, napokra, hetekre vagy hónapokra bontva a jelentést!
Forrás: Google Analytics
Az adatok áttekintése után pedig nézzük, az egyes site-ok milyen időszakban hozhatják el számodra a hőn áhított sikert!
Habár a Statista 2020 októberi felmérése alapján a felhasználók csupán 18,5%-a használja a telefon mellett desktopot Facebook-ozásra, a munkahelyi, asztali számítógépes közösségi média görgetés legnépszerűbb felülete továbbra is a Facebook. Így tehát nem nyúlhatsz mellé, ha délután 1-4 között posztolsz, valamint az esti órákban és hétvégén délutánonként.
Forrás: www.oberlo.com
Hogy megismerd közönséged tartalomfogyasztási szokásait, érdemes az Facebook elemzéseket is megtekinteni:
- Facebook Analytics segítségével
Forrás: Facebook Analytics
Info: A mi esetünkben ez Csendes-óceáni idő szerint van ábrázolva, így 9 óra hozzáadásával kapjuk meg a helyes adatokat!
- Creator Studio elemzések funkciójával
Jelenleg sajnos nem elérhető, de egyéb esetben innen is érdekes adatok nyerhetők ki a célközönség aktivitásáról!
Forrás: Creator Studio
Az Instagram felhasználási szokásaihoz igazodva azokat az időpontokat kell megkeresni, amikor a követőinknek idejük adódik telefonról böngészni a közösségi média felületeket. Így tehát érdemes ebédidőben, azaz 11-13 óra között, valamint gondolva a tömegközlekedéssel hazafelé tartókra 16-17 óra körül, majd a vacsoraidővel egybekötve, 19-21 között posztolni és sztorizni.
A tartalom időzítésénél fontos szem előtt tartani, hogy hétvégén viszonylag alacsony elérést produkálnak a posztok, hiszen ilyenkor a felhasználók leginkább csak a saját fotók és videók megosztása, valamint a barátok által közzétett tartalmak megtekintése céljából nyitják meg az applikációt.
Forrás: www.oberlo.com
Elemzési adatok az Instagram esetében szintén a Creator Studioból, illetve a saját elemzőfelületéről, az Instagram Insights-ról nyerhetők.
Forrás: Instagram Insights
A LinkedIn-re sajátos felhasználási területe miatt egyértelműen hétköznap, munkaidőben érdemes időzíteni a bejegyzést, hiszen szakmai cikkek és önéletrajzok ebben az időszakban juthatnak el legnagyobb arányban a célközönséghez.
Azt is érdemes figyelembe venni, hogy a hétfők és a péntekek nem feltétlenül a legalkalmasabb napok a posztoláshoz, hiszen hét elején és végén a célcsoportod valószínűleg elfoglaltabb, mint a hétközbeni napok bármelyikén.
Forrás: www.oberlo.com
Habár Magyarországon továbbra sem számít a legtöbbet használt applikációk közé, bizonyos területeken kifejezetten hasznos lehet a Twitter jelenlét. Főként nagyobb brand-ek, social media ügynökségek, IT szolgáltatók és közéleti szereplők rendelkeznek Twitter for Business profillal, az ő bejegyzéseikre pedig általában a munkanapokon tapasztalható nagyobb elérés.
Ne feledd: a LinkedIn-el együtt a Twitter is kifejezetten munkaidőben és ebédidőben a leglátogatottabb, így a posztjaid is erre az időszakra érdemes ütemezned!
Forrás: www.oberlo.com
Az előző két közösségi média felülettel ellentétben a Pinterest kifejezetten hétvégi portálnak mondható. Mivel a felhasználók valamilyen inspirációért, ötlet gyűjtésért, dekorációs sablonokért vagy receptekért látogatják a platformot, a munkaidőben közzétett pinek sokkal kevésbé érhetnek célba követőidnél!
Forrás: www.oberlo.com
Tipp: Használd a Pinterest bejegyzés létrehozásának lehetőségei közül a “Közzététel egy későbbi időpontban” opciót, így a hétköznap elkészített pineket a legforgalmasabb, szombat délutáni és esti időszakra ütemezheted!
Forrás: Pinterest
YouTube
A videó posztolásánál figyelembe kell venni, hogy a követők nem azonnal, a feltöltés pillanatában találkoznak a megosztott tartalmakkal. A feliratkozók első kézből értesítések útján kapnak információt az újonnan elérhető tartalmakról, azonban ez a feltöltést követő néhány óra elteltével jelenik csak meg. Így tehát érdemes a csúcsidő előtt néhány órával vagy akár 1-2 nappal kitenni a videóit a Youtube csatornádra.
A legtöbb megtekintést számláló időszaknak egyértelműen a hétvége számít, azon belül is a délelőtti órák. Hogy minél több személyt érhess el, posztold videód csütörtökön és pénteken kora délután, így a napjainkban kevésbé mozgalmas péntek estéken is érhetsz el új nézőket.
Forrás: www.oberlo.com
Záró gondolat
Az aktivitásra vonatkozó adatok természetesen a tevékenységi köröd és a látogatóid beállítottsága alapján eltérhetnek az általánosnak számító csúcs- és holtidőktől. Elemezd alaposan a közönséged viselkedését és hozd ki a legtöbbet posztjaidból!