info tipp 2020.01.22., szerda
10 perc

2020 nagyon izgalmas évnek ígérkezik, ám a 2019-es marketing trendek sem szűntek meg az új év kezdetekor, szóval nézzük is azokat a folyamatokat, amelyeket jelenleg is megfigyelhetünk a digitális marketing területén.

Videó
A Hubspot kutatása szerint a vevők 72%-a szívesen tájékozódik új termékekről videó útján, így nem meglepő, hogy ez a tartalomforma idén is hódít. A rengeteg előnye miatt egyre több vállalat használja a videót kommunikációs formaként, viszont ez szigorúan csak jó minőségben ajánlott. Minél több elérhető szoftver és felszerelés kerül piacra, annál szélesebb körben fog elterjedni a videózás, mind a személyre szabott támogatást tekintve, mind webinaroknál, termékbemutatóknál vagy közösségi platformokon. 

A 0. hely
Már nem az első hely a legmenőbb a Google találati listáján! 2020-ban a 0. hely a befutó, hisz itt találjuk meg a leggyorsabban a pontos választ a kérdésünkre. A featured snippet nevű újdonság mindenféle körítés nélkül ad rövid választ az általunk beírt kulcsszavakra, sőt, már a keresések 60%-ánál működik! Egyelőre elsősorban az angol nyelvterületen hódít, de versenyelőnybe kerülhetünk, ha már most elkezdünk készülni a jövőre. Érdemes azzal kezdeni, hogy feltérképezünk minden olyan kérdést/keresést a Google-ben, ami a honlapunkhoz kapcsolódik. Ezeket válaszoljuk meg egy kb 1500 szavas, SEO-barát bejegyzéssel, és máris közelebb lehetünk a 0. helyhez, mint a konkurenciánk. 

Influencer marketing
Az influencer marketing 11-szeres ROI*-t, produkál a digitális marketing más formáihoz képest, így nyilván nem megy idén sem sehova. 2019-ben felütötték a fejüket olyan hírek, melyek szerint az influ marketing leköszönőben van, de a sikeressége miatt erre egyelőre nem látunk esélyt. 
*ROI: return on investment, befektetés megtérülése

Tartalom marketing 
Tartalom marketinggel könnyen demonstrálhatod a szaktudásodat leendő ügyfeleidnek, támogathatod vele a honlapod SEO-ját, valamint megszemélyesítheted vele a branded. 2020-ban érdemes lesz fókuszálni az interaktív tartalmakra és videókra. 

Social Shopping 
Az utóbbi néhány évben a közösségi shopping egyre nagyobb méreteket öltött, és 2020-ban csak még nagyobb lesz. Az, hogy az Instagramon szinte webshopot nyithatnak a márkák bizonyítja, hogy érdemes kipróbálni. 

Hangalapú keresés
A BBC szerint 2022-re a háztartások 55%-ában lesznek jelen az okos eszközök, így a hangalapú keresésre optimalizálni a tartalmadat prioritás kell, hogy legyen 2020-ban. Az Econsultancy szerint 2020-ra a böngészés már képernyő nélkül történik majd, vagyis szimplán hangalapú lesz. A vállalatoknak tehát arra kell majd figyelniük, hogy a honlapon egyértelműen feltüntessék a gyakori kérdésekre adott válaszaikat, a helyadataikat mindig frissítsék és köznapi nyelvet használjanak a honlap tartalom írásakor. 

Közösségi üzenetküldő alkalmazások
Az üzenetküldő alkalmazások már nem újkeletűek a személyek közti kommunikáció szintjén, viszont az új év valószínűsíthetően a márkák felé is kiterjeszti ezt a trendet. Az appok nem csak extrán személyre szabható marketinggel szolgálnak, de a fogyasztó számára is kényelmes módot kínálnak arra, hogy kapcsolatba lépjen a vállalattal. A például Messengeren márka által küldött üzenetek megnyitási aránya 80%, szemben az email marketing 19%-os átlagával. Annak ellenére, hogy az előbbi jóval hatékonyabb módszer mostanság, ugyanaz a szaktudás itt is megállja a helyét, mint az email marketing terén: jó szövegírás készség a legfontosabb, valamint szorgosan kell építeni az email listát, tartalommal látni el a feliratkozottakat, válaszolni a kérdéseikre, majd eladásokat generálni. A Facebook chatbot statisztikái azt sugallják, nagy jövő vár az üzenet marketingre.

