A carousel - vagy ahogy mi magyarul hívjuk a “lapozós” - posztok az utóbbi idők nagy kedvencének számítanak az Instagram felhasználók között. Bejegyzésünkben most utánajártunk a legfrissebb okos számoknak a témát illetően.
Az új carousel trend
Manapság a folytonosságot sugalló, több egymással összekapcsolható képből összeálló, lapozós posztok a legtrendibbek. Ezek lényege, hogy ahogy lapozol a képek között, úgy érzed, mintha egy hosszú, összefüggő képsávon haladnál. Egy biztos: a jó minőségű carousel posztok elkészítése időigényes munka, de a várt hatás nem marad el, hiszen sokkal kreatívabb és egyedibb tartalmakat gyárthatsz.
Bizonyára már láttál ilyet, de ha mégsem vagy benne biztos mire gondolunk, mutatunk egy példát!
A carousel posztok népszerűsége egyre nő
Néhány évvel ezelőtt az Instán közzétett tartalmak mindössze 3%-a volt lapozós poszt, ez a szám felkúszott 20%-ra. A képek még mindig töretlenül a lista élén állnak, de a videók és a carousel posztok egyre jobban előtérbe kerülnek. Érdekesség, hogy ami a 2020-as számokat illeti, hónapról hónapra nő a közzétett lapozós posztok száma.
Mi a helyzet az elköteleződési aránnyal?
Ha szeretnél többet megtudni az elköteleződési arányról, olvasd el korábbi blog bejegyzésünket! A Socialinsider friss kutatása szerint a lapozós posztok büszkélkedhetnek a legmagasabb elköteleződési aránnyal (1,92%). A képek állnak a második helyen (1,74%), a sereghajtó videók (1,45%) előtt.
Tipp: Ösztönözd a követőket az első képen vagy a captionben arra, hogy tovább lapozzanak!
Hány elemből álljon a bejegyzés?
Frissítés - 2024. szeptember 17.: A carousel posztokhoz már akár 20 képet is használhatsz!
Az Instagram felületén maximum 10 képet oszthatsz meg egyszerre. A legtöbb felhasználó és márka általában 2-3 képből álló bejegyzéseket készít. Gondoltad volna, hogy a 8-10 slideból álló posztok elköteleződési aránya általában meghaladja a 2%-ot?
forrás: socialinsider
Videós és mix carousel? Igen!
Nem megdöbbentő módon a felhasználók kb. 90%-a általában képekből álló posztokat tesz közzé. Azonban megéri keverni a képi és a videós világot egy carousel bejegyzésen belül is, hiszen ez általánosságban 2.33%-os elköteleződési arányt produkál.
A videós lapozós posztok több kommentet kapnak, mint a többi, így ha a kampányod célja a beszélgetés indítás, mindenképp ezt a típust válaszd!
Használj carousel posztokat Te is!
Mi csak ösztönözni tudunk arra, hogy egy-egy lapozós bejegyzést is beütemezz tartalomnaptáradba! Amellett, hogy sokkal egyedibb és érdekesebb tartalmakat gyárthatsz, van még egy fontos előnye ennek a posztípusnak. Ha feltöltesz egy "normál" posztot és valaki végig pörgeti a feedjét, akkor a bejegyzésed nem jelenik meg újra ugyanannak a követőnek. Ezzel szemben észrevetted, hogy a carousel posztok esetében, ha tovább görgeted a feeded anélkül, hogy végiglapoztad volna a bejegyzést, akkor az Insta újra megjeleníti Neked később ugyanazt a posztot? Igaz, annyi különbséggel, hogy a carousel poszt második képét látod és nem az az elsőt ismét. Trükkös, nem?
-
Használj egységes színeket, kreatív elemeket, fényképeket!
-
Kapcsold össze folytonosan a slideokat! (Például az összes képen végig haladó nyíl egy jó trükk.)
- Ügyelj arra, hogy az első kép kifejezetten figyelemfelkeltő legyen!
- Biztasd követőid, hogy lapozzanak balra!
- Alkalmazz egységes margókat!
- FIgyelj arra, hogy a feliratok jól olvashatók legyenek!
- Mindig teszteld az elkészült kreatívot mielőtt közzétennéd, hogy nem csúsztak-e el az egyes elemek!
Záró gondolat
Kísérletezz bátran, hogy a Te követőid a képi, a videós vagy a mix carousel posztokat kedvelik jobban! Szánj időt a tervezésre és a kivitelezésre, de a legfontosabb, hogy merj kreatív lenni!
Forrás: [Instagram Carousel Study] 22,360,021 Posts Show What Top-Performing Carousel Posts Look Like