Instagram marketing körökben gyakran felmerül a kérdés, hogy a hashtageknek a képaláírásban van-e a helyük, vagy pedig az első kommentben. Előbbi esetében csak az összképet rombolják, utóbbiban pedig feltehetően az elérést. De valóban van ennek a kérdésnek relevanciája?
Olvass tovább!
A Socialinsider és a Quuu 650 ezer Instagram posztot elemzett, különböző méretű üzleti profiloktól. A kutatás szerint a brandek nagy többsége a captionben helyezi el a hashtageket.
Mivel csak a vizsgált márkák 10%-a teszi a hashtageket az első kommentbe, nehéz összehasonlítani a két tábort. Viszont hasonló részhalmazt használva a Socialinsider megvizsgálta a két típus engagementjét, különösen a posztok elérését.
Ahogy itt is látható, a captionbe tett hashtagek átlagosan jobb elérést produkáltak a vizsgált posztoknál, majdnem minden kategóriában. Ennek ellenére a különbség nem túl látványos. Az 5000 követőnél kevesebbel rendelkező profiloknál ez a kilengés 3.5%, míg az 5000 és 10000 követő közé eső profilok kilengése csak 1.23%.
Ez az adat azt sugallja, hogy nem éri meg csak azért a kommentbe tenni a hashtageket, hogy a caption esztétikusabban mutasson, annak ellenére, hogy egyébként nem nagy az eltérés.
Ezen túlmenően a Socialinsider azt is megállapította, hogy a legtöbb brand vagy 7 darab hashtaget használ posztonként, vagy 25 körül, ami elég nagy eltérés.
Egy régebbi kutatás azt mutatta, hogy 9 és 11 hashtag használata vezet optimális engagementhez, míg egy tanulmány a Quintlytől arra a következtetésre jutott, hogy a legjobb nem használni hashtaget egyáltalán.
Sok múlik a saját közönségeden, és természetesen a használt hashtagek jellegén is, nem csak a mennyiségükön.
Érdemes megemlíteni, hogy az Instagram maximum 30 hashtag használatát engedélyezi egy posztban.
Még több hasznos infóért katt ide!
Forrás: Social Media Today