Ha szeretnél létrehozni egy Facebook csoportot márkádnak vagy növelni a csoporttagok elköteleződést ez a blogbejegyzés Neked szól!
1. Határozd meg a célközönséget
Elsőként fontos, hogy eldöntsd kinek szeretnéd létrehozni a csoportot. Gondold át milyen légkört képzelsz el a közösségednek, milyen embereket, tartalmakat és témákat szeretnél a csoportban látni. A virtuális csoport hasonló, mint egy helyi közösség.
2. Szabd meg a határokat
-
Tiszteld a csoporttagokat!
-
Kerüld a zaklatással kapcsolatos témákat!
- Ne hirdess vagy spamelj!
-
Mellőzd az általános, termékedhez nem kapcsolódó témákat!
- Kerüld az oktató jellegű bejegyzéseket!
- Ne engedélyezd az idézetek megosztását! (ezek általában kicsi elköteleződést eredményeznek, hiszen a legtöbben csak likeolják a posztot és nem kommentelnek hozzá)
3. Építs közösséget
A csoportok esetében fontos, hogy megteremtsd a közösséghez való tartozás érzését. Nem szabad csak az üzletre fókuszálni, különben fennáll a veszélye annak, hogy a tagok nem lesznek hűségesek brandedhez. Készíts olyan bejegyzéseket, melyek interakcióra és beszélgetésre ösztönzik a felhasználókat. Taggeld be a csoporttagokat, főleg a lelkes rajongókat, hogy még jobban érezzék a figyelmedet.
forás: Social Media Examiner
4. Kérdezz, kérdezz, kérdezz
Éreztesd a csoporttagokkal, hogy számít a véleményük. Kérdezz olyan témákban, amelyek segítségével többet megtudhatsz róluk. Érdemes olyan kérdéseket feltenni, amelyek egyszerűek, könnyen, gyorsan megválaszolhatók és mindenki ugyanúgy értelmezi őket. Néha azonban létrehozhatsz hosszabb, kifejtős kérdésköröket is, hogy kikérd a felhasználók véleményét. A Facebook díjazni fogja az elköteleződést, és egyre több felhasználónak fogja ajánlani oldaladat.
5. Vezesd a csapatot
Természetesen nemcsak arra kell gondolni, hogy a bejegyzéseknek csak rólad kell szólnia, hanem ennél sokkal többről van szó. Fontos hagyni, hogy a csoporttagok is építsék a közösséget és kapcsolatba lépjenek egymással. Próbáld meg egyensúlyba hozni az általad posztolt dolgokat és a követők tartalmait, de azért egy-egy (élő) videóval mutasd meg a szakértelmedet és a szerepedet.
Záró gondolat
Amennyiben még nem kóstoltál bele a Facebook csoportok világába, itt az ideje, hogy tovább építsd márkádat ezzel a marketingeszközzel.