haladó tipp 2019.08.07., szerda
5 perc

Ha már nagyjából körvonalazódott a feeded vizuális kifejezési módja, elkezdheted tervezni a tartalmat. Mielőtt fontolóra vennéd a content típusokat, gondolkodj el, mit szeretnél elérni az Instagram marketinggel. Több eladást generálni? Több elköteleződést? Több követőt? Célokat felállítani fontos, mert ez határozza meg a tartalmat, amit Instagramon megosztasz.

A profilod megjelenése mellett érdemes figyelembe venni, hogy mennyi időt tudsz az Instára fordítani.  

Ha kis vállalkozásod van, nem feltétlen rendelkezel külső segítséggel, tehát jó eséllyel kevés időd van a munkán felül az Instával foglalkozni (ahol jól jön az előre megtervezett tartalom). Légy őszinte magaddal azt illetően, hogy valóban mennyi időt fogsz rászánni, ebből tudhatod, hány posztot ésszerű betervezni és közzétenni naponta. 

Emellett fontold meg, hogy milyen forrásaid vannak. Mennyit tudsz befektetni az Instagram marketingedbe?

Itt érdemes átgondolni a tartalom-mixet, amit majd közzéteszel, pl. promó képek, videók, sztorik, fotók váltogatása. A feeded érdekes marad, ha több típusú contentet posztolsz, ahelyett, ha csak egyfélét használnál. 
Attól függetlenül, hogy kis céged van vagy nagyobb, érdemes tartalom naptárat használni, ami időt spórol neked hosszútávon, és jobb eredményeket is elérhetsz vele.

Nézzünk párat a már említett tartalomtípusokból:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HubSpot (@hubspot) által megosztott bejegyzés,

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Madewell (@madewell) által megosztott bejegyzés,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Buffer (@buffer) által megosztott bejegyzés,

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HubSpot (@hubspot) által megosztott bejegyzés,

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

interword (@interword.hu) által megosztott bejegyzés,

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ASOS (@asos) által megosztott bejegyzés,

 

Ha több eladást generálnál, érdemes több posztot szentelni az utóbbi fajtának egy héten, de ha az elköteleződés növelése a célod, a statisztika és a cuki állatos posztok lesznek a befutók. Idővel kitapasztalod, melyik tartalomtípus milyen eredményeket hoz, ennek függvényében mindig fejlesztheted a content stratégiádat.

Az Instagram tartalom-tervezés sorozatunk előző két részét megtalálod itt és itt, a következő részben pedig a tartalom megalkotásáról lesz szó. 

Tarts velünk!

Forrás: Social Media Examiner