Ugye Te sem szereted, ha belevágnak a mondandód közepébe, netalántán ott is hagynak, mielőtt elmesélhetted volna a történeted? Habár itt nem közvetlen kommunikációról beszélünk, mégis jó érzést kelt az emberben, ha figyelnek rá és a mondanivalójára. Ahhoz, hogy ezt Te is megtapasztald, nem árt néhány mutatószámmal tisztában lenned.
Most felteszünk Neked hét kérdést, melyek megválaszolásával eredményesebb Instagram storyzásba foghatsz!
1. Hányan nézték végig a történeted?
Biztosan Te is találkoztál már olyan Instagram profillal, ahol a 2-3. story slide után úgy érezted, nincs értelme tovább nézned. Ebben az esetben vagy bezártad a jobb felső sarokban található „X”-re kattintva, vagy tovább léptél a következő profil napi bejegyzéseire.
Ha nem szeretnéd, hogy a Te storyjaid is így végezzék, néhány mutató segítségével jelentősen növelheted az online kommunikációd sikerességét. A teljesítési arány kiszámításával könnyedén felmérheted a bejegyzések hatékonyságát. Két adatot kell figyelembe venned hozzá, az első és az utolsó történeted nézettségi számát.
Így számítsd ki egyszerűen:
Ahhoz, hogy valós eredményt mutasson a kalkuláció, érdemes egyszerre feltölteni a sorozat minden elemét. Tehát ha több képet vagy videót szeretnél megosztani a közönségeddel, ajánlott előre megtervezni azok tartalmát és a sorrendjét, majd a külön-külön posztolást mellőzve egyben feltenni.
Tipp: Teszteld, hogy milyen stílusú storyk teljesítenek a legjobban! Nem csak azt mérheted, hogy hány megtekintés volt a bejegyezéseken egyenként, de azt is, hogy mennyi időt töltöttek a felhasználok a slideokon.
forrás: Social Media Examiner
A teljesítési arány mellett fontos tényező a Megjelenések száma is. Míg az előbbi azt méri, hogy mennyi Instagram profilt értél el a történeteddel, az utóbbi már az összes megtekintést ábrázolja. Tehát, ha egy IG fiókról többször végig nézték a napi bejegyzésed, ez a szám magasabb lesz, mint a teljesítési arány. Amennyiben jóval magasabb eredményt mutat, biztos lehetsz benne, hogy egyrészt hasznos volt a slide a követőid számára, másrészt jól működnek a hashtag-ek és a helyszín matricák.
2. Vajon hányan hagynak ott az első storyd után?
Nem is gondolnád, milyen fontos a megnyerő első történet! A jó eredmények érdekében minden sorozat tervezésénél vedd figyelembe, hogy az első benyomás mindig a legfontosabb! Fél siker, ha rögtön felkelted a követőid figyelmét és nem lépnek tovább azelőtt, hogy a többi elemet is megtekintették volna.
Ahhoz, hogy ezt mérni tudd, az alábbi képletet javasoljuk:
3. És a sorozatod kellős közepén?
Nem csak a minőségi tartalmak, de a jól megtervezett, egymást relevánsan követő slideok is szükségesek ahhoz, hogy a követőid valóban végig akarják nézni a történeted. Ha úgy érzed, sokan lépnek ki az utolsó elem elérése előtt, nem árt megtekintened, hogy mikor hagynak ott a nézőid.
A sorozat közepén több okból is kiléphetnek a követők. Egyrészt lehet, hogy túl sok storyból áll a komplett történet. További eshetőség az is, hogy nem használsz elég interakcióra buzdítást, így túlságosan egyoldalúvá válik a kommunikációd.
Számold ki a mutatót a következőképpen:
Tipp: Ne félj keverni a különböző stílusú és formátumú tartalmakat! Készíts a képek mellé videókat is, majd fűszerezd meg őket matricákkal és animált szöveggel!
4. Milyen kilépési rátával rendelkezel?
A storyk hatékonyságának ellenőrzésénél érdemes figyelembe venni minden egyes poszt esetében, hogy a megtekintésekhez képest hányan lépnek ki a bejegyzéseidből. Ebből a mutatóból is számos következtetést vonhatsz le. Többek között, hogy milyen stílusú storykat kedvelnek a követőid, vagy elégedettek-e a szöveg – vizuális tartalom arányával.
Fontos: A kilépési aránynál még súlyosabb elégedetlenséget fejez ki az a szám, ami a következő történetre való átléptetést mutatja. Ebben az esetben nem idő hiányában nem tekintették meg a teljes bejegyzés sorozatot, hanem elvesztetted a látogatóid figyelmét.
5. Hány reakciót érsz el a storykkal?
Az Instagram azt is lehetővé teszi számodra, hogy a slideokra adott reakciókat mérd. Többek között itt láthatod, hányan osztották meg a bejegyzésed, hányan kattintottak át a profilodra vagy egyenesen a honlapodra. Ha 10.000 követő feletti fiókkal rendelkezel, azt is megéri vizsgálni, hogy miként teljesít a Swipe-Up funkciód. Ha több felhasználó kattint rá, mint a matricákra vagy a fiókodra, hasznos hirdetési csatornának bizonyulhat a jövőben.
A ráta kiszámításánál vedd figyelembe, hogy a történeted elemenként más és más arányt mutathat! Ha egy slideon nincs CTA tartalom, ne ijedj meg, hogy az interakcióid száma 0.
6. Milyen gyakran léptetnek vissza a történeteidben?
Nincs is annál nagyobb megtiszteltetés a storyzás során, ha újra megtekintik a sorozatod előző elemét. Számos oka lehet annak, hogy balra pöccintenek a sztoridban, de az biztos, hogy valami reakciót tudtál kiváltani a nézőidből. Ennek hátterében általában az áll, hogy valami hasznos információt láttak a követőid, az idő pedig túl rövid volt hozzá, hogy értelmezzék vagy reagálni tudjanak rá.
Ezt a képletet használd a méréshez:
Ha észreveszed, hogy bizonyos stílusú vagy tartalmú storyknál magasabb a visszalépési arány, használd bátran többet a közönség kedvéért és egyúttal a saját érdekedben is. Persze túlzásokba nem szabad esni, hiszen egy idő után unalmassá válhatnak az ugyanazon alapelven elkészített bejegyzések. A mértéket megtartva azonban jelentősen növelheted az elköteleződést az oldalad irányába.
7. És milyen gyakran léptetnek tovább a storydban?
Hatékony mutatónak bizonyul a Továbblépések száma is, hiszen ebből kiválóan leszűrhető, hogy melyik tartalmad volt kevésbé hatásos az online kommunikációd során. Ha nem elég figyelemfelkeltő, vagy pont az ellenkezője, túl sok mindent zsúfoltál egy képre vagy videóra, ez a szám jóval magasabb lesz, mint a többi storyd esetében.
Tipp: Ha túl magasnak ítéled a továbblépések számát, turbózd fel a történeteidet néhány elemmel! Használj szavazás és kvíz matricákat, írj rövid és releváns szöveget a képeidhez, vagy készíts kollázst!
Záró gondolat
A hét kérdés megválaszolása után nincs más dolgod, mint a gyakorlatba átültetni a tapasztalataidat. A történeteid tervezésekor építkezz a kapott mutatókra, hogy még értékesebbé válhass a közösséged számára. Ne feledd: Szórakoztass, buzdíts interakcióra és alakíts ki elköteleződést a márkád iránt!
Forrás: How to Analyze Instagram Stories: 7 Metrics to Track