interword blog feliratkozás

Perszonalizáció (Személyre szabottság)
Itt az ideje búcsút mondani az általános reklámoknak. A fogyasztók 80%-a nyilatkozik úgy, hogy nagyobb eséllyel vásárolnak olyan márkától, amely személyre szabott élményt nyújt, így a perszonalizált marketing nem árt, ha a 2020-as stratégiád szerves részét képezi.

Interaktív content
Az új, eredeti és interaktív content segít a márkádnak kitűnni a tömegből. A fogyasztók 91%-a interaktív contentet keres, amikor online vásárlásra kerül a sor. Tehát a vásárlási posztok, az AR/VR, a 360 fokos videók, kvízek, kérdőívek nagymértékben segíthetnek a tartalom marketing területén.

Átláthatóság
A fogyasztók megkövetelik az átlátható, könnyen érthető márka-információkat, így nem meglepő, hogy 94%-uk azt állítja, azon márkákhoz hűségesek, akik teljes átláthatóságot kínálnak az adataikat illetően. A GDPR 2018-as bevezetése óta a vásárlók adatainak kezelésére kiemelt figyelmet kell fordítani, mert egy ballépés ezen a területen rendkívül negatívan hathat a cégre. Bővebb infót az átláthatóságról ide kattintva találsz. 

Az elrejtett like-ok várható eredménye
A már 2019-ben is nagy népszerűségnek örvendő “szerkesztetlenre szerkesztett” stílus idén is jelen lesz Instagramon. Ha Te is szívesen kísérleteznél, próbáld ki a VSCO és a Tezza appot. Előbbiben hasznodra válhatnak az A4, A6, A10, AL5, S2, N3, vagy J2-es filterek a természetes hatás eléréséhez. A like-ok elrejtése a videók terén is jó hír - amelyek 2020-ban még autentikusabbak és valósidejűek lesznek majd. 
Az évek során megfigyelhető volt egy fokozatos csökkenés a heti feed posztok számát tekintve. Ez azért lehet, mert a felhasználók a “legjobb” tartalmaikat tartogatták a hét néhány napjára, de ha a like-ok eltűnnek, esélyes, hogy szabadabban posztolnak majd a nyomás nélkül, amelyet jelenleg a megváltozott algoritmus miatti csökkent like-szám okoz. 
A minden felhasználóra kiterjedő like-rejtésről nincs információnk, de ismerünk olyat, aki már nem látja a számokat. :)
Ebben a bejegyzésben bővebben olvashatsz arról, mi lesz velünk like-ok nélkül. 

Az Instagram tovább erősíti az influencer marketing, valamint e-commerce vonalat
2019-ben megjelent az Instagram shopping, és a tartalomkészítőktől való vásárlás, amely lehetővé teszi a vásárlást az Instagram appon belül. 
Továbbá, a vállalat bejelentette, hogy új platformmal rukkolnak elő, amely összeköti az influencereket a márkákkal, akik szponzorált tartalmat készíttetnének. Az új márkaegyüttműködés-kezelő kiválasztott felhasználók számára elérhető, jelenleg tesztelés alatt áll. Itt találsz további infót az újdonságról.
Az elrejtett like-ok amúgy is megnehezítenék az együttműködések menetét, így a márkáknak lehetőségük nyílik majd első kézből tájékozódni a potenciális partner számadatairól. 
A shoppingot tekintve, az appon belüli vásárlás során a cégeknek lehetőségük van legfeljebb 5 termék megjelölésére képenként. Ezek a tagek tartalmazzák a termék adatait és árát, így akadálymentesebbé téve a vásárlói utat és a márkák számára a termékeik kreatív megjelentetését. 

IGTV
A 2018-ban érkezett IGTV sikere nehezen akart beindulni, de köszönhetően a feedben és Storyban elhelyezhető IGTV részleteknek, mára nagy népszerűségnek örvend. Az IGTV elérhető külön appból, és az Instagramról is, és ugyan első körben csak álló formátumú videót engedélyezett feltölteni, már a fekvő tartalmak sem állják útját. A poszt írása közben is történt újítás, a fő feedről eltűnt az IGTV ikon. Mostantól a neked ajánlott IGTV videókat az Explore-ról érheted el, a feltöltést pedig ugyanott kezdeményezheted, ahol feed posztot töltenél fel, csak válaszd a “Long form video” opciót. Kíváncsiak vagyunk, mi mást tartogat még számára 2020. 

Csoportok
2019-ben bejelentette a vállalat, hogy a jövőben a csoportok kiemelt figyelmet élveznek majd. Ugyanebben az évben a csoportok népszerűsége hatalmasat nőtt, mivel a felhasználók könnyebben tudtak felfedezni releváns contentet azokon belül. A Facebook csoportok remek lehetőséget tartogatnak az arra hajlandó márkáknak a közösségépítésre és a direkt kommunikációra a vásárlókkal.

Ads
A Facebook reklámoknak nagy jövőt jósolnak 2020-ban. Ott van például a Messenger ads, amelyet eredetileg 2016-ban mutattak be, de egy jelentős átalakítás után nyerte csak el mai formáját. Ezek a reklámok a messenger beszélgetések között találhatók, és a marketingesek számára jó hír lehet, hogy ugyanazzal a kreatívval lehet hirdetni őket, mint amiket Facebookra vagy Instagramra szánunk. A dinamikus hirdetés formátumok összekötik a reklámot a fentebb említett perszonalizációval. Ezen reklámok egy machine-learning technológiával készülnek, és a céljük, hogy minden felhasználó olyan formában kapja meg a neki szánt hirdetést, amelyre a legnagyobb eséllyel reagál. Ebben a témakörben megemlítendő még a beszélgetésindítás swipe uppal, mely Insta Storyból közvetlen a márkák Messengeres felületéhez viszi a felhasználót, továbbá az Azonnali élmény formátum, amely egész képernyős reklámokkal ragadja meg a közönség teljes figyelmét. 

Creator Studio 
A Creator Studio egy desktopos időzítő felület a Facebookhoz és Instagramhoz, valamint IGTV-hez. A tartalmat 6 hónappal előre tudjuk időzíteni, valamint elemzéseket is találunk itt. Az ügynökségi tartalomkezelést jelentősen megkönnyíti, mivel egyszerre férhetünk hozzá az általunk kezelt összes fiókhoz és azok tartalmához. Mi is használjuk, sőt egy blogot is írtunk róla tippekkel, véleménnyel. :) 

Virális kihívások
A TikTok nem a közösségépítésre helyezi a hangsúlyt, a fő fókusz nem a követők szerzésén van. Ehelyett a felhasználók kihívásról kihívásra ugrálnak, amelyek a legvéletlenszerűbb dolgokat foglalják magukba. Egy elképesztően népszerű trend volt gumimacikat közönségként felállítani, míg Adele Someone like you-ja szólt a háttérben, valamint cowboy-nak és cowgirlnek öltözni az Old Town Road című számra. (??)


Influencer együttműködések
Annak ellenére, hogy a platform csak az utóbbi évben érte el az 500 millió aktív felhasználót, az influencer együttműködések már elkezdődtek, és nagy eséllyel tovább fognak nőni, amint a vállalatok is felfedezik a marketing potenciált a platformban.

Autentikus content
Nem trend, inkább tulajdonság - a TikTokon a tökéletesség helyett az autentikusságot preferálják. Míg Instán a tökéletes sminket és frizurákat részesítik előnyben, a TikTokon nem ciki a szülők házának pincéjéből internet-híressé válni. 
Mi nem igazán értjük még a platformot, de próbálkozunk! :)
 

interword blog feliratkozás

Források